چرا بایدن دست به دامن سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها شده‌است؟

کاهش چشمگیر محبوبیت بایدن به ویژه پس از جنایت‌های غزه باعث شده که او برای ورود مجدد به کاخ سفید دست به دامن اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و نیز سلبریتی‌هایی چون «تیلور سوئیفت» شود.

به گزارش مشرق، در حالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اوایل نوامبر ۲۰۲۴ (میانه آبان ۱۴۰۳) برگزار می‌شود که «جو بایدن» رییس جمهور ۸۱ این کشور از مدت‌ها پیش برای شرکت مجدد در آن خیز برداشته‌است.

کهولت سن و گاف‌های بی‌شمار از یک سو و عملکرد نامناسب وی در حوزه‌های داخلی و خارجی باعث شده‌است که شانس بایدن برای ورود دوباره به کاخ سفید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

جنایت‌های غزه و شیب تند رویگردانی از بایدن

البته کاهش محبوبیت بایدن در ماه‌های اخیر و پس از آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه تحت حمایت آمریکا با سرعتی بالا همراه بوده‌است به طوری که نظرسنجی‌ها این کاهش چشمگیر محبوبیت را به ویژه در نسل جوان به تصویر می‌کشند.

بر اساس نتایج نظرسنجی «نیویورک تایمز / کالج سینا»، محبوبیت بایدن طی هفته‌های گذشته به دلیل حمایت سرسختانه دولت آمریکا از اسراییل در جنگ غزه کاهش یافته‌است. مردم بیش از بایدن به سیاست‌های ترامپ در قبال مساله فلسطین و رژیم صهیونیستی خوشبین‌اند. آنها ۴۶ درصد به ترامپ و ۳۸ درصد به بایدن رأی داده‌اند اما در مجموع ۵۷ درصد آنها عملکرد بایدن را در جریان جنگ غزه تأیید نمی‌کنند.

چرا بایدن دست به دامن سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها شده‌است؟

همچنین این نظرسنجی از یک شکاف عمیق میان طیف جوان و بایدن پرده برمی‌دارد و نشان می‌دهد که جوانان آمریکایی بیشتر از دیگر گروه‌های سنی نسبت به سرنوشت فلسطینی‌ها حساس هستند و از رییس جمهور روی برگردانده‌اند.

حدود ۷۲ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال، عملکرد بایدن را در جریان جنگ غزه رد کرده‌اند که این موضوع از بی‌اعتمادی جوانان به سیاست‌های کاخ سفید نشان دارد و تنها ۲۰ درصد گفته‌اند موافق این سیاست هستند.

چرا بایدن دست به دامن سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها شده‌است؟

آستانه انتخابات ۲۰۲۴ و استمداد بایدن از اینفلوئنسرها و یک خواننده پاپ

به تازگی رسانه آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی از تصمیم بایدن برای به کارگیری اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله تیک‌تاک، در راستای جلب آرای جوانان در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور خبر داده‌است.

این تارنمای خبری آمریکایی مطلع شده که بایدن با وجود اینکه هنوز به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را اعلام نکرده اما برای جلب حمایت رأی دهندگان جوان به صدها اینفلوئنسر شناخته شده در پلتفرم تیک‌تاک و دیگر شبکه‌های اجتماعی تکیه خواهد کرد.

این درحالی است که آمریکا و برخی دیگر از متحدانش از جمله انگلیس و فرانسه، استفاده از پلتفرم تیک تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیتی در دستگاه‌های الکترونیکی دولتی ممنوع اعلام کرده‌اند.

چرا بایدن دست به دامن سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها شده‌است؟

آکسیوس در ادامه توضیح می‌دهد: تیم استراتژی دیجیتال بایدن در حال ارتباط گرفتن با صدها اینفلوئنسر فضای مجازی در آمریکا است. در همین راستا، «راب فلاهرتی» مدیر این تیم به عنوان دستیار رییس‌جمهور آمریکا منصوب شده که از نظر مقام و درجه با مدیر ارتباطات و سخنگوی کاخ سفید در یک سطح قرار دارد.

بایدن افزون بر اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی در صدد استفاده از سلبریتی‌ها همچون «تیلور سوئیفت» ستاره آمریکایی موسیقی پاپ برآمده‌است. خانم سوئیفت اخیراً به عنوان شخصیت سال مجله «تایم» معرفی شد به عنوان چهره بانفوذی که از نگاه ناظران می‌تواند بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ تأثیر بگذارد مورد توجه کارزار نامزدها قرار گرفته‌است.

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد آمریکایی‌ها نسبت به سوئیفت نظر مثبتی دارند، در حالی که محبوبیت بایدن حدود ۴۰ درصد ارزیابی می‌شود.

این ستاره موسیقی کار هنری خود را در سبک کانتری آغاز کرد. موسیقی کانتری در آمریکا به طور خاص به عنوان سبکی نزدیک به محافظه‌کاران و رای‌دهندگان حزب جمهوریخواه شناخته می‌شود اما وی بیشتر به طیف دموکرات‌ها نزدیک است.

تیلور سوئیفت همچنین اهل ایالت محافظه‌کار تنسی است و آرای الکترال تنسی دهه‌ها است که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری به سبد نامزدهای جمهوریخواه ریخته می‌شود. با این حال سوئیفت در جریان رقابت سیاسی سال ۲۰۲۰ بین «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری وقت و بایدن از نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

او در پست اجتماعی، پیامی را منتشر کرد تا طرفداران بتوانند محل رأی‌گیری خود را برای روز انتخابات پیدا کنند. همچنین سوئیفت یک ویدئو کلیپ ۳۰ ثانیه‌ای منتشر کرد و طرفداران شبکه‌های اجتماعی خود را به رأی دادن در آمریکا تشویق کرد.

چرا بایدن دست به دامن سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها شده‌است؟

به دلیل محبوبیت بالای سوئیفت، کارزار انتخاباتی بایدن در حال برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از محبوبیت وی طی ماه‌های آینده است. کارشناسان بر این باورند که تعیین تأثیر واقعی حمایت تیلور سوئیفت از بایدن در سال ۲۰۲۰ در پیروزی او دشوار است اما با محبوبیتی که وی در این سال‌ها به دست آورده، انتظار می‌رود که بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تأثیرگذار باشد.

هدف دیگر بایدن از این کار آن است که مرددها و آرای خاکستری را به صندوق خود بیاندازد. به گفته «متیو هریس» استاد علوم سیاسی، تبلیغ تیلور سوئیفت برای شرکت در انتخابات می‌تواند تعیین‌کننده باشد چراکه تعداد زیادی از رای‌دهندگان ممکن است به نامزد جمهوری‌خواهان رأی ندهند اما انگیزه کافی برای رأی دادن به جو بایدن را هم نداشته باشند.

وزن سنگین سلبریتی‌ها در انتخابات آمریکا

نمی‌توان انتخابات آمریکا را مورد واکاوی قرار داد اما از نقش و وزن سلبریتی‌ها غافل ماند؛ موضوعی که در دوره‌های قبلی وجود داشته و در انتخابات ۲۰۲۴ و پس از آن هم پررنگ خواهد بود.

پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۰ در حالی رقم خورد که بیشتر سلبریتی‌ها از او حمایت کردند. در مقابل، سلبریتی‌های حامی ترامپ کم‌شمار بودند باوجود اینکه وی پیش از ورود به کاخ سفید، در دسته سلبریتی‌ها قرار داشت و با برنامه تلویزیونی در میان هالیوودی‌ها چهره شناخته شده‌ای بود.

شهرت ترامپ در دنیای سلبریتی‌ها باعث نشد که چهره‌های مشهور او را در انتخابات ۲۰۲۰ حمایت کنند و عده معدودی از قبیل «جان ویت» پدر جمهوری‌خواه آنجلینا جولی، «کانیه وست» خواننده پرطرفدار و همسر کیم کارداشیان از او حمایت کردند.

در مقابل اما شاهد حمایت اکثر هالیوودی‌ها از بایدن بودیم و فهرست حامیان مشهور وی طولانی بود. از «جرج آرآر مارتین» نویسنده سرشناس «بازی تاج و تخت»، «تام هنکس» بازیگر برنده اسکار و همسرش «ریتا ویلسون» تا «باربارا استرایسند» خواننده و بازیگر پرآوازه و «میشل اوباما» همسر رییس‌جمهور سابق و البته نویسنده کتاب پرفروش «شدن» در این فهرست جای می‌گرفتند.

از دیگر چهره‌های سرشناس طرفدار بایدن که رسماً حمایتشان را اعلام کردند می‌توان به «رابرت دنیرو»، «جرج کلونی»، «رابرت ردفورد»، «داستین هافمن»، «لئوناردو دی‌کاپریو»، «نیل یانگ»، «راب راینر» و «جولیا لوئیس درایفوس» اشاره کرد.

فرجام سخن

آکسیوس در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ از برنامه تیم استراتژی دیجیتال بایدن برای ارتباط گرفتن با صدها اینفلوئنسر شبکه‌های مجازی در آمریکا پرده برمی‌دارد و اخبار موثقی از حمایت «تیلور سوئیفت» ستاره آمریکایی موسیقی پاپ به گوش می‌رسد. با نزدیک شدن به موعد انتخابات، انتظار می‌رود که این صف شلوغ‌تر شود، همچنان که در انتخابات سال ۲۰۲۰ نیز صف حمایت چهره‌ها به ویژه هالیوودی‌ها از بایدن شلوغ بود.

سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها این بار هم در صدد پیروزی فردی برآمده‌اند که به «ماشین گاف» شهره است و ناتوانی جسمانی و روانی وی بر کسی در کره خاکی پوشیده نمانده‌است.

بنابراین، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اگر چه در ظاهر به عنوان نمادی از یک روند کاملاً دموکراتیک جلوه می‌کند اما در واقع یک ابتذال آشکار را در انتخاب دولتمردان به تصویر می‌کشد؛ روندی که در جریان آن، شخص اول کشور آمریکا نه از سوی مردم و با درک و آگاهی آنان بلکه از طرف سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها با زد و بندهایی معرفی و انتخاب می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی US ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 0
    از اصلاح طلبهای ایران یاد گرفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس