کد خبر 1560029
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

به گزارش مشرق، کانال بررسی‌های کریا در ایتا نوشت:

وضعیت اقتصادی-اجتماعی در اسرائیل باعث نگرانی شدید است، سطح نابرابری درآمد و نرخ فقر حتی در مقایسه با سطوح بین المللی آشکار و بسیار بالاست.

براساس گزارش فقر بیمه اسرائیل، در سال ۲۰۲۲، ۱/۹۸ میلیون نفر در اسرائیل (از ۹/۵ میلیون نفر) زیر خط فقر زندگی می کردند که ۸۷۳۳۰۰ هزار کودک و ۱۵۲۵۰۰ هزار شهروند سالخورده بودند. بررسی دامنه سرمایه‌گذاری در رفاه نشان می‌دهد که منابع تخصیص یافته به هزینه‌های رفاهی در اسرائیل در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته از پایین‌ترین منابع در جهان است: در سال ۲۰۲۲، هزینه‌های عمومی برای رفاه ۱۵/۸ درصد از تولید ناخالص داخلی در مقایسه با ۲۲/۴ درصد در سال ۲۰۲۲بود. تنها کره و ایرلند در رتبه پایین تر از اسقاطیل قرار دارند.

در سال ۲۰۲۲ وضعیت جمعیت فقیر بدتر شده است: افزایش عمق و شدت فقر تقریباً در همه گروه های جمعیتی ثبت شده است که در میان آنها بروز فقر برای کودکان از ۲۸ درصد افزایش در سال ۲۰۲۱ به ۲۸/۲ درصد در سال ۲۰۲۲ رسید. بروز فقر در میان سالمندان از ۱۲/۷٪ به ۱۵٪ کاهش یافته است.

یک بازنشسته ۷۵ ساله اسرائیلی می‌گوید: مزایای بیمه ملی با هزینه زندگی مطابقت ندارد. ۲۳۰۰شکل چیست؟ درمان‌های دندان‌پزشکی وچدارم که نیاز دارم و نمی‌توانم هزینه کنم. من ۱۵ سال است که به عنوان راننده تاکسی کار می کنم، اما از زمان جنگ وضعیت بدتر شده است و کار نیست، احساس می کنید خفه می شوید. من ۷۰۰ شکل مستمری دارم. و ماهیانه ۲۳۰۰ شکل مثقال بازنشستگی سالمندی میگیرم.یاد گرفته ام که خرج زندگی را بپردازم و حداقل حداقل خرید می کنم.

یافته های فقر در یک توزیع جغرافیایی نشان می‌دهد که ابعاد فقر در مناطق بیت المقدس، شمال و جنوب بالاتر از میانگین است. نرخ فقر یک خانواده به ترتیب به ۳۶/۱ درصد، ۲۲/۹ درصد و ۲۲/۵ درصد می رسد. از سوی دیگر، در مناطق تل آویو و مرکز، نرخ کمتر از میانگین است. ده شهر فقیر در سکونتگاه هایی با بیش از ۸۰هزار نفر جمعیت عبارتند از: مودعین ایلیت، قدس، بیت شمش، بنی براک، نتانیا، لود، اشدود، بئرالسبع، حیفا و بات یام.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    7 3
    وضعیت مردم فقیر در ایران عالی است
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 1
    همچنان که فقیر زیاد میشود فاتحه غزه را میخواند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس