نبیه بری: در ازای کسب مناصب بالای دولتی از خاک لبنان چشم‌پوشی نمی‌کنیم

رئیس پارلمان لبنان در واکنش به سفر مشاور ارشد بایدن به بیروت با هدف مذاکره ضمنی در خصوص مرزبندی جدید لبنان، بر مشخص بودن مرزهای کشورش از سال ۱۹۲۳ میلادی تاکنون تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز پنجشنبه در مصاحبه ای با روزنامه «الجمهوریه» در مورد راه‌حل‌های پیشنهادی در جنوب کشورش تاکید کرد: هیچ صحبتی در مورد تعیین و ترسیم مرزهای جدید وجود ندارد، زیرا مرزهای بین المللی لبنان از سال ۱۹۲۳ میلادی تعریف شده است و ما به قطعنامه ۱۷۰۱ متعهد هستیم و باید واشنگتن تل آویو را ملزم به اجرای آن کند.

پیش از این پایگاه خبری «آکسیوس» آمریکا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که «عاموس هوکشتاین» مشاور ویژه رئیس جمهوری آمریکا به اطلاع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسانده است که قصد آغاز مذاکرات غیرمستقیم درباره مرز زمینی فلسطین اشغالی با لبنان را دارد.

مشاور ویژه رئیس جمهوری آمریکا امروز پنجشنبه به لبنان سفر می کند. او قرار است با نبیه بری و «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفتگو کند.

به گزارش مشرق، چند روز قبل، روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی درباره تحولات اخیر در جنوب لبنان نوشت: هوکشتاین در ابتدای سال جدید میلادی در سفر برنامه‌ریزی شده به لبنان قصد دارد با طرح آتش بس و ترسیم نقاط مرزی از گسترش دامنه تنش میان حزب الله و رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

مشاور ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا که پیشتر اصطلاحاً نقش میانجی را در ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی داشت، این بار قصد دارد با هدف ترسیم مرزهای زمینی میان دو طرف و توقف تنش‌ها به بیروت سفر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس