کد خبر 1566851
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
1

اعضای گروهک غیرقانونی نهضت آزادی بابیان اینکه اصلاحات انتخابات‌محور دیگر کاربردی ندارد، عدم مشارکت در انتخابات را مورد تأکید قرار داده و تصریح می‌کنند ما نمی‌خواهیم تنور انتخابات را گرم‌کنیم!

سرویس سیاست مشرق- بررسی‌ها نشان می‌دهد در لایه‌های فکری و عملیاتی جبهه اصلاحات بحث در خصوص انتخاب راهبردهای «صندوق محوری» و «جامعه محوری» همچنان محل بحث بوده و پیشنهاداتی نیز برای رسیدن به راه حل نهایی طرح و بیان شده است.

این تعارض باعش شده است تا برخی از اعضای گروهک نهضت آزادی که در جبهه اصلاحات نفوذ کرده و روی تصمیمات این جریان سیاسی اثر دارند، ایده تحریم انتخابات را به صورت علنی در میان اصلاح‌طلبان تبلیغ کنند.

عماد بهاور عضو گروهک نهشت آزادی دراین‌باره گفته است: اصلاح‌طلبان مخصوصا در طیف جبهه اصلاحات یک راهبرد انتخاباتی دارند و تاکید همیشگی آنان این است که هیچ‌ زمان با انتخابات قهر نمی‌کنند و از آن دور نمی‌شوند. انتخابات راه مطمئن، کم‌هزینه و بهترین راه برای فردای سیاسی در ساختار سیاسی کشور است. وقتی امکان آن فراهم نمی‌شود، این ما نیستیم که نمی‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم، این مسئولان که با خراب کردن شرایط انتخابات پرشور نمی‌گذارد نیروهای سیاسی از همه سلیقه‌ها در آن شرکت کنند و جلوی شرکت مردم و نیروهای سیاسی در انتخابات را می‌گیرد. وگرنه نیروهای اصلاح‌طلب براساس مبانی اصلاح‌طلبی همیشه از شرکت در انتخابات، استقبال می‌کنند.

این مهره نفوذی در جبهه اصلاحات در ادامه راهبرد تحریم انتخابات را به عنوان استراتژی چپ‌ها می‌گوید:

در غیاب جریان اصلاح‌طلب و حتی اصولگرایان میانه‌رو و معتدل، آن طور که خیلی از طرفداران آقای لاریجانی هم رد صلاحیت شدند، فقط عرصه برای جریانات تندروی اصولگرا می‌ماند. آنها هم وقتی می‌بینند، رقابتی نیست می‌توانند چند لیست داده و چند طیف شوند، با یکدیگر رقابت کند.

گروهک نهضت آزادی ضمن تعریف راهبرد اصلاحات جامعه‌محور به‌عنوان راهبردی انتخاباتی این گروهک تحریم انتخابات را مورد تأکید قرار داده است. برخی از چهره‌های این گروهک بابیان اشاره به تأکید اصلاح‌طلبان به اصلاحات جامعه‌محور تأکیددارند که بعد از ۴۰ سال برخی از اشخاص و گروه‌های سیاسی با نهضت آزادی هماهنگ شده‌اند.

اعضای این گروهک غیرقانونی بابیان اینکه اصلاحات قدرت‌مدار و انتخابات‌محور دیگر کاربردی ندارد، عدم مشارکت در انتخابات را مورد تأکید قرار داده و تصریح می‌کنند ما نمی‌خواهیم تنور انتخابات را گرم‌کنیم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    15 5
    تف به شرف نداشته تمام وطن فروش های غربگدای ضد دین و ضد نظام.
    • تهرانی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      0 0
      به درک که تحریم کنید! بهتر که رای ندید. بهتر که ازدواج نکنید. بهتر که تک فرزند و یا سگ‌فرزند باشید. ما بر شما حاکم خواهیم ماند و زیاد هم میشیم. این به نفع جبهه انقلاب است
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    8 4
    تنوری که با شما گرم خواهد شد هرچه قدر سرد بماند بهتر است چون شما فقط توان گرم نگهداشتن تنور غرب را دارید همین
  • علی DE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 3
    وزارت امورخارجه آمریکا با برژینسکی مشاور امنیت ملی آمریکا در رویارویی با انقلاب ایران اختلاف داشتند.برژینسکی از شاه و سیاست سخت حمایت می‌کرد اما وزارت امور خارجه و سایروس ونس از شاه و اعمالش متنفر بودند.استدلال وامید آنها چرخش انقلاب در راستای منافع آمریکا ،عمدتآ نهضت آزادی بود.نفوذی های متنفذ نهضت علامت های خوبی به آمریکا میدادند؛ بازرگان هم در مشت آنها بود.اکنون آن منحرفین و وابستگان غرب دارند انجام وظیفه می‌کنند.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 3
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد اینم نتیجه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 3
    يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ ، ﮔﺮﭼﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ .(٨) در حالی که غافل از این هستند که خداوند مکرشان به خودشان بر می گرداند وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ترجمه: و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۱ لَن يَضُرّوكُم إِلّا أَذًى ۖ وَإِن يُقاتِلوكُم يُوَلّوكُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا يُنصَرونَ ترجمه: آنها [= اهل کتاب، مخصوصا» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 4
    اصلاح طلبها دنبال حکمت سکولار دموکراتیک هستند خوشم از خارج رسیده اینها میگند مافیای در قدرت
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 3
    اینا کی اند دیگه...باز بزرگاشون قبل انقلاب کارهایی کردند ولی اینا رو کی آدم حساب میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس