کد خبر 1561948
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
هر کیلو گوسفند زنده ۲۵۰ هزار تومان شد

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور، گفت: قیمت دام زنده سبک، افزایش یافته و از ۲۱۰ هزار تومان در هر کیلو به ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش مشرق، افشین صدر دادرس در پاسخ به این اینکه قیمت دام در هفته‌های اخیر نوساناتی داشته‌است یا خیر، گفت: حدود ۱۰ روزی می‌شود که قیمت دام زنده سبک افزایش یافته و از ۲۱۰ هزار تومان در هر کیلو به ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: چون افزایش تقاضایی در بازار اتفاق نیفتاده این سوال برای ما نیز پیش آمد که علت این افزایش قیمت چیست و چرا به یکباره قیمت دام زنده ۴۰ هزار تومان بیشتر شد در حالی که هیچ یک از مولفه‌های تولید در این ۱۰ روز دستخوش تغییر نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: از آن طرف گفته شده که مقادیر زیادی دام از مرزهای جنوبی در حال ورود به کشور است. گفته می‌شود این دام‌ها از استرالیا و نیوزلند وارد چابهار شده برخی ترخیص و بخشی نیز در راه است.

وی همچنین تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بازارسازی اتفاق افتاده تا واردات دام زنده و گوشت توجیه داشته باشد. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد برخی به صورت مصنوعی قیمت‌ها را افزایش داده‌اند تا بتوانند واردات را ادامه دهند.

دادرس در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت دام به نفع تولیدکننده نیست، گفت: شاید در کوتاه مدت این افزایش قیمت به نفع تولیدکننده باشد، اما واردات بدون محدودیت قطعا به تولید داخل آسیب می‌زند و دام داخلی خریداری نخواهد داشت. علاوه براین واردات بی حد و مرز موجب اختلال نژادهای گوسفند ایرانی می‌شود که خاص سرزمین ایران است و در هیچ کجای دیگری از دنیا نظیر ندارند و به عبارتی میراث کشور محسوب می‌شوند.

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    6 7
    اینم تقصیرروحانی ‌اصلاح طلباست مخصوصاخاتمی6
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      9 3
      شما حرف نزنيد گند شما ها پاك شدني نيست البته بدنه دولت ازشماها است هنوز پاكسازي نشده است اين ضعف دولت فعلي است
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 0
      آره بابا رئیسی که اومد تورم از صفر درصد رسید به 40% نگید که ابتدای دولتش تورم 59% بود
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 0
      دقیقا درست گفتی ، تفاله های نفوذی دست‌نشانده اصلاحات ، با ماسک سبز و بنفش در همه لایه های اجرایی کشور فعالند وماموریت خود را انجام می دهند
  • احمد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    سلام خسته نباشید ببخشید واردات دام برا دولت چقدر تمام میشود میشه لطفا ینفر شفاف سازی کنه که اگه قیمت در کیلو از ۳۰۰ بیشتر میشه من بتونم از داخل کشور واردات کنم تا تاجر بنده خدا این کشور واون کشور نره اخه خسته میشه بنده خدا .بخدا تولید کننده داخلی خیلی خسته شده
  • عبدالعلی گل بابا نژاد عزیزی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    5 1
    فقط در مهمانی یا مجالس عزاداری یا عروسی حقیر دبیر بازنشسته شاید بتوانم مقداری گوشت قرمز حالا گاو یا احتمال کم گوسفند بعنوان تبرک به معده برسانم در این دولت تمام حداقلی که در زندگی برای زیست داشتیم از دست رفته بشرفم حقوق من در دوره روحانی ۹ملیون خرج ۶نفر خانواده ۷۶روز را کفایت ولی حالا چون خانه را فروختم از نداری و اجاره میدم خرج فقط ۱۶روز کفایت می کند ۱۳ملیون ۲۰۰هزار در واقع یک صدقه دادن به معلم بازنشسته بینوا است این مبلغ ....آمین
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      0 1
      این حقوق نجومی که جنابعالی دریافت می کنید، برای یک نفر است، نه برای یک خانواده ۶ نفری و نه برای خرج عروسی و تالار و خرید جهیزیه و ...
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    واردات دام زنده با ارز آزاد و غیر یارانه ای ارزان قیمت از کشورهای سردسیر شمالی که آلودگی بسیار کمتری نسبت به برزیل دارند برای کشتار، باعث رونق کشتارگاه های تعطیل شده و صنایع جنبی خواهد شد و از افزایش بی دلیل گوشت در قصابی ها توسط سودجویان جلوگیری می کند. اکثریت مردم فقیر ایران نمی توانند حتی دام زنده کیلویی ۱۰۰ هزار تومان را بخرند. دولت بایستی به جای شکر و روغن و برنج که باعث شیوع گسترده چاقی، کبد چرب و دیابت در بین مردم ایران شده اند، کالابرگ گوشت قرمز را در نظر بگیرد و از آن طرف اجازه بدهد که بره های نر پرواری که به دلیل رکود شدید بازار مصرف و هزینه ی بالای تولید امکان فروش در ایران را ندارند با قیمت بالا به کشورهای عربی صادر شود.
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      0 0
      دقیقا. این بهترین راه حل هم زمان، ۱-برای جلوگیری از گرانی بی رویه گوشت گوسفند و گوساله و تنظیم بازار، ۲-نجات دامداران بدبخت شده از ورشکستگی و اشتغالزایی و ۳-افزایش صادرات پایدار و درآمدهای ارزی کشور است.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    3 0
    گوشت گوسفند سیاهه ؟سفیده ؟قرمزه ؟ چ رنگیه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس