کد خبر 1561010
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
شلیک 20 راکت توسط حماس به مناطق جنوبی و مرکزی اراضی اشغالی

همزمان با آغاز سال نو میلادی و در میانه جنگ شدید ارتش صهیونیستی علیه غزه، شهرهای اشغالی و به ویژه تل آویو هدف بمباران موشکی نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز سال نو میلادی و در میانه جنگ شدید ارتش صهیونیستی علیه غزه، شهرهای اشغالی و به ویژه تل‌آویو مرکز رژیم صهیونیستی سال جدید را با موشک باران نیروهای مقاومت فلسطینی آغاز کرد.

در اولین ساعات بامداد نخستین روز سال نو میلادی، آژیرهای خطر در تل آویو بزرگ به صدا درآمد و رسانه‌ها از شلیک موشک توسط مقاومت فلسطین از غزه در نیمه شب ابتدای سال ۲۰۲۴ خبر دادند.

بر اساس گزارش المیادین، گردان‌های القسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه، شهر تل آویو و حومه آن را با رگبار راکت‌های M۹۰ بمباران کردند. القسام نیز اعلام کرد که در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، تل آویو و حومه آن را با رگبار موشک‌های ام -۹۰ بمباران کردیم.

گفته شده است که صدای شلیک و انفجار موشک‌های مقاومت فلسطین به سوی تل آویو در رام الله واقع در کرانه باختری نیز شنیده شده است.

همچنین المیادین گزارش داده است که همزمان با پرتاب موشک‌های مقاومت فلسطین به سوی تل آویو، تکبیر و هلهله در نوار غزه و شادی گسترده شهروندان فلسطینی را فراگرفت.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که حداقل ۲۰ موشک از نوار غزه به سمت تل آویو شلیک شده است.

موشک باران تل آویو توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه در اوج بمباران غزه نشان دهنده شکست عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در کنترل این منطقه از فلسطین است.

رسانه‌های اسرائیلی در گزارشی انتقادی از عملکرد ارتش همزمان با بمباران تل آویو گفتند که ساعاتی پیش، ارتش اسرائیل گزارش داد که ظرفیت بمباران از غزه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما با وجود این ادعای ارتش، حماس در حال پرتاب ده‌ها موشک به تل آویو است و وقت آن رسیده که از توهین و دروغ به خودمان دست برداریم.

یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که اسرائیل با رگبار موشک‌های شلیک شده از غزه به استقبال سال نو رفت.

همزمان با حملات موشکی به تل آویو، در رام الله در حمایت از مقاومت و غزه نیز تظاهرات صورت گرفت. همچنین مردم شهر و اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری در حمایت از مقاومت و در حمایت از نوار غزه راهپیمایی کردند.

ساعاتی پیش از این نیز، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که کابینه نتانیاهو با ادامه و تمدید خالی ماندن شهرک‌های شمالی تا ۳ ماه دیگر موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، ساکنان و شهرک نشینان در مناطق شمالی فلسطین اشغالی همچنان تا ۳ ماه دیگر به خانه‌های خود در مناطق نزدیک به مرز لبنان باز نخواهند گشت.

به نظر می‌رسد که تمدید تخلیه شهرک‌های صهیونیست نشین در مناطق شمالی اسرائیل به معنای تداوم تنش‌ها در این مناطق هم مرز با لبنان خواهد بود.

گزارش‌های متعددی از شکست نیروهای نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی غزه وجود دارد. از جمله شامگاه روز گذشته مسئولان بیمارستان اسرائیلی سوروکا در بئر السبع اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نظامی اسرائیلی دیگر که در نبردهای غزه مجروح شدند به این بیمارستان منتقل شدند.

شمار کلی نظامیان مجروح اسرائیلی که از آغاز جنگ به این بیمارستان منتقل شدند به ۲۳۸۴ نفر رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یزدان IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 5
    فشنگ هم نیستن چه برسه موشک
    • محمد IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      جوجه ماهواره ای، حداقل از سنگ خیلی بهتره نه اونم تو اون بساط که نمیزارن حتی آذوقه به فلسطینی ها برسه
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    3 2
    دروغهای مضحک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس