دشمن می‌خواهد اعتماد مردم به «اخبار حاکمیتی» را از بین ببرد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: دشمن می‌خواهد اعتماد آحاد مردم نسبت به اخبار و اطلاع‌رسانی حاکمیت را از بین برود تا آن‌ها اخبار را از منابع غیر حاکمیتی پیگیری کنند.

به گزارش مشرق، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، امروز در «همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه» که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، موضوع جنگ شناختی و ادراکی مطرح است که مقام معظم رهبری در این زمینه، نسخه «جهاد تبیین» را مطرح فرمودند.

وی خطاب به روابط عمومی‌های استان‌ها افزود: شما روابط عمومی‌ها از افسران جنگ ادراکی و شناختی هستید؛ بعد از جنگ نظامی، با جنگ‌های امنیتی و جنگ نرم شامل جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دیپلماسی مواجه شدیم و در حال حاضر نیز وارد جنگ پنجم شده‌ایم که جنگ شناختی و ادراکی است که به تعبیری، از آن با عنوان «جنگ موریانه» یاد می‌کنند.

میراحمدی با اشاره به هدف جنگ شناختی و ادراکی گفت: در این نوع جنگ مدیریت ادراک افراد جامعه، هدف‌گذاری شده است؛ هدف اصلی در این نبرد، از بین‌بردن اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: دشمن می‌خواهد اعتماد آحاد مردم نسبت به اخبار و اطلاع‌رسانی حاکمیت را از بین برود تا آن‌ها اخبار را از منابع غیر حاکمیتی پیگیری کنند.

میراحمدی با اشاره به نقش گروه‌های مرجع در جهت‌دهی به افکار عمومی گفت: موضوع نخبگان، هنرمندان و سلبریتی‌هایی که در جهت‌دهی به افکار عمومی نقش دارند، مهم است چون اگر آنان، مغلوب دشمنان شوند و دشمنان بتوانند مدیریت ادراکی‌شان را در دست بگیرند، آنگاه می‌توانند بسیار اثر گذار باشند.

وی ادامه داد: در جنگ ترکیبی ۱۴۰۱، دشمن روی تغییر ادراک نخبگان، هنرمندان و همه کسانی که در جهت‌دهی به افکار عمومی مؤثر هستند، متمرکز بود. میراحمدی افزود: مدیریت ادراک جامعه وقتی در دست دشمنان قرار بگیرد، به طور طبیعی، حاکمیت، سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست خواهد داد.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در یک جنگ سخت و نظامی سرباز خودی وقتی شهید می‌شود، مشوقی برای جبهه نظام است اما در جنگ ادراکی بر عکس اتفاق می‌افتد چون کسی که مدیریتش دست دشمن افتاده، به عنوان سرباز دشمن عمل می‌کند.

وی افزود: حساسیت و اهمیت کار روابط عمومی‌ها صد چندان است چون دشمنان مترصد این هستند تا از اشتباهات و بی‌دقتی‌های ما، برای اعتمادزدایی سوءاستفاده کنند.

میراحمدی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: در حادثه کرمان، وقتی در برخی اطلاع‌رسانی‌ها دقت لازم نشد و آمارهای متفاوتی ارائه شد، دشمنان ما این تناقضات در اخبار را برجسته کردند تا اعتمادزدایی و اعتبارزدایی کنند و به مردم اینگونه تفهیم کنند که به مسؤولین نمی‌شود اعتماد کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: پس شما روابط عمومی‌ها در دقت و شدت عمل، مسؤولیت بسیار حساسی دارید و در تبیین، باید روایتگر اول باشید چون شما، افسران جنگ نرم هستید.

میراحمدی گفت: دشمنان نمی‌خواهند گره‌گشایی‌ها و حل مشکلات کشور به گوش مردم برسد؛ در حوادث انتظار این‌است که شما روابط عمومی‌ها روایتگر اول باشید و اگر این کار را نکنید، دیگران روایتگر اول می‌شوند؛ از سویی اگر روایتگری با دقت همراه نباشد و مثلاً یکی دو نویت اخباری منتشر کنید که با واقعیت‌ها همراه نباشد، عملاً در پازل دشمن عمل کردید.

میراحمدی در ادامه سخنان خود با توجه به وقایع غزه و عملکرد خوب رسانه‌های مقاومت، گفت: باید توجه داشت که مقاومت فلسطینی در طوفان‌الاقصی چقدر خوب عمل می‌کند و انتشار تصاویر شکست دشمن در فضای رسانه‌ای، احساس شکست را به دشمنان منتقل کرد و اخبار به مردم جهان مخابره شد.

وی با اشاره به سناریوهای دشمنان در انتخابات‌های گذشته ادامه داد: دشمنان برای اینکه بتوانند اهداف خود را دنبال کنند، سناریوی تقلب را در گذشته مطرح کردند اما در انتخابات اخیر، تمرکز دشمنان بر کاهش مشارکت است.

میراحمدی افزود: کاهش مشارکت در انتخابات معطوف به یک سری اصول از جمله ناامیدسازی مردم است؛ اینکه مشکلات آن‌ها با حضور در انتخابات حل نمی‌شود؛ در حالیکه در جهاد تبیین باید مردم را امیدوار و حل مشکلات و سختی‌های موجود را تببین کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اهمیت نهاد مجلس گفت: مجلس، محل ریل‌گذاری برای حرکت دولت‌ها است و اگر نمایندگانی پاک دست، متخصص و خوش سلیقه در مجلس باشند، ریل‌گذاری‌های مناسب برای دولت‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید قدامات اساسی مجلس در سطح ملی و استانی و در مناطق مختلف شهری و روستایی، تببین شود؛ در جهاد تبیین باید با ابهامات و ادراک‌سازی‌های دشمنان نسبت به آحاد مردم، مقابله کرد و روشنگری کنیم و اجازه ندهیم، مدیریت ادراک جامعه در انتخابات، به دست دشمنان بیفتد؛ این موضوع مسوولیت روابط عمومی‌ها است.

میر احمدی افزود: حضور در فضای مجازی و تولید محتوا، بسیار اثرگذارتر از سایر بخش‌ها است. باید میزان حضور روابط عمومی‌ها را در فضای مجازی بررسی کنیم که چه میزان تولید محتوا صورت گرفته است. همچنین مخاطبین استانی را دلگرم کنیم و در مقابل شایعات و فضاسازی دشمنان پاسخ داده شود.

وی‌ادامه داد: در پاییز سال گذشته، در هر دو دقیقه، یک دروغ توسط افسران جنگ ترکیبی دشمن به جامعه تزریق شد. در این خصوص فیلم‌های مرتبط با افغانستان و هندوستان و صف گرسنگان در آفریقا را در فضای مجازی علیه کشورمان منتشر می‌کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در جنگ ترکیبی سال گذشته، اقدامات خوبی برای اطلاع‌رسانی و افشای دروغ‌های دشمنان صورت گرفت که بسیار موثر بود؛ اگر به موقع عمل نکنیم، میدان را به دشمنان واگذار می‌کنیم؛ لذا برای انتخابات باید مجهز شد تا در جنگ همه جانبه، مدیریت جامعه در دست دشمنان قرار نگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    15 0
    از بین برده دیگه. تازه الان میگید "می خواهد" از بین ببرد. متاسفانه مسئولین مملکت همیشه از تحولات عقب هستند.
  • پوتین IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    9 0
    چیزی که عیان است،چه حاجت به بیان است چقدر دروغ آخه
  • US ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    2 0
    درباره چیزی که وجود داره باید از این کلمات استفاده کرد. واقعا جز عده ای پیرمرد و عده ای از خود حکومت هرچیزی حکومت بگه همونو باور نمیکنن حالا مهم نیست چقدر باور پذیر باشه.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 0
    یه کم دیر متوجه نشدید؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    از دوره حمدی نژاد تا حال حاضر مسئولین به راحتی وعده کاذب میدن و همین امر باعث بی اعتمادی به اخبار حاکمیتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس