کد خبر 1566615
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
شکارچی زنان سالخورده در دام

زن۴۸ساله با انگیزه سرقت طلا، زنان بالای۸۰سال را به طرز هولناکی می‌کشت و طلاهای آنها را سرقت می‌کرد. پلیس تحقیقات درباره جرایم احتمالی دیگر از سوی این متهم را دستورکار قرار داده است.

به گزارش مشرق، تحقیقات جنایی در این پرونده از دوشنبه هفته گذشته و با گزارش قتل هولناک پیرزنی در جنوب شهر سمنان آغاز شد. عابران با مشاهده جسد غرق در خون این زن سالخورده موضوع را به پلیس اطلاع دادند. دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی همراه بازپرس ویژه قتل در محل جنایت حاضر شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد این زن با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده و رد خون درآن محل نشان داد او در همان‌جا ازپا درآمده است. تیم جنایی برای شناسایی هویت مقتول به بررسی پرونده افراد فقدانی و همچنین تحقیقات از اهالی محل پرداخت. خیلی زود هویت زن ۸۱ساله شناسایی شد. این زن در نزدیکی محل قتل زندگی می‌کرد.

خانواده مقتول با حضور در محل اعلام کردند طلاهای این زن بعد از قتل سرقت شده است. مسیرهای احتمالی تردد این زن شناسایی و دوربین‌های مداربسته آنجا بررسی شد. در یکی از فیلم‌ها مشخص شد زنی در فاصله کمی از این زن در حال تردد است. با کشف این سرنخ و تحقیقات علمی پلیس، هویت تنها مظنون پرونده در کمتر از ۲۰ ساعت شناسایی شد. ماموران خانه لیلا ۴۸ساله را زیر نظر گرفته و با اطمینان از حضورش در خانه، با دستور قضایی وارد آنجاشده و او را دستگیر کردند. درحالی‌که این زن سعی داشت خود را بی‌گناه نشان دهد بخشی از طلاهای قربانی در خانه‌اش کشف شد.

راز گشایی از قتل

سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان دراین‌باره به خبرنگار جام‌جم گفت: «با تلاش ماموران پلیس آگاهی و استفاده از فناوری‌های نوین کشف جرم و تجهیزات هوشمند و با بررسی شواهد و قرائن هیچ راهی برای فرار از حقیقت ازسوی این زن باقی نمانده بود. با انتقال متهم به پلیس آگاهی تحقیقات از او آغاز شد که با اعتراف به قتل زن ۸۱ساله عنوان کرد دختر مقتول آرایشگاهی دارد که من به آنجا رفت‌وآمد دارم. یک‌روز که به آنجا رفته بودم، متوجه شدم مادرش دستبند طلای گران‌قیمتی دارد. برق طلا مرا وسوسه کرد و تصمیم به سرقت گرفتم. زن سالخورده را زیر نظر گرفته و آدرس خانه‌اش را شناسایی کردم. با کمین در پارک نزدیک خانه‌اش منتظر او ماندم. روز حادثه با دیدن زن سالخورده به او حمله کرده و با ضربه‌های چاقو وی را کشته و طلاهایش را سرقت کردم. بخشی از طلاها را فروختم اما قبل از این‌که بقیه طلاها را بفروشم دستگیر شدم.»

اعتراف به دومین جنایت

خونسردی متهم در قتل زن سالخورده و نقشه‌اش برای سرقت طلا، این احتمال را پیش‌روی تیم جنایی قرار داد که او مرتکب جرایم دیگر هم شده باشد. به گفته رئیس پلیس استان سمنان، کارآگاهان به بررسی پرونده‌های مشابه پرداخته و متوجه شدند دی‌ماه سال۱۳۸۲ نیز زن ۸۲ساله‌ای در یکی ازمحلات سمنان قربانی سرقت طلاهایش شده بود. این موضوع احتمال قتل به دست متهم پرونده را مطرح کرد و این احتمال زمانی قوت گرفت که مشخص شد این زن در زمان قتل همسایه مقتول بود.

سردار موقوفه‌ای ادامه داد: «متهم که درمقابل مستندات و ادله پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشت به قتل پیرزن ۸۲ساله در سال گذشته هم اعتراف کرد و مدعی شد: سال گذشته درجریان رفت‌وآمد به خانه پیرزن همسایه متوجه شدم او طلای زیادی دارد و تصمیم به سرقت طلاها گرفتم. یک روز براساس نقشه وارد خانه شده و با ضربه‌های چاقو این زن را نیمه‌جان کرده و بعد خفه‌اش کردم. قربانیان را برای این می‌کشتم تا نتوانند هویت مرا لو دهند.»

در ادامه تحقیقات مشخص شد زن ۴۸ساله سابقه اعتیاد وجرم ندارد. اومتاهل وصاحب فرزند است. سردار موقوفه‌ای با اشاره به این‌که قاتل انگیزه خود از این قتل‌ها را وسوسه‌شدن برای سرقت طلاهای آن پیرزن‌ها عنوان کرد و گفت: پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات در خصوص جرایم احتمالی دیگر توسط قاتل همچنان ادامه دارد.

هشدار به تبهکاران

فرمانده انتظامی استان سمنان تاکید کرد: جان، مال و ناموس شهروندان برای پلیس بسیار حائز اهمیت است و رسیدگی به جرایم خشنی که افکارعمومی را تحت تاثیر قرار داده و آرامش جامعه را مختل می‌کند از اولویت‌های کار پلیس است. به مردم شریف استان اطمینان می‌دهیم نسبت به کشف پرونده‌های جرایم خشن و به‌ویژه قتل بسیار دغدغه‌مند هستیم و کار پلیس تا به نتیجه رسیدن پرونده تعطیل‌بردار نخواهد بود. سردار موقوفه‌ای به خانواده‌ها توصیه کرد در صورت نگهداری از افراد کهنسال، به آنان گوشزد کنند رفت‌وآمد خود را به فرزندان‌شان اطلاع دهند و ازهمراه داشتن طلا و جواهر و وجه نقد زیاد خودداری کنند تا خدای‌ناکرده مشکل خاصی برای این عزیزان رخ ندهد.

منبع:جام‌جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس