محمد ایمانی

ترور هر یک از این سرداران بسیار موثر، مهم است و بنابراین باید تاکتیک های تهاجمی ما در طول راهبرد اصلی (تدارک شبانه روز برای ازاله رژیم صهیونیستی ) تغییر و ارتقا پیدا کند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نفتالی بنت نخست وزیر سابق اسرائیل، ضمن مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال، مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی در تهران (خرداد ماه پارسال) را بر عهده گرفت. او می گوید که در دوره نخست وزیری اش، اسرائیل به یک پایگاه پهپادی در ایران حمله کرده و "صیاد خدایی" فرمانده ارشد سپاه پاسداران را ترور کرده است.

چرا این مقاله پنج روز پس از ترور شهید سید رضی موسوی منتشر شده؟ آیا کسی خبر نداشت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل انجام گرفته؟ پس هدف چیست؟

ترور هر یک از این سرداران بسیار موثر، مهم است و بنابراین باید تاکتیک های تهاجمی ما در طول راهبرد اصلی (تدارک شبانه روز برای ازاله رژیم صهیونیستی ) تغییر و ارتقا پیدا کند. قطعی است که انتقام آنها مشمول مرور زمان نخواهد شد.

اما از هر زاویه که نگاه کنیم، اقدامات تروریستی اسرائیل، فاقد دستاورد راهبردی برای این رژیم بوده است. از خود "بِنِت" شروع کنیم. او که اخراجی دولت قبل نتانیاهو محسوب می شود، با راهبرد ضد ایرانی "مرگ با هزار ضربه خنجر" سر کار آمد.

اما اقدامات تروریستی و خرابکارانه دولت بنت، نه تنها به آرزوی وی نزدیک هم نشد، بلکه بحرانی ترین سال در تاریخ تاسیس رژیم صهیونیستی را در عمق سرزمین های اشغالی رقم زد و به فاصله یک سال، به سرنگونی دولت وی انجامید.

اقتدار روز افزون ایران، عامل اصلی تشدید بحران ها در عمق رژیم صهیونیستی بوده و پیش بینی تکرار "نفرین هشتاد سالگی دولت یهود" را ورد زبان زمامداران این رژیم ساخته؛ بنابراین اگر "بنت" در راهبرد هزار خنجر موفقیت راهبردی کسب کرده بود، باید دولتش ادامه می یافت و سقوط نمی کرد.

"بحران موجودیت" اسرائیل، محدود به دولت افراطی بنت نیست؛ چنان که در دولت نتانیاهو، به عملیات خیره کننده "طوفان الاقصی" انجامید. دوستان و دشمنان اسرائیل یقین دارند که آن عملیات پیچیده، شکست راهبردی برای اسرائیل بود و با کشتار بیش از ۲۱ هزار غیر نظامی جبران نخواهد شد.

"بنت" در یادداشت وال استریت ژورنال، سعی دارد توانمندی اطلاعاتی موساد را به رخ بکشد، همان کاری که نتانیاهو خواسته با ترور شهید موسوی در دمشق، درباره ارتش اسرائیل انجام دهد.

اما کیست که نداند وزن واقعی ارتش و سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، با عملیات پیچیده حماس، آن هم در باریکه کوچک و دو دهه تحت محاصره "غزه" سنجیده شد. اسرائیل در طوفان الاقصی، بزرگترین و غیر قابل ترمیم ترین شکست تاریخ خود را متحمل شد.

یک هدف مهم ترور شهید موسوی و قبول مسئولیت ترور شهید خدایی، احیای تصویر بازدارندگی در هم شکسته اسرائیل در سطوح نظامی و اطلاعاتی است؛ چرا که جبهه داخلی اسرائیل، در دو سطح عمومی، و نخبگانی، با عمیق ترین حس شکست روحی- روانی دست به گریبان است.

یک بار دیگر ماجرای میدان جنگ و دو ترور انجام شده در آن را مرور کنیم: طرفی که در این جنگ، گرفتار "تهدید جاری و فزاینده موجودیتی" شده، اسرائیل است. کابوس "نفرین هشتاد سالگی" را سید رضی ها و صیاد خدایی ها با متانت تمام، دو تا دور و در عمق رژیم صهیونیستی چیده و همرسانی کرده اند.

برنامه رژیم صهیونیستی و حامیانش این بوده که جنگ را به عمق ایران بکشانند: ابتدا صدام و سازمان منافقین و گروهک های تجزیه طلب؛ در فاز دوم، اشغال افغانستان و عراق (به امید عملیات گازانبری با کمک دولت و مجلس غربگرای وقت)؛ و نوبت سوم، جنگ نیابتی داعش.

اما سرانجام این "اَبَر پروژه" پس از چهار دهه چه بوده است؟ جز این که جنگ به عمق رژیم اشغالگر صهیونیستی کشیده شده؟ جز این که حامیان آمریکا، امروز بیش از هر زمان دیگری زیر ضرب جبهه مقاومت قرار دارند؟ و اسرائیل به جای یک جبهه، با پنج جبهه گشوده (غزه، کرانه باختری، لبنان، یمن، و عراق) دست به گریبان است؟

در کنار به حاشیه راندن روند "جنایت/ شکست" در غزه و کاهش تمرکز افکار عمومی دنیا، یک هدف دیگر ترور شهید موسوی و بر عهده گرفتن مسئولیت ترور شهید خدایی، آن است که از بارِ تحقیر و سرشکستگی بزرگ اسرائیل در جنگ ترکیبی اخیر بکاهند و بگویند اگر ضربه ای کمرشکن خورده اند، به این خاطر است که با ایران می جنگند، نه با حماس و جهاد!

واقعیت چیست؟ عملیات طوفان الاقصی، صد در صد فلسطینی است؛ و رزمندگان فلسطینی راسا توانستند آن ضربت تاریخی را به اسرائیل وارد کنند.

۸۴روز از عملیات طوفان الاقصی می گذرد و اسرائیل با وجود دو ماه جنایت کور نتوانسته، به هیچ هدف اعلامی در ضد حمله دست یابد. بنابراین مجبور است فرافکنی کند.

قطعا ترس از کیفیت برنامه انتقام گرفتن ایران، بر مقامات رژیم صهیونیستی حاکم است. آنها یقین دارند که این انتقام ، نه از سر هیجان محض است و نه مشمول مرور زمان می شود.

آنها سعی می کنند هر یک ضربه میدانی خود را به پشتوانه امپراتوری رسانه ای غرب، با ضریب هزار بازنمایی کنند، تا به شوک درمانی جبهه داخلی خود بپردازند و در جبهه مقابل، تزلزل و سرخوردگی را تزریق کنند.

اما ایران، نقشه عمیق و دقیق خود را دارد که آهسته و پیوسته -و تصاعدی- به پیش می برد. نه در زمین اسرائیل بازی می کند و نه با این تلقی که اسرائیل دنبال گسترش دامنه جنگ است، از برخورد بازدارنده مقتدرانه پرهیز می کند.

نشان به آن نشان که بعد از اقدامات تروریستی مشترک سیا و موساد (و ام آی سیکس) طی چند سال اخیر، اجرای راهبرد کلان ایران، با شتاب بیشتری در منطقه پیش رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    4 9
    بی طرفانه تحلیل فنی بنظرم شایدنشده
  • DE ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    این همه پرحرفی برای چیه؟ مفید و مختصر بنویس. بعد هم: ترور دو افسر عالیرتبه ایرانی در اوائل دسامبر جاری در سوریه رو یادت رفته انگار. بعد هم اینکه اکثریت مردم انقلابی رو ناامید کردید نسبت به انتقام گیری، دیگه این ماله کشیدنها دردی دوا نمیکنه.
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      9 19
      آلمانی تو انقلابی هستی!!🤔🤔🤔🤔 از ادبیاتت کاملا مشخصه از کدام جبهه داری نظر تراوش می‌کنی و ماله یابو نتانی در دست داری
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      69 1
      المانی چیه اخه اسکل؟لطف فیبترینگ داره از وی پی ان استفاده میکنه اون پرچم المان هم پرچم سروریه که بهش وصل شده.یه سریا هم حقیقتا بیسوادن
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 1
      اسکل خودتی که داری تارنمای ایرانی را با یوتیوب یا تلگرام مقایسه می‌کنی، البته سواد همه در حد تو پرفسووور نیست که فهمش در حد پاتریک هست
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    9 30
    بعضی ازهموطنان انتقام رو تکرار میکنند اما شاید تحلیل درستی از وضعیت منطقه وجنگ ندارند انتقامی که شما ازش حرف میزنید بعضی مواقع حالت تله رو دارید انتقام زمانی اتفاق میفته که دشمن خیالش راحتر بشه که آب از آسیاب افتاده و نباید شتابزده عمل کرد کارشناسانی که تو دل جنگ هستند بهتر ازما تشخیص میدهند که کی زمان انتقام هست
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      7 33
      دقیقا، هم زمان و هم نوع ضربه انتقامی
  • مجتبی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    16 7
    من قانع شدم سلام بر محمد ایمانی البته وقت یه واکنش سخت رسیده...
  • FR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    36 10
    مگه آقای ایمانی تلگرام داره که در کانال تلگرامیشون علیه صاحب تلگرام یعنی صهیونیسم جهانی مطلب مینویسه ؟! اصلا مگه تلگرام فیلتر نیست ؟!
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      19 5
      تلگرام واسه مردم عادی بد و فیلتر هست
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    9 4
    انشااله که انتقام فراموش نشه!اما از قدیم گفتند تا تنور گرمه نان را بچسبان،افکار عمومی ما بسیار آرزوی انتقام را دارند،خدا کنه بهانه تله برای توجیه و از ترس نباشه!
  • علی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    50 3
    مشرق که جرأت ندارد نظراتی که خلاف دیدگاهش باشه رو بازتاب بده، چون ده تا نظر می‌دیم یکیش رو بازتاب می‌ده با کلی حذف و اضافه!!!!! ولی خداوکیلی خسته نشدید از این همه آسمون ریسمون کردن که بگید مثلاً ما هم یه کارهایی کردیم! خب، باباجان چرا این‌قدر حرف و حرف و حرف.. شما هم یه تکونی بخورید!
  • علی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    30 3
    مشرق که جرأت ندارد نظراتی که خلاف دیدگاهش باشه رو بازتاب بده، چون ده تا نظر می‌دیم یکیش رو بازتاب می‌ده با کلی حذف و اضافه!!!!! ولی خداوکیلی خسته نشدید از این همه آسمون ریسمون کردن که بگید مثلاً ما هم یه کارهایی کردیم! خب، باباجان چرا این‌قدر حرف و حرف و حرف.. شما هم یه تکونی بخورید!
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 1
      تکون که مخصوص تو هست که وسط خیابان بلرزون و بچرخون و قر کمر
  • ناراضی وضع موجود IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    23 2
    "نه با این تلقی که اسرائیل دنبال گسترش دامنه جنگ است، از برخورد بازدارنده مقتدرانه پرهیز می کند." مشکل این تحلیل این جمله غلطش است. نشستید داره یکی یکی میزنل و جواب نمیگیره
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    38 2
    بعد از سیگنال روسها به غرب و اسرائیل و تائید ادعای پوچ امارات این اتفاق ترور افتاد عده ای ساده لوحانه دنبال تطهیر روس بودند ولی عمدا بود تا به غرب بگه ایران متحد نیست هر وقت ازین غلطا میکنن تو سوریه تروری اتفاق میوفتد
  • US ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    4 3
    تا انتقام خون شهيدان مظلوم از عاملين قاتل تروريست در زمان همان جنايت گرفته نشود دل مردم داغديده و خانواده شهيدان آرام نميگيرد و عدالت نيز اجرا نميشود
  • US ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    49 5
    تا انتقام خون شهيدان مظلوم از عاملين قاتل تروريست در زمان همان جنايت گرفته نشود دل مردم داغديده و خانواده شهيدان آرام نميگيرد و عدالت نيز اجرا نميشود. بقيه مطالبى كه در اين متن آمده سياسى است و هيچ ربطى با انتقام خون شهيدان عزيز ما اعم از حاج قاسم سليمانى و سيد رضى و ديگر شهيدان عزيز ندارد. قاتلين و عاملين ترور اين شهيدان آزادانه بزندگى نكبت بار خود ادامه ميدهند و به ريش ما ميخندند. اگر از گرفتن انتقام اين عزيزان عاجز هستيد صادقانه با مردم در ميان بگذاريد و با نوشتن مطالب سفسطه بازى و فلسفه بازى نكنيد.
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    36 0
    اینا قبول اما ما مردم یه اقدام قابل مشاهده و عیان می ح اهیم گه بتونیم ببینیم و برای دونستن و یا فهمش نیازی به این صغری کبری چیدن ها نباشه!!!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    3 0
    مقاومت ایران خود به موقع تصمیم انتقام میگیرد خواهشمند است بگذارید با دقت جلو بروند واینقدر مردم را نا امید نکنید
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 1
    "راهبرد کلان ایران"؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    لاوروف: اهداف نظامی ما در اوکراین و اسرائیل در غزه، یکسان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس