تلاش ناکام اسرائیل برای جلوگیری از خروج ناو هواپیمابر آمریکایی

شبکه ۱۲ اسرائیل خبر داد که مقلامات این رژیم از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد فورد» از آب‌های فلسطین اشغالی عصبانی هستند و خواستار توضیح واشنگتن شده‌اند.

به گزارش مشرق، رژیم اسرائیل در حالی خود را وارد جنگ غزه کرده که همواره در ارتباط با حمایت‌های گسترده و بی چون و چرای آمریکا اطمینان خاطر داشته است و اکنون تصمیم آمریکا برای خروج ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد فورد» از آب‌های فلسطین اشغالی، به شدت مقامات تل آویو را عصبانی کرده است.

شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل امروز (پنج‌شنبه) در گزارشی از عصبانیت مقامات این رژیم از آمریکا خبر داد و نوشت که اسرائیل تلاش کرده است که در میانه شرایط پرتنش در مرز لبنان و احتمال گسترش تنش در این جبهه، آمریکا را از تصمیم خود برای خروج ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد فورد» منصرف کند.

طبق این گزارش، مقامات اسرائیلی به آمریکایی‌ها گفته‌اند که اکنون زمان مناسبی برای خروج این ناو نیست و «این نگرانی وجود دارد که در غزه و لبنان خروج این ناو به معنای ضعیف شدن اسرائیل تعبیر شود».

«عاموس هارئیل»، تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص در این خصوص نوشت که اقدام آمریکا بشارت خوبی برای اسرائیل نیست. او نوشت که چه بسا این اقدام آمریکا حامل پیامی به ایران مبنی بر تمایلش برای عدم گسترش تنش در منطقه باشد.

نگرانی مقامات اسرائیلی از خروج ناو هواپیمابر آمریکا در حالی است که این رژیم به شکل گسترده متکی به کمک‌های نظامی و مالی آمریکاست. در این راستا «آمنون آبرامویچ» تحلیلگر سیاسی کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل می‌گوید اگر آمریکا با سلاح و مهمات به اسرائیل کمک نمی‌کرد، ما «مجبور بودیم با سنگ و چوب بجنگیم».

آمنون آبرامویچ در شبکه ۱۲ اسرائیل گفت که این مسئله «بیانگر تکیه مطلق اسرائیل به آمریکاست» چراکه بایدن «در آغاز جنگ در کنار اسرائیل ایستاد و ۲ ناو هواپیمابر، یک زیردریایی هسته‌ای و قطاری هوایی از مهمات بی‌سابقه ارسال کرد که تا الان نیز متوقف نشده است».

مقامات آمریکایی اعلام کردند که ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد که چند روز بعد از حمله رژیم صهیونیستی به غزه وارد شرق دریای مدیترانه شده بود طی روزهای آینده منطقه را ترک خواهد کرد.

ناو جرالد فورد جدیدترین و بزرگترین ناو هواپیما بر آمریکا است که در آستانه پایان اولین ماموریت خود به دلیل عملیات طوفان الاقصی و شروع جنگ غزه برای کمک به رژیم صهیونیستی به مدیترانه هدایت شد.

علاوه بر این، وزارت دفاع آمریکا ۴ ناو جنگی دیگر نیز به منظور آنچه بازدارندگی در برابر نیروهای حامی فلسطین خوانده به مدیترانه شرقی اعزام کرده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در آن زمان گفت: این ناوها به عنوان بخشی از تلاش ما برای بازدارندگی از اقدامات خصمانه علیه اسرائیل یا هرگونه تلاش برای گسترش این جنگ بعد از حمله حماس به اسرائیل به منطقه اعزام می‌شوند.

وی همچنین گفت: «افزایش استقرار نیروهای ما نشان دهنده تعهد قاطع ما به امنیت اسرائیل و عزم ما برای جلوگیری از هر کشور یا نهادی است که به دنبال تشدید جنگ است.»

پنتاگون در ماه دسامبر برای سومین بار ماموریت جرالد فورد را در مدیترانه تمدید کرده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی به ای بی سی نیوز گفته که در «روزهای آینده»، ناو و سایر کشتی‌های این ناوگروه، طبق برنامه‌ریزی اولیه به بندر اصلی خود در نورفولک، ویرجینیا بازخواهند گشت تا بتواند برای استقرارهای آینده آماده شود.

پیش از این آمریکا ناو یو اس اس آیزنهاور خود را که به خلیج فارس اعزام کرده بود از این منطقه خارج کرد و اکنون در خلیج عدن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    اینطور که معلوم است صهیونیستها مردم آمریکا را گروگان گرفته اند و با پول مالیات آنها جنایتهایشان را انجام می دهند!!!!!
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    شما صهیونها با اینهمه کمک امریکا بازم با ترس ولرز میجنگید اگر کمک شیطان بزرگ نبود اصلا جرات جنگیدن نداشتید
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    5 0
    کلا هر کی بخواد زن و بچه بی دفاع بکشه آمریکا پشتیبانش
  • عبدالله IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 0
    بازی شطرنج آمریکا و اسرائیل علیه مسلمانان مجاهد. ۱-اسب سیاه، رخهای سفید را شهید می‌کند؛شهید رضی وشهیدان حماس در بیروت و شهیدان عراقی، اسب سفیدحرکت ناوهای هواپیمابر آمریکا را غرق کن ۲- اسب سیاه ،سربازهای سفیدیمنی را شهید می کند ۳ - سرباز سیاه، سربازان سفید را در کرمان شهید می کند. ۴- وزیر سیاه (ناو هواپیما بر ) از تیر رس شطرنج سفید می خواهد دور شود و در زمان مناسب باز نزدیک شده و تلفات بگیرد . ۵- اسب سفید قبل از دور شدن وزیر سیاه وبررسی و تحلیل برای بازگشت و ضربه زدن مجدد،طبق وعده سیدنصرالله از بازی خارجش کن. سفید از انفعال خارج شو نوبت حرکت شماست و با توکل به خدا و ائمه معصومین تمامی شناورهای سیاه را غرق کن.
  • پیشنهاد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    4 0
    ننگ به نیرنگ🇺🇸 تو خون جوانان میچکد از چنگ تو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس