مخالفت سازمان ملل متحد با کوچ دادن اهالی غزه به کشورهای ثالث

کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اظهارات مقامات تل آویو درباره کوچ اهالی غزه را رد کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فولکر ترک»، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات دو وزیر کابینه نتانیاهو درباره اسکان ساکنان غزه در کشورهای دیگر، این اظهارات را بسیار نگران‌کننده خواند.

تورک در حساب کاربری خود در ایکس (توئیتر) نوشت: «حدود ۸۵ درصد از مردم غزه به دلیل جنگ آواره داخلی شده‌اند و حق بازگشت به خانه‌های خود را دارند. بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، انتقال اجباری افراد تحت حمایت در داخل یا از سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.»

این کمیسر سازمان ملل متحد همچنین اظهارات مقامات تل آویو مبنی بر «کوچ اجباری» ساکنان غزه را «تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه» خواند.

پیش از این، «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در کابینه نتانیاهو، انتقادات وزارت امور خارجه آمریکا از او و همکارش، «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی را رد کرده بود. وزارت خارجه آمریکا پیش از این درخواست بن گویر و اسموتریچ برای اسکان برخی از اهالی غزه در مناطق مرزی را تشدید کننده تنش و اجرای آن را غیرمحتمل عنوان کرده بود.

بن گویر در بیانیه‌ای با رد انتقادات وزارت خارجه آمریکا و ادعای استقلال عمل تل آویو در برابر واشنگتن گفت: «با تمام احترام به آمریکا اما ما ستاره ایالت دیگری روی پرچم آمریکا نیستیم.»

دو روز پیش، بن گویر بار دیگر درخواست‌های اشغالگرانه و جنایتکارانه خود را تکرار کرد و گفت: «ایالات متحده بهترین دوست ما است، اما قبل از هر چیز، ما آنچه را که به نفع اسرائیل است انجام خواهیم داد و هدف اصلی ما مهاجرت صدها هزار نفر از ساکنان غزه به منطقه مرزی خواهد بود و این اقدام اجازه می‌دهد تا برخی دیگر از اهالی غزه به خانه‌های خود بازگردند و در امنیت زندگی کنند.»

بن گویر پیشتر نیز در سخنانی جنجالی همزمان با جنگ در غزه مدعی شده بود که به ازای هر روز ماندن اسیران صهیونیست در نزد حماس، باید یکی از اسیران شاخص این جنبش در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعدام شود! بن گویر مدعی شده بود: دستان ما در برخورد با خرابکاران حماس می‌لرزد. ما باید به ازای هر روز اسارت اسیرانمان نزد آن‌ها، یکی از اسیران آن‌ها نزد خود را می‌کشتیم.

بن گویر افزوده بود: اگر می‌خواهیم که حماس را از بین ببریم و برنده جنگ باشیم، نباید سوخت، پول و کالا وارد نوار غزه شود.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادامه داد: باید از سخن‌گفتن به زبان امضای توافق تبادل دست بکشیم و تنها به زبان تعیین سرنوشت در جنگ سخن بگوییم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    0 0
    واقعا صهیونیست های یهودی دشمن بشریت هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس