درویش برای مذاکره با برانکو شخصا راهی قطر می‌شود

اولین دیدار تیم ملی فوتبال عمان با هدایت برانکو با یکی از رقبای جدی تیم ملی مان برای کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیاست.

سرویس ورزش مشرق - پس از گذشت چند روز از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا سرانجام نوبت به شروع دیدارهای گروه F و تیم ملی عربستان سعودی شد.

نکته جالب توجه در اولین مسابقه این تیم رویارویی با تیم ملی فوتبال عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ است.

برانکو که مدتی است نامش به عنوان کاندیدای جانشینی یحیی گل محمدی بر سر زبانها افتاد، این روزها به عنوان جدی‌ترین گزینه همچنان تیتر رسانه ها و البته مشخصاً مد نظر مسئولان و مدیران باشگاه پرسپولیس است.

اما دیدار تیم فوتبال عمان و عربستان در چهارچوب نخستین بازی گروه F از این نظر بیشتر برای تیم ملی ایران اهمیت دارد که در صورت رقم خوردن نتیجه‌ای غیر منتظره در این دیدار، ممکن است مسیر حرکت تیم فوتبال عربستان از جدول مسابقات جام ملت‌های آسیا به نقطه تلاقی احتمالی تیم ملی فوتبال کشورمان با این حریف سرسخت و قدیمی را تغییر دهد. جایی در مرحله نیمه نهایی که دو بار در دوره های قبلی در این مرحله به عربستان خورده و در ضربات پنالتی شکست خورده ایم.

بر اساس جدول فعلی، عربستان در صورت اول شدن در گروه F در یک چهارم نهایی با تیم دوم گروه E (کره جنوبی و بحرین و اردن و مالزی) که احتمالا بحرین باشد، روبرو می شوند و در صورت پیروزی، در یک چهارم نهایی به احتمال زیاد با استرالیا روبرو خواهند شد.

سعودی ها در صورت عبور از این مرحله هم در نیمه نهایی با ژاپن بازی می کنند. بنابراین در صورت صعود تیم ملی کشورمان و عربستان به عنوان تیم اول، دو تیم در صورت صعود تا فینال با هم روبرو نخواهند شد.

نقش تعیین کننده برانکو در راه صعود احتمالی ایران به فینال/ گزینه پرسپولیس مسیر تیم ملی را تغییر می‌دهد؟

اما در صورت دوم شدن عربستان در گروه F، این تیم باید در مرحله یک چهارم نهایی با تیم دوم گروه B (یک تیم از بین استرالیا، ازبکستان، سوریه و هند) که روی کاغذ ازبکستان خواهد بود بازی کند. عربستان در صورت پیروزی، در یک چهارم نهایی به احتمال زیاد با قطر(به فرض اول شدن در گروه خودش و صعود به یک چهارم) مصاف می دهد و در صورت شکست قطر و صعود به نیمه نهایی، آنجا با برنده احتمالی ایران و کره جنوبی دیدار خواهد کرد.

با توجه به بخت زیاد تیم ملی فوتبال کشورمان برای صدرنشینی در گروه خود و احتمال رسیدن به مراحل پایانی رقابت های جام ملت ها نتیجه تیم فوتبال عمان و عربستان نقش تعیین کننده ای در قرار گرفتن عربستان در دو سوی جدول مسابقات خواهد داشت. چرا که در صورت اول شدن عربستان، تیم های ژاپن، استرالیا و عربستان در یک سوی جدول قرار گرفته و یکی از این سه تیم در مراحل ماقبل نیمه نهایی حذف می شوند و در غیر اینصورت عربستان با دوم شدن با قرار گرفتن در سوی دیگر جدول، ممکن است تا پیش از رسیدن تیم ملی به دیدار فینال (در صورت صعود) در مرحله ماقبل فینال به عنوان یک حریف سرسخت روبروی شاگردان قلعه نویی قرار گرفته و بخت رسیدن به فینال و قهرمانی احتمالی مان را کاهش بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن روحانی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    1 3
    تیم عربستان اگر به تیم ایران بخورد 5 بر صفر ایران را شکست می دهد
  • حسن روحانی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 1
    من که هر شب کابوس ژاپن و کره جنوبی و استرالیا و عربستان رو می بینم.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 0
    زنده باد ایران و عربستان
  • وحید IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 4
    به امید قهرمانی عراق عزیز در جام ملتهای اسیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس