کد خبر 1565311
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
از ساخت سری جدید سریال «پایتخت» چه خبر؟

پیشتر درباره ساخت فیلم «پایتخت» خبرهایی اعلام شده بود، با این حال همچنان مشخص نیست آنچه به عنوان پروژه «پایتخت» در فراخوان اخیر مطرح شده، در قالب سریال است یا فیلم سینمایی.

به گزارش مشرق، پس از اینکه اعلام شد صداوسیما قصد ساخت ادامه پروژه «پایتخت» را دارد و در این مسیر دوطرف ماجرا (سازندگان و مدیران) «ناامید» هم نشده‌اند، به‌تازگی فراخوانی برای انتخاب بازیگر و همچنین خبری درباره انصراف محسن تنابنده از سریال حسن فتحی منتشر شده است که عملی شدن احتمال ساخت را قوت می‌بخشد.

سازندگان «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری به‌تازگی برای ایفای نقش دوقلوها در این سریال فراخوان داده‌اند.

در این فراخوان اعلام شده است، پروژه «پایتخت» به‌زودی قرار است وارد مرحله تولید شود و گروه تولید پروژه قصد دارد اقدام به انتخاب بازیگر کند؛ به همین منظور از دختران دوقلوی تا حد سنی ۱۸ تا ۲۶ سال برای حضور در این سریال دعوت به عمل آمده است.

این اعلام، گمانه‌ها برای خداحافظی با سارا و نیکا را افزایش داده است؛ اگرچه سازندگان «پایتخت» فعلا در این زمینه سکوت پیشه کرده‌اند، اما چنین فراخوانی از سوی بسیاری به منزله حذف خواهران فرقانی اصل تلقی شده است. پیش از این و در شش فصل این دوقلوها ایفاگر نقش‌های سارا و نیکا بودند، اما سال ۹۹ انتشار عکس‌هایی از آن‌ها در فضای مجازی، سازندگان را با این پیش‌شرط همراه کرد که برای ادامه ساخت باید قید سارا و نیکا را بزنند.

با این همه سارا فرقانی همچنان امیدوار است که آن‌ها به سریال برگردند و در واکنش به این فراخوان گفته، در حال حاضر باخبر شده اینکه ممکن است قصه ۱۰ سال جلوتر برود من و نیکا هم به اقتضاء قصه ۱۰ سال بزرگتر شده باشیم، اما هیچ چیزی صد درصد نیست.

اما از دیگر خبرهای اخیر درباره پروژه «پایتخت»، به محسن تنابنده به عنوان سرپرست تیم نویسندگان و یکی از بازیگران اصلی (نقش تقی) برمی‌گردد. او که قرار بود در سریال «ازازیل» ساخته حسن فتحی عهده‌دار یکی از نقش‌های اصلی باشد، به تازگی از بازی در این پروژه انصراف داده است.

تنابنده که چند ماهی است درگیر بازی در فیلم سینمایی «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان بود، قرار بود بعد از این پروژه، کار خود را در سریال «ازازیل» شروع کند، اما حالا خبرهایی درباره انصراف او از این پروژه به گوش می‌رسد که از سوی برخی رسانه‌ها، به مهیا شدن شرایط تولید پروژه «پایتخت» نسبت داده می‌شود.

پیشتر درباره ساخت فیلم «پایتخت» خبرهایی اعلام شده بود، با این حال همچنان مشخص نیست آنچه به عنوان پروژه «پایتخت» در فراخوان اخیر مطرح شده، در قالب سریال است یا فیلم سینمایی.

رئیس صداوسیما درباره «پایتخت» و مذاکره با عوامل این سریال قبل‌تر توضیح داده بود: دوستان ما در سیمافیلم شبانه‌روز در حال مذاکره با تهیه‌کنندگان و کارگردانان مختلف درباره تولید فصل‌های جدید سریال‌ها و همچنین تولیدات جدید هستند؛ بنابراین مذاکرات در حال انجام است.

رئیس مرکز سیمافیلم نیز درباره ماجرای مذاکره با عوامل سریال «پایتخت» با بیان اینکه مذاکرات ناامیدکننده نیست، توضیح داده بود: همان‌طور که آقای جبلی بیان کردند یکی از بخش‌های سند تحول، فصل دوم ساختن سریال‌های سابق است و وقتی می‌گوییم نهضت ساخت فصل دوم، منظور ساخت کار با همان عوامل است. در مورد این سریال هم مذاکرات جدی انجام داده‌ایم و هروقت به نتیجه برسد اخبار آن اعلام می‌شود.

مهدی نقویان درباره انتشار اخباری مبنی بر ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» هم گفته بود: ما از عوامل «پایتخت» طرح گرفتیم، طرحی که از سوی دو طرف برگزیده شده و نقطه مشترک داشتند انتخاب شده و روند کار در حال انجام است؛ خبری که عنوان شده از طرف ما نبود و نمی‌دانیم از کجا شکل گرفته است؛ اما به تمام برندهایی که ارزش کار سینمایی دارد فکر می‌کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    20 5
    پایتخت و نون خ چون چند تا بیننده داشتن لابد باید تا سری صدم هم ساخته بشن . بودجه وقتی از جیب خودت نباشه میشه این آش و کاسه ای که دیدی
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      12 1
      لعنت بر مدیری که ریالی به مجموعه بد آموزی پایتخت هزینه کنه هم بشدت بد آموزی داره هم نخاله های غیر متعهد و بی دین در این مجموعه بازی کردند که در مواقعی مثل پارسال ماهیت کثیف خودشون رو نشون دادن
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    14 1
    در پایتخت سری اول اعتقاد به مذهب پر رنگ بود در پایتخت سری های آخر لات بازی بی فرهنگی در اوج بود اون صحنه داخل گیت فرودگاه هنگام سفر به ترکیه الفاظ رکیک با ایما و اشاره بود
  • هادی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    11 3
    جمهوری اسلامی نظام مظلومیه. هر کی بهش لگد بزنه بالا و بالاتر میره. پدیده بسیار جالبیه این نظام...
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      14 0
      نقی ! نون و نمک تلویزیون را خورد و نمکدان را شکست و فکر کرد که با یک عربده کشی خیابونی نظام متزلزل شده و می تونه در نظام موهوم آینده جایگاهی داشته ولی به مانند بقیه سلبریتی ها با دماغ آویزان برگشت و منت کشی می کنه
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      2 0
      همین نظام مظلوم دنبال ساخت سری جدید پایتخت نیست؟؟؟
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    9 0
    نهایتش نقی ناز کرد به یه نفر دیگه بگید یه سریال مازنی مثل پایتخت بسازه
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 0
    نقی .... هیچی نخردمه
  • علیرضا IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    8 1
    از پایتخت و نون خ دست بردارید میدون به بقیه کارگردان ها بدید
  • US ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    14 0
    یعنی ساخت یک سریال مزخرف و انحرافی که بجز اباحه گری و فحشا و بی حرمتی و قبح شکنی از منکر چیز دیگه ای نداره و مایه مشهور شدن و پولدار شدن آشغالهای مثل تنابنده بی صفت بشه عین بیشرفی محض و دزدی از بیت المال و رانت‌خواری آشکار هست.
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      0 4
      فحشا؟ یا خدا شماها کی هستین دیگه
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    6 0
    پایتخت و نون خ اگه تکرار بشن، مسخره خواهد بود.اگر هنری دارید نوآوری کنید.
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    4 0
    پایتخت دیگه گندش در اومده نون خ یه فصل دیگه جا داره
  • US ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    4 0
    اخبار اینجوری کار مرکز آمار صدا وسیما هست که در واقع نظر سنجی ممخفی میکنن، با واکنش مردم به این اخبار می‌فهمن که آیا هنوز میشه چنین آشغالی رو به خورد مردم داد یا خیر
  • GB ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 7
    منم حامی سریال پایتخت هستم
  • علی IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    4 0
    پایتخت و نون خ سری آخرشون کاملا سیاسی شدن و در کنارش تا جایی که تونستن غیر مستقیم و مستقیم جامعه دینیه ایران رو کوبیدن. مسخرست با بودجه کشور علیه کشور فیلم میسازن.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    4 0
    کار کردن صدا و سیمای جمهوری اسلامی با معاندین و حامیان فتنه و اغتشاش که در ایام سختی و شلوغی به نظام لگد میزنن خنده دار نیست؟؟؟
  • US ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    دقت کردین که آن پست فطرتها برای تحقیر اسماء کریمه خدا اسم اون دو تا دلقک بی شعور الدنگ رو تو فیلم، رحمان و رحیم گذاشته بودن؟ چرا مثلا کوروش و داریوش نذاشتن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس