نیکی هیلی: بایدن و هریس هنگام شورش واگنر در خواب بودند

سفیر پیشین دولت آمریکا در سازمان ملل متحده ضمن انتقاد از دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، تاکید کرد که دشمنان آمریکا به ضعف دولت کنونی این کشور پی برده‌اند.

به گزارش مشرق، نیکی هیلی دیشب (۹ دی) در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز در خصوص کنار گذاشته شدن دونالد ترامپ از رای گیری در ایالات مِین و کلرادو گفت: برخی تصمیم می گیرند شهروندان آمریکا به چه کسی رای بدهند و به چه کسیانی رای ندهند.

داوطلب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۴ اطمینان داد که در انتخابات درون حزبی ترامپ را شکست خواهد داد.

فرماندار پیشین ایالت کارولینای جنوبی افزود: اگر باب (این مداخلات) گشوده شود، دیگر نمی توان آن را بست. دیوان عالی باید به سرعت و پیش از اقدام دیگر ایالات، واکنش نشان دهد.

هیلی در مورد سیاست خارجی خود در صورت تشکیل دولت گفت: هدف شما باید جلوگیری از جنگ باشد و جو بایدن چنین کاری نمی کند.

وی گفت: بایدن سرش را در برف کرده است و دشمنان آمریکا به ضعف این دولت پی برده اند.

هیلی در ارتباط با سیاست آمریکا در قبال جنگ اوکراین گفت: نخستین چیزی که باید درک کنیم آن است که اگر اوکراین پیروز شود، چین به تایوان حمله نخواهد کرد. اگر روسیه پیروز شود، همانطور که اعلام کرده لهستان و جمهوری‌های بالتیک در مرحله بعد خواهند بود. این کشورها عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند و حمله به آنها آمریکا را وارد جنگ خواهد کرد. ما باید جلوی جنگ را بگیریم.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل ضمن تاکید بر ارسال تجهیزات و مهمات برای پیروزی اوکراین در جنگ، خواهان ارائه نکردن کمک مالی به این کشور یا دیگر دوستان آمریکا شد چرا که به گفته وی، امکان بررسی نحوه هزینه کرد آن وجود ندارد.

هیلی در ادامه این مصاحبه ضمن تاکید بر جلوگیری از پیروزی روسیه، گفت: فکر نمی کنم که نیاز به اعزام نیروی نظامی به جنگ اوکراین داشته باشیم.

در همین حال نتایج نظرسنجی اختصاصی روزنامه انگلیسی دیلی میل که از میان ۹۸۴ داوطلب و از ۱۵ تا ۲۰ دسامبر (۲۴ تا ۲۹ آذر) انجام شد، نشان می دهد که در صورت رقابت هیلی و بایدن، نامزد جمهوریخواهان با پنج درصد اختلاف (۳۵-۴۰) بر رئیس جمهوری دموکرات پیروز خواهد شد.

به گزارش دیروز دیلی میل، یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که ترامپ با سه درصد اختلاف (۴۳-۴۶) بر رقیب دموکرات خود پیروز خواهد شد.

به نوشته دیلی میل، نقطه قوت هیلی، توانایی وی در جذب حدود ۱۰ درصد از رای دهندگان دموکرات است در حالیکه بر خلاف حمایت ۸۷ درصدی جمهوریخواهان از ترامپ، تنها امکان جلب رای ۶۹ درصد از هم جزبی های خود را کسب کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    3 0
    ضعف امریکا زمان ترامپ اشکار شد که جرات نکرد جواب حمله به عین الاسد رو بده
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 3
      وظیفه دفاع از بیابان های عراق روی دوش امریکا نیست
  • DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 2
    اسرائیل پیروزه
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      پر از فیوزه
  • US ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 0
    وظیفه تک تک شما جانفشانی در راه ارباب پوتین است
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      منقلی آمریکایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس