کد خبر 1563152
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
۵ ستاره جوان جام ملت‌های آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به معرفی پنج ستاره جوان جام ملت‌های آسیا پرداخت.

به گزارش مشرق، در حالی که سون هیونگ مین، مهدی طارمی، علی مبخوت و واتارو اندو برخی از سرشناس‌ترین ستاره‌های جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ خواهند بود، بازیکنان آینده‌دار زیادی نیز امیدوارند با درخشش در این رقابت‌ها خودشان را به عنوان ستاره نشان دهند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نگاهی به پدیده‌های جوان و آینده‌دار این دوره از رقابت‌ها پرداخته است.

علی جاسم (عراق)

علی جاسم در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا خودش را به عنوان ستاره نشان داد. او در پنج بازی دور گروهی توانست چهار بار برای نیروی هوایی عراق گلزنی کند. جاسم که یکی از ستاره‌های جام ملت‌های آسیا زیر ۲۰ سال بود حالا باید خودش را در بالاترین رقابت‌های ملی در فوتبال آسیا نشان دهد. او به عراق کمک کرد تا به جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۲۳ راه یابد. این بازیکن ۱۹ساله که اولین بازی ملی‌اش را اکتبر گذشته انجام داد، حالا مهم‌ترین تورنمنتش را در پیش دارد.

تاکفوسا کوبو (ژاپن)

تاکفوسا کوبوی ۲۲ساله که در جام جهانی نیز حضور داشت، به قطر بازمی‌گردد تا این بار با هدف کسب پنجمین عنوان قهرمانی آسیا برای کشورش رقابت کند. او با اینکه سال ۲۰۱۹ در ۱۸سالگی اولین بازی ملی‌اش را برای تیم هاجیمه موریاسو انجام داد، مدتی طول کشید تا به بازیکنی ثابت برای این تیم تبدیل شود. او با این حال که اولین گل ملی‌اش را برای ژاپن در سال ۲۰۲۲ به ثمر رساند، اکنون بخشی جدایی‌ناپذیر از تیمی است که از ژوئن ۲۰۲۳ تاکنون ۹ بازی متوالی را برده است. این وینگر در اسپانیا نیز خوش درخشیده و ۹ گل به ثمر رسانده است و یکی از ستاره‌های رئال سوسیداد است که توانسته بعد از سال‌ها در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شود.

عباس‌بیک فیض‌الله‌یف (ازبکستان)

فیض‌الله‌یف در جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد و توانست با تیمش قهرمان شود. او که اولین بازی ملی‌اش در ۱۹ سالگی انجام داد، توانست در دیدار مقابل تاجیکستان گلزنی کند. او به‌سرعت تبدیل به چهره‌ای کلیدی در تیم سرکو کاتانچ شد. او سال گذشته از پاختاکور به زسکا مسکو رفت و خیلی زود لژیونر شد.

لی کانگ این (کره)

لی کانگ این پس از امضای قرارداد با تیم پرستاره پاری‌سن‌ژرمن در تابستان گذشته، به‌سرعت خودش را به عنوان یکی از اعضای مهم تیم لوئیس انریکه معرفی کرد. این بازیکن ۲۲ ساله کره‌ای که به طور منظم در کنار کیلیان ام‌باپه و عثمان دمبله بازی می‌کند، اولین فصل حضورش را در پایتخت فرانسه سپری می‌کند. لی همچنین در تیم ملی درخشیده و در چهار بازی اخیرش چهار گل و سه پاس گل به ثبت رسانده است.

عارف ایمن (مالزی)

عارف ایمن سال خوبی را در جوهور دارالتعظیم سپری کرد. این وینگر ۲۱ ساله ۱۲ گل به ثمر رساند و تعداد زیادی پاس گل هم داده است. او در دیدارهای ملی مقابل پاپوآ گینه نو در بازی دوستانه و جمهوری قرقیزستان هت‌تریک کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس