بازی ایران فلسطین

تیم ملی گویا اکنون پشتوانه خیل مردم را به‌جای فشار اقلیت روان‌پریش خارج‌نشین یا داخلی‌های دنباله‌رو آنان برگزیده است، و ندای «می‌بریم و قهرمان می‌شویم و شادی می‌کنیم»، یکسره از تیم ملی شنیده می‌شود.

به گزارش مشرق، غلامرضا صادقیان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: بازی اول ایران در جام‌ملت‌ها امروز با فلسطین است. قرعه ما در جام‌جهانی بسیار خاص بود و با سه کشور انگلوساکسون همگروه شدیم که انگلیس و امریکا مشخصاً بازی ما را فراتر از فوتبال می‌بردند. حالا قرعه اول ما در جام ملت‌ها نیز با فلسطین است که باز مسئله سیاسی پیوند ایران با فلسطین و داستان این روزهای نسل‌کشی امریکا و انگلیس در فلسطین، آن را فراتر از فوتبال برده است. سال‌ها پیش برخی در زمان مسابقه ایران با فلسطین نوشته بودند که نباید به فلسطینی‌ها زیاد گل بزنیم! شاید به این دلیل که تصور می‌کردند این نوعی رأفت اسلامی با کشوری مظلوم و ستمدیده و بدون امکانات است. حالا در بازی فردا دو کشور محور مقاومت اسلامی مقابل هم قرار می‌گیرند. باید چه کنیم و تیم ملی ایران چه تفاوتی با جام‌جهانی و بازی با انگلیس کرده است؟

قبل از هرچیز باید بگویم که عنوان یادداشت، مستعد سوءتفاهم است، چون فوتبال پیش‌بینی‌پذیر نیست و ممکن است ایران یک یا چند گل هم از فلسطین دریافت کند! اما در فوتبال اگر تیمی که روی کاغذ قوی‌تر است، به تیم ضعیف‌تر گل‌های بیشتری بزند، یعنی به آن تیم ضعیف‌تر احترام بیشتری گذاشته است! زیرا به‌معنای آن است که تیم قوی، بازی خود یعنی بازی اصلی و همیشگی خود را انجام داده و ضعیف‌شمردن تیم مقابل موجب نشده که از یک بازی حرفه‌ای عدول کند و تیم مقابل را شایسته بازی خوب و کامل نداند. تیم‌های ضعیف نیز اگرچه از حیث نتیجه‌گیری دنبال پیروزی هستند ولی اگر تیم قوی در یک بازی کامل ظاهر شود، اهمیت خود را بهتر احساس می‌کنند و در نهایت رضایت بیشتری دارند. بنابراین به‌رغم تأثیر بسیار شدید مسائل سیاسی روی فوتبال که سابقه‌ای به قدمت تاریخ فوتبال دارد، باید مستقل از اینکه «دو قهرمان مقاومت» مقابل هم قرار گرفته‌اند، بازی حرفه‌ای انجام شود، حتی اگر ایران با گل‌های زیاد فلسطین را شکست دهد؛ و این دقیقاً یعنی دو تیم به یکدیگر و به ملت‌های یکدیگر احترام گذاشته‌اند.

اما تیم ایران در این بازی آن‌طور که از برخی حرف‌های دیروز و پریروز بازیکنان و مربیان می‌توان فهمید، یک تفاوت اساسی هم با زمان بازی با انگلیس کرده است. این‌طور که خود بازیکنان می‌گویند از مسائل حاشیه‌ای زمان بازی با انگلیس بسیار متأثر بوده‌اند. در آن زمان رسانه‌های فارسی‌زبان لندنی، هم در گزارش‌های خود و هم از زبان دیگران برای بازیکنان خط‌ونشان می‌کشیدند که اگر گل بزنید یا هنگام گل شادی کنید، چنین و چنان می‌شود. با این تصور که کار حکومت ایران تمام است و باید فکر آینده خود در نظام تازه باشید!

شادی‌نکردن بازیکنان در دو گلی که در بازی انگلیس زدند، اگرچه به‌خاطر دریافت گل‌های بیشتر قبل از آن، به‌طورطبیعی و بر اساس رفتار همیشگی بازیکنان فوتبال در همه بازی‌ها که بعد از خوردن گل‌های زیاد برای گلی که می‌زنند، شادی نمی‌کنند، می‌توانست حتی طبیعی جلوه داده شود، اما مشخصاً تحت‌تأثیر همان تهدیدها بود. حتی شادی در دو گلی که در بازی بعدی با ولز و بدون گل خورده زده شد، از آنجاکه دردقیقه پایانی بود، می‌توان گفت کاملاً هیجان بازی غلبه کرد و همگان ناخودآگاه آن تهدیدها و آن قرارها (!) را فراموش کردند، هرچند گفته می‌شد که بازیکنان از مسائل بازی انگلیس درس گرفته‌اند و دنبال آن حاشیه‌ها نیستند و زمزمه نصف‌ونیمه سرود ملی در بازی با ولز برخلاف بازی با انگلیس را هم گواه این دورشدن از حاشیه‌ها می‌آوردند، اما معلوم بود که تیم زیر بار فشار روانی دشمنان ملت است که نه‌تن‌ها می‌گفتند شادی نکنید، بلکه می‌گفتند دنبال گل‌زدن و پیروزی هم نباشید!

اکنون، اما دیده و شنیده نشده است که کسی از فوتبالیست‌های تیم ملی ایران بخواهد برای همدردی با نسل‌کشی فلسطینیان، به تیم فلسطین گل نزنند یا اگر زدند، خوشحالی نکنند. این تفاوتی مهم در رفتارشناسی مردم ایران با دشمنان ملت و بدخواهان مردم است. تیم ملی گویا اکنون پشتوانه خیل مردم را به‌جای فشار اقلیت روان‌پریش خارج‌نشین یا داخلی‌های دنباله‌رو آنان برگزیده است، و ندای «می‌بریم و قهرمان می‌شویم و شادی می‌کنیم»، یکسره از تیم ملی شنیده می‌شود. این است «تیم ملی مردم ایران»!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 61
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    42 17
    معلومه که طرف اهل فوتبال که سهله، اهل هیچ ورزشی نیست.
    • حمید IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      41 45
      برای همدردی با مردم فلسطین باید ببازیم
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      11 8
      این تیم فلسطین محور مقاومت نیست بلکه تیم فلسطین محور سازش و عادی سازی هستش
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      17 0
      برای حمایت از فلسطین لازم نکرده تیم ملی ایرانو ببازونید به جاش پاشید برید غزه با دشمن بجنگید
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      3 3
      ۱۳:۰۵ فقط احمقها از باخت ایران خوشحال می شوند در ضمن این برنده شدن تیم ایران مقابل تیم فلسطین، مطرح شدن نام کشور فلسطین به جای رژیم صهیونیستی ست که خودش برگ برنده ست برای فلسطینیان
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      2 2
      به امید اینکه صهیونیست از بین بروند و فلسطین کشوری ارام و بدون جنگ باشد
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    33 10
    اگه فوتبال را ورزش حساب کنیم پس ورزش ربطی به سیاست نداره!!!!!!!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      12 3
      ببینید در چه دنیای کثیفی زندگی می کنیم که روسیه رو در ورزش های مختلف به شدت تحریم کردند اما اسرائیل رو با این همه جنایت های جنگیش تحریم نمی کنند‌.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      7 2
      ببینید در چه دنیای کثیفی زندگی می کنیم که روسیه رو در ورزش های مختلف به شدت تحریم کردند اما اسرائیل رو با این همه جنایت های جنگیش تحریم نمی کنند‌.
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      3 1
      همه چیز در دنیا سیاسیه ، سیاست بازی درست نیست
  • ناشناس IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    26 6
    سلام اونجا میدان رفاقت ورقابت است نه مبدان جنگ و احساسات بهتر است فوتبال رو ار سیاست جدا کنبم و امید وارم برنده نه این بازی حتی بازیهای دیگر باشیم و قهرمان مسابقات باشبم وجام رو ببریم
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    35 40
    اتفاقا باید به این تیم فلسطین دهها گل زد . این تیم سه بازیکن ساکن اسراییل و دو بازیکن متولد اسراییل دارد
    • علیرضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      11 21
      الان نظرات رو خوندم ..یکی نوشه این تیم فلسطین پنج تا بازیکنش اسراییلی هستند..این موضوع درست هست یا نه ؟؟؟کسی میتونه راهنمایی کنه؟؟
    • CA ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      30 15
      فلسطینی‌هایی که در سرزمین اشغالی بدنیا میان و آنجا زندگی میکنن دلیل اسرائیلی بودن آنها نیست.اگه زیر پرچم فلسطین برای تیم فلسطین فوتبال بازی میکنن یعنی فلسطینی هستن.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      4 8
      نباید با این تیم بازی کنند. نصف تیم اسراییلی است
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      9 1
      اسرائیل خاک فلسطین غصب گرده، پس فلسطینی در کرانه باختری، در واقع درکشور خودش متولد شده، این اسرائیلی های در به در اند و خارج ازخانه های اصلی خود دارند تو فلسطین متولد و زندگی میکنن.
    • US ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      1 0
      دفاع‌هاشون
  • حسن IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    13 38
    نمیدونم چرا ما باید هر جا مشکل داشتیم به خارج ربطش بدیم؟ بخدا این بی تفاوتی نسبت به تیم ملی در بین بسیاری از مردم بخاطر اتفافات افتاده در خیابان ها بود و ارتباط چندانی با خارج نشین ها نداشت. خدا را شکر الان وضعیت بهتر است. به امید پیروزی و قهرمانی تیم ملی.
  • سعید مهری هستم 160 تومنی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    19 5
    چه کار به این حرفها داری فوتبال یه بازی و یه ورزشه هرچی شد شد دلیل نداره نبریم و دلیل هم نداره گل زدیم شادی نکنیم. تازه تیم فلسطین بازیکنانی داره که در لیگ اسراییل بازی میکنند
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    12 15
    باید ببازیم
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      0 1
      مردم فلسطین از ترحم خوششان نمیاد ، طبیعی بازی کنن شاید هم باختیم ، خیلی مغرور نباشیم
  • فرزند خراسان CA ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    23 22
    وطن فروشی نکنید فلسطین هم برای مردم مانندآمریکاست
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    16 3
    مردم فلسطین برادران ما هستن اما از قدیم گفتن نوری که به خانه رواست به مسجد حرام است ، انشالله می‌بریم و مردممون رو یه سر سوزن بعد سال ها خوشحال میبینیم، وسلام، اگر تبانی کنن لعنت خدا و اهل بیت و مردم ایران در دو دنیا بهشون
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      5 0
      در میانه ورزش حتی گاهی دو برادر همخون و از یک پدر و مادر با هم مسابقه می‌دهند و یکی بر دیگری پیروز میدان میشه لطفاً احساساتی بودن رو کنار بذارید و به ورزش فوتبال خود بپردازید حتی اگر دهها گل در این میدان رد و بدل بشه.
  • 7 مقدس IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    15 6
    الان داری داستان درست می کنی که گل نزنیم یا حتی گل بخوریم چون احتمالا این یک دستور هستش . به هر حال وای بحال ملی پوشان که اگر کم کاری کنن و فاز رحم و مروت بگیرند بعد تو استادیوم ها یه حال اساسی از ما طلبکار میشوند
    • کامیار IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      فعلا که بردن اما یه چیزی بهت بگم خیلی شعار نده چون میدونیم هیچ غلطی نمیتونی کنی
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    6 7
    این تیم تیم فلسطین واقعی نیست تیم غزه نیست. در ضمن بازی بازیه دیگه باید انجامش داد. اما بهتر اینه به پرچم و مقاومت فلسطین ادای احترام بشه مثلا بازیکنان پرچم فلسطین رو بگیرن و باهاش عکس بندازن.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      6 1
      تیم غزه باشه یا هر تیم عربی دیگه ای فرقی نداره گل بزنیم ملت با جون و دل خوشحالی میکنن مخصوصا به اینا
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    2 3
    نه اینکه در دنیا هیچ سیاستی وسیاسی کاری در ورزش نیست کامنت گزار زود قضاوت نکن یک مقدار رسانه های دنیا ورزشی را بخوان ودنبال کن ببین ورزش سیاسی است یا خیر سیاسی است برای کشورهای خاص که یا پول دارن یا اینکه زور
  • احمد IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    7 5
    همینا که میگن سیاست از ورزش جداست همینا فشار میاوردند که تیم ملی در جام جهانی سرود نخونه و برای برد امریکا و انگلیس ریختند تو خیابون. سیاست ما عین دیانت ماست.عزتمندی بایستی در قلب و اندیشه هر ایرانی بالخصوص نمایندگان کشور در میادین بین المللی باشد.مقاومت رمز عزتمندی و پیروزی است.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    6 4
    امت اسلام همه ی تیم هستن ،اصن نباید گل بزنیم‌چون‌گل ب خودی هست،(شوربختانه،این است دستور به بازیکنان و فدراسیون (
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      2 1
      چرا چرت و پرت می گی ؟ داری پیش بینی می کنی اگه بازیکنان بی عرضهٔ فوتبال اگه باختن بگن شکستمان خود خواسته بوده؟
  • اسی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    3 5
    برایتان خجالت داره
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    22 2
    وببینیم عکس العمل این جماعت«لوده»چیه؟به این ترتیب که همینهاکه مقابل تیم انگلیس البته بعضیاشون ازخواندن سرود ملی کشوربه مانند(کرولال ها)تفره می‌رفتنداینجاهم بهشون به صورت رسمی اعلام کنیدسرودتیم ملی ایران رانخوانند!ببینیم باخودشون چندچندهستند؟بد گفتم؟تاببینیم این جماعت«لوده»چه می کنند
  • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    4 2
    چرا در کشتی سیاست را دخیل می کنیم یک بام و دوهوا
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    4 3
    چرا نباید گل نزد به فلسطین؟
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    19 2
    طاهرا هموطنان ما سر سوزنی با فلسطین و جغرافیا و مردمش آشنایی ندارند. انتساب این تیم به فلسطین ستم به مجاهدان غزه است. بهتره تیمی را که بودجه اش از امریکا و تدارکاتش از اسرائیل و هوادارش ار سعودیه است را گلباران کرده و پیروزی را به مردم عزیز غزه هدیه کنید.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    8 4
    علی دایی هم این تیم را اصلا آدم حساب نکرد و با پایان مراسم افتتاحیه بدون اینکه سری به این تیم بزند قطر را ترک کرد. گفت که نماینده مردم هستم و نمی توانم با اینا دیدار کنم.
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      مگه دوغی خودش آدمه؟؟؟
  • ... IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    3 1
    هر ایرانی هرجا در هرشغل سرباز وطنش هست باید احساس وظیفه کنه و برای کشورش بجنگه همه باهم برای ایران
  • محمدرضا IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    3 1
    رقابت سالم
  • اشکان IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    3 4
    فلسطین یک کشور عربی هست ، پس دلیلی وجود ندارد تا فلسطین را در میدان ببریم ، چون هنوز در میدان شهر فلسطین مجسمه صدام یزد نصب شده ؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    4 1
    فلسطین نیاز به ترحم ما ندارد
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    5 1
    اتفاقا اگر اجازه بدیم اونا 10 گل بزنن و بعد از باختمون شادی بسیار هم کنیم اون ارزش داره
  • درگاهی DE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    1 6
    غلط میکنین گل میزنین.. باید ده تا بخورین ما حالا حالاها بدهکار هستیم به این مردم
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      4 0
      حالت خوبه؟ چه بدهکاری داریم؟ ایران بیش از ۴۰ ساله که به خاطر حمایت از فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی آماج حملات و تحریم ها قرار گرفته وای به روزی که محبت بشه وظیفه
  • مجید IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 1
    اگه میتونید تا آخرش شادی کنید نه وسط راه ببرید و بگید آقا منو تعویض کن شاد بودن رو مقابل تیم های قدر انجام بدیم،
  • افسانه IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    1 2
    باید به تیم فلسطین گل بزنیم لطفانظرمن رابذارید
  • امیر IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    5 2
    اگر تیم ملی ایران به تیم فلسطین ارزش قائل است و احترام می‌گذارد باید با تمام قدرت در جلو آنها ظاهر شود
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 2
    یا تورنمنت عراق افتادم با تیم امید عنایتی که وقتی فلسطین گل زد چکار کردند و وقتی دقیقه ۹۰, گل خورد با نیمکت ما درگیر شدند اتفاقا اونطور که شما فک میکنین از شما خوششون نمیاد و ممکنه درگیری هم بشه
  • TR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 4
    دو بازیکن فلسطین تو لیگ اسرائیل بازی می کنند پس نخود هر آشی نشید
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    1 1
    چرا نباید گل بزنیم این رقابت فوتبال ربطی به همدردی و این حرفا نداره. بچه‌های تیم ملی باید قشنگ بازی کنند و قهرمان جام ملتهای آسیا بشن. ورزش حرفه از سیاست جداست همه چیز رو بهم ربط ندین.میدان میدانه رقابته نه میدان جنگ.
  • گمنام IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    4 1
    زنده باد ایران و ایرانی و سلام و درود خدا بر مردم مظلوم و مقتدر غزه فلسطین ان شاءالله زیر پرچم اسلام و قرآن در مسجدالاقصی نماز میخوانیم
  • عاشق وطنم IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 8
    شادی کنیم عابروی ایران میره تو دنیا من از این تیم ملی می ترسم.. اخه اخلاقشون مثل بچه ده ساله هست... خواهشن باهاشون درگیر نشید نمیخوایم جوانمردی کنید گل نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس