کد خبر 1560685
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
کیم جونگ اون: اتحاد دوباره با کره جنوبی ممکن نیست

رهبر کره شمالی بامداد یکشنبه ضمن صدور دستور پرتاب سه ماهواره نظامی در سال آینده میلادی، گفت که روابط با کره جنوبی به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد یکشنبه طی سخنرانی در اختتامیه اجلاس عمومی پنج روزه کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور، دستور پرتاب سه ماهواره نظامی دیگر در سال ۲۰۲۴ را صادر کرد.

کیم ضمن تاکید بر لزوم تقویت قدرت نیروی دریایی، گفت که روابط پیونگ‌یانگ-سئول به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» وی در این‌باره توضیح داد: «ما باید به سرعت به یک بحران هسته‌ای احتمالی واکنش نشان دهیم و تمام ابزارهای فیزیکی از جمله نیروی هسته‌ای را بسیج کنیم تا آماده‌سازی برای رویداد بزرگ تحت کنترل خود در کره جنوبی را تسریع کنیم».

رهبر کره شمالی با بیان اینکه کره جنوبی را همتایی برای آشتی و اتحاد در نظر نخواهد گرفت، اظهار داشت: «سئول، کره شمالی را دشمن اصلی خود اعلام کرده است. حزب کارگر نیز به این نتیجه رسیده که اتحاد با کره جنوبی ممکن نیست».

کیم پیش از این نیز هشدار داده بود در صورت اقدامات اتمی تحریک‌آمیز توسط دشمنان انجام شود، پیونگ‌یانگ نیز در حمله اتمی تردید نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 0
    انشاالله بزودی کره جنوبی از یوغ بردگی آمریکا آزاد و کره یکپارچه تشکیل می شود.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    کره شمالی باید سریعا با چین اتحاد کرده و نام خود را از کره شمالی با توله شمالی تبدیل کند.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    دم جناب آقای کیم جونگ اون رهبر محترم جمهوری دموکراتیک خلق کره و مردم سخت کوشش گرم که فهمیدن یانکی جماعت فقط تودهنی و پس گردنی حالیشه و لاغیر و زبون آدمیزاد حالیش نمیشه!! این در مورد نوکراش مثل کرهٔ جنوبی هم صادقه چون از اونها دستور میگیرن!!
  • حسین IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 0
    تنها راه پیشرفت و نجات دو کشور اتحاد است ،البته آمریکا و چین اجازهدنخواهند داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس