رکورددار استعفا بازهم برمی گردد!؛ کودتایی که شکست خورد

یحیی گل‌محمدی در بدترین زمان ممکن از سرمربیگری پرسپولیس استعفا داد؛ استعفایی که هر نتیجه‌ای داشته باشد برای گل‌محمدی شکست محسوب خواهد شد.

به گزارش مشرق، پس از تساوی ناامیدکننده پرسپولیس مقابل تیم بحران‌زده مس رفسنجان، یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری این تیم استعفا کرد؛ استعفایی که دیگر حتی برای حامیان و طرفداران این مربی هم خبری شوکه‌کننده محسوب نمی‌شود. یحیی در طول این چهار سالی که شانس سرمربیگری پرسپولیس را پیدا کرد چندین بار و هر بار به بهانه‌ای یا قهر کرده یا استعفا داد. در پس همه این استعفاها، واقعیتی تلخ مشهود است و آن هم توهم اینکه حضور او روی نیمکت پرسپولیس، لطف به این تیم است، وگرنه برای کسی که داعیه پرسپولیسی بودن دارد سرمربیگری این تیم حتی برای یک بازی افتخار بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

گل‌محمدی بر خلاف دوران بازیگری‌اش، روزهای پرحاشیه‌ای در مربیگری داشته است. اینکه ۴ سال حضور در پرسپولیس با چندین قهر و استعفا همراه شده مصداق همین موضوع است. تنها نکته مشترک دوران بازیگری و مربیگری یحیی، تصمیمات اشتباه او در بزنگاه‌ها بوده است. زمانی که باید به مطمئن‌ترین شکل ممکن، پنالتی خود را به چین گل‌می‌کرد با ضربه‌ای چیپ باعث شد تیم ملی ایران در شرایطی که بهترین فرصت را برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا داشت نتواند به فینال صعود کند.

این بار هم تصمیم او به استعفا از سرمربیگری پرسپولیس، تصمیمی چیپ و غیرمنطقی و بر خلاف منافع پرسپولیس بود؛ آن هم در ابتدای تعطیلات نیم‌فصل که می‌شد از این فرصت برای بازسازی تیم استفاده کرد. پرسپولیس به لحاظ بازیکن، قطعا شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد؛ اما نکونام برخلاف گل‌محمدی ایستاد و برای موفقیت تیمش جنگید. سرمربی مستعفی پرسپولیس چه بار دیگر به پرسپولیس بازگردد و چه روی تصمیمش بماند بازنده این ماجرا خواهد بود. عدم بازگشت یحیی به منزله این است که او منافع خودش را به منافع پرسپولیس ارجح دانسته و اگر هم به این تیم بازگردد مشخص می‌شود که احساسات هواداران یکبار دیگر به بازی گرفته شده است.

در این میان واکنش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس به استعفای یحیی گل‌محمدی هم قابل پیش‌بینی بود. رسانه رسمی این باشگاه اعلام کرد که با استعفای گل‌محمدی مخالفت شده است. «در حالی که یحیی گل‌محمدی دو روز پیش برنامه‌های خود برای نیم فصل را به رضا درویش ارائه کرده بود، در تصمیمی غافلگیر کننده از سمت خود کناره‌گیری کرد.باشگاه پرسپولیس اعلام می‌کند بزودی نشستی را با گل‌محمدی برگزار می‌کند.»

شاید یکبار دیگر دیوار کوتاه رسانه‌ها باعث فرار رو به جلوی گل‌محمدی باشد. رسانه‌هایی که باید مدام در وصف موفقیت‌های سرمربی همیشه مستعفی پرسپولیس قلم‌فرسایی کنند؛ در غیر این صورت دشمن این تیم محسوب می‌شوند.

اینکه داستان پرتلاطم گل‌محمدی و پرسپولیس به این نقطه رسیده دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن مشاوره‌های اشتباهی است که از سوی برخی از افراد مرتبط به باشگاه پرسپولیس به این مربی داده شده است؛ افرادی که در بین آنها کارمندان رسانه‌ای باشگاه هم دیده می‌شود؛ آنها بودند که برای تحت فشار گذاشتن و کنار رفتن درویش تلاش کردند سرمربی مستعفی سرخپوشان را رودرروی مدیرعامل پرسپولیس قرار دهند.

در این که عملکرد درویش در پرسپولیس به هیچ عنوان قابل دفاع نیست شکی وجود ندارد؛ اما نمی‌توان روی این رویه غلط که سرمربی برای ماندن یا نماندن مدیرعامل تعیین تکلیف کند صحه گذاشت. آنها بودند که هر انتقادی که در رسانه‌ها مطرح شد را به گونه‌ای دیگر به گل‌محمدی انتقال دهند و نتیجه این اقدام آنها عدم توجه این مربی به واقعیت‌ها بود.

در آینده‌ای نه چندان دور مشخص خواهد شد که استعفای گل‌محمدی تا چه حد به ضرر پرسپولیس خواهد بود؛ حتی اگر این استعفا به سرانجام نرسد؛ اما منفعت‌طلبی‌هایی که در این میان رخ داد باعث شد شأن تیم بزرگ پرسپولیس حفظ نشود. قطعا حد و اندازه مربی‌ای همچون یحیی گل‌محمدی بسیار پایین‌تر از نام پرسپولیس است؛ واقعیتی که این مربی هیچگاه آن را درک نکرد و در توهمی مخرب تصمیم گرفت که از هدایت این تیم کناره‌گیری کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • رضا IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    19 3
    یحیی امپراطور استعفا !!! و لابد بازهم با افزایش دریافت و آپشن های جدید!! خب بالاخره سقف قراردادها را که عوض کرده اند یک امتیاز معیشتی هم که دیشب کمک داور بهشون داده دیگر چه می خواهد ؟
    • پریسا متفکر IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      1 9
      باز تو جفنگ گفتی
    • IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 0
      قهریا نازمحمدی معروف به دی استعفانو
  • وحید IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    2 13
    کثافت های استقلالی می خواهند پرسپولیس را بازنده دربی اعلام کنند. لعنت بر فوتبال کثیف فدراسیون استقلالی ایران. کثافت استقلالی گل پرسپولیس مقابل مس رفسنجان آفساید نبود و پنالتی می رفسنجان پنالتی نبود. پرسپولیس باید علیه ظلم های فدراسیون فوتبال استقلالی ایران به FIFA شکایت کند.
    • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      4 0
      از کوزه همان برون تراود که در اوست اون حرف مفتی که زدی خودتی 💙💙💙💙
  • مهشید IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    4 10
    استقلال هر لحظه بخواهد بهترین بازیکن می گیرد و تمام داورها دشمن پرسپولیس هستند. سرمربی های تیم ها استقلالی هستند.
    • IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 0
      تنها شانسی که طرفدارای پیرئزی اوردن اینه که هیچی از فوتبال سرشون نمیشه.هرچی مربیشون هوچیگری میکنه اینا باور میکنن.یحیی هر بازیکنی رو که خواست براش گرفتن.فقط اسم یک نفرو اگه بتونید بیارید که یحیی میخواستش و براش نگرفتن جایزه دارید.از نظر داوری هم که همه چی مشحصه 6تا فقط گل افساید تا همینجا زدید 4تا پنالتی و 3تا گل سالم تیمهای مقابل لنگو داورا رد کردن.12 امتیاز از داوری گرفتید
  • هانا💙💙💙💙 IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    6 2
    هیچی نیست از دانش مربیگری محروم
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    8 2
    دوباره قهر کرد
    • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 0
      تا حالا 7بار قهر کرده سه بار دیگه اگه قهر کنه میشه 10 بار لنگ میتونه یه ستاره دیگه بچسبونه خخخخخخخ
  • سید فروزان CH ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    6 1
    این مرتیکه را باید کلا از باشگاه اخراج کنند در تیم‌های دیگر دنیا وقتی تیمی پنج شکست داشته باشد مربی را فورا آویزان‌تر میکنند ، این شخص به مسخره گرفته همه را ، قهر میکند ،آشتی میکند ،دعوا میکند ،قصد تعیین مدیر مبکند ، می‌رود ،میاید ، والله در هیچ کشور دیکری حتی بنگلادش و ویتنام و سریلانکا هم پست مربیگری به این شخص نمیدهند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    2 8
    یحیی با پرسپولیس به قهرمانی دیگر دست پیدا خواهد کرد و ه‍ئیت مدیره هم خواسته های یحیی را برآورده خواهد کرد این اول و آخر ماجرا است بقیه تیم ها هم بجای شایعه سازی به فکر نیم فصل دوم باشند که پرسپولیس هیچگونه ترحمی به آنها نخواهد کرد
  • محمد IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 2
    ی مربی میاد مثل برانکو با اون همه کاستی و کمی تیمو میبره فینال اسیا یکی مثل این که گندشو در اورده با این استعفا دادناش پرسپولیس بره دست دومم بهتر از اینه که منت همچین ادم مزخرفی رو بکشه راحتش کنین دیگه نمیخواد مربی پرسپولیس باشه
  • عشق پرسپولیس IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    3 3
    کیسه کشا دخالت نکنید
    • IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 0
      50 میلیون تاجی خواستار ابقای اغا یحیی دی استعفانو هستن.یحیی باید بماند
  • ابوطالب IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    این بازم قهرکرد که.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس