جذب حداکثری گردشگر به عربستان؛ زیارت حرمین شریفین بدون حجاب!+فیلم

در حالی که داشتن حجاب یکی از شروط تشرف به مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) است، حالا سعودی‌ها برای جذب گردشگران خارجی این محدویت را برداشتند.

به گزارش مشرق، سعودی‌ها برای جذب گردشگر خارجی، محدودیت حجاب برای بانوان را در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) برداشتند.

حضور بانوان در مسجدالنبی (ص) و حتی اطراف خانه خدا بدون داشتن حتی یک روسری یا شال، در روزهای اخیر واکنش‌هایی را برای مسلمانان به همراه داشته است. یکی زائران پاکستانی خانه خدا با دیدن این صحنه‌ها در اطراف خانه خدا می‌گوید این کار بی‌احترامی به اسلام و اماکن مقدس است و «زائران حس می‌کنند به جای خانه خدا به دبی رفته‌اند.»

حضور بانوان بی‌حجاب در رستوران برج ساعت

داشتن حجاب برای حضور در اماکن مقدس به ویژه حرمین شریفین و حتی «مسلمان بودن» شرط ورود به مکه و مدینه بود. حتی در سال گذشته نیروهای سعودی از ورود ۲ بانوی بی‌حجاب به مسجدالنبی (ص) جلوگیری و این افراد را به بیرون از حرم نبوی هدایت کردند.

زیارت حرمین شریفین بدون حجاب!+فیلم
تذکر نیروهای سعودی به ۲ بانوی بی‌حجاب در مدینه منوره ـ سال گذشته

در روزهای اخیر ورود بدون حجاب بانوان در مسجدالنبی(ص) بدون تذکر نیروهای سعودی، واکنش‌هایی را به همراه داشته است. البته سعودی‌ها همچنان در این باره عکس‌العملی نشان نداده‌اند.

عربستان با برگزاری کنسرت و برنامه‌های تفریحی متنوع، سعی در جذب گردشگران خارجی دارد. بر اساس چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان، افزایش درآمد گردشگری با هر شیوه‌ای در اولویت سعودی‌هاست.

برپایی کنسرت و حتی دیسکوهای شبانه در نزدیکی‌ حرمین شریفین یکی دیگر از موضوعاتی است که نگرانی‌ مسلمانان را افزایش داده است؛ تا جایی که حتی مقامات برخی از کشورهای اسلامی هم خواستار تغییر رویه سعودی‌ها شده‌اند.

ورود بانوان بدون حجاب به مسجدالنبی(ص)

بی‌توجهی به حجاب در شهرهای زیارتی عربستان در حالی است که وزیر گردشگری عربستان «الخطیب» می‌گوید که «بانوان خارجی برای حضور در عربستان ملزم به داشتن حجاب نیستند و برای جذب گردشگر مانعی نداریم.» با این وجود، یکی از افراد تأثیرگذار عربستان محمد هاتف می‌گوید که «خانه خدا تقدس دارد و اگر مسلمانان حالا سکوت کنند، در روزهای آینده بانوان بدون حجاب کنار کعبه عکس یادگاری می‌اندازند.»

زیارت حرمین شریفین بدون حجاب!+فیلم
ورود بانوان بدون حجاب و آقایان با شلوارک در مسجدالنبی(ص)

خانه خدا یک مکان زیارتی برای همه مسلمانان است که سعودی‌ها درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند، اما بسیاری از کشورهای اسلامی نسبت به اقدامات سعودی‌ها در تصدی حرمین شریفین اعتراض دارند و یکی از مسوولان عمره اندونزی می‌گوید که «کشورهای مسلمان باید به صورت دسته جمعی در سازمان همکاری‌های اسلامی درباره نحوه مدیریت اماکن مقدس تصمیم گیری کنند و در کنار وضع قوانین به ویژه در موضوع حجاب، نظام‌نامه‌ای برای تشرف به خانه خدا و حرم نبوی تدوین کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    19 8
    لعنت خدا بر آل سعود کافر
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    10 5
    کشور دوست و همسایه،برادر آل سعود...روابط حسنه و دیپلماتیک...انشاءالله که نسلشون از رو زمین محو بشه
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    9 4
    با دست خودشون قبر خودشون رو میکنن-در جنگ ۷ ساله با یمنی ها تبلیغات میکردن که یمن داره به حریم امن الهی کعبه و مدینه حمله میکنه-حالا معلوم شده یمنی ها میخواستن حریم امن الهی را از لوث وجود فرزندان ابولهب پاک کنن
  • 110 IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    7 0
    روشنفکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس