مشت محکم «سپاه اسلام» بر دهان جاسوس‌ها و تکفیری‌ها

عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران علیه مواضع جاسوس‌های اسراییل و تکفیری‌ها، به وضوح این پیام را به واشنگتن و لندن مخابره کرد که ایران اسلامی هراسی از نبرد با دشمن متجاوز ندارد.

به گزارش مشرق، انتقام از اشرار و مجرمان وعده‌ای صادق است؛ امروز شرورترینِ اشرار و مجرم‌ترینِ مجرمان صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها هستند؛ دو جرثومه فساد و جنایت که توطئه‌های آمریکا را در منطقه ما پیاده و عملیاتی می‌کنند.

پس از جنایت کرمان در روز ۱۳ دی در چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها و «سپهسالار مبارزه با تروریسم» در منطقه غرب آسیا یعنی حاج‌قاسم سلیمانی، مطالبه عمومی برای انتقام از تروریست‌های دخیل در این جنایت فزونی گرفت و نیروها و بخش‌های ذی‌ربط در ایران اسلامی، برای ضربه شست نشان‌دادن به عناصر و عوامل پشت‌پرده این جنایت، برنامه‌ریزی و عملیات دقیق کردند.

سزای اعمال عناصرِ پشت‌پرده جنایت کرمان

مقام معظم رهبری ۱۹ دی در دیدار مردم قم، فرمودند: «در این قضیه اندوه‌بار و فاجعه‌بار که در کرمان اتفاق افتاد و ملت را به معنای واقعی کلمه مصیبت‌زده کرد، ما اصرار نداریم این و آن را متهم کنیم، اما اصرار داریم که عوامل واقعی و پشت‌پرده این حادثه را پیدا کنیم و آن‌ها را سرکوب کنیم. ان‌شاء‌الله مسؤولان محترم که جداً هم مشغول کارند و بنده از نزدیک اطلاع دارم که خوب کار کرده‌اند و خوب دارند کار می‌کنند، بتوانند کسانی را که در این قضیه دخالت داشتند و پشت این قضیه بودند، به سزای اعمال‌شان برسانند».

قرائن و شواهد موجود، حکایت از نقش مستقیم و غیر مستقیم همان دو جرثومه فساد یعنی صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها در جنایت کرمان داشت؛ البته صهیونیست‌ها شرارت‌های دیگری نیز داشتند و اقدام به ترور فرماندهان محور مقاومت کرده بودند که آن جنایات نیز باید تسویه می‌شد.

بر همین اساس، بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه اقدامات و عملیات ضد تروریستی خود و در انتقام خون مطهر شهدای محور مقاومت و همچنین شهدای مظلوم جنایت کرمان، پایگاه‌های تروریست‌های تکفیری در ادلب سوریه و مقر جاسوسان موساد را در اربیل عراق هدف قرار داد. واکنش موشکی و پهپادی به مقر تروریست‌های «جیش‌الظلم» در خاک پاکستان که شامگاه گذشته صورت پذیرفت، دیگر اقدام قاطع ایران برای پاسخ به تجاوز علیه امنیت کشورمان بود.

آثار و ابعاد سیاسی و نظامی عملیات ۲۶ دی

پیش از تشریح جزئیات عملیات ظفرمندانه جمهوری اسلامی ایران علیه تروریست‌های تکفیری و صهیونیستی در ادلب سوریه و اربیل عراق، ذکر چند نکته در باب آثار و ابعاد سیاسی و نظامی این عملیات ضروری است: نخست آنکه، پس از تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، سردمداران این دو رژیم استکباری و استعماری، زبان به درشت‌گویی چرخاندند و به بهانه حمایت ایران از یمن، ادبیات نخ‌نمای تهدید را علیه کشورمان به کار بردند؛ بر همین اساس، عملیات غرورآفرین بامداد سه‌‎شنبه به وضوح این پیام را به واشنگتن و لندن مخابره کرد که ایران اسلامی هراسی از نبرد نظامی در هر وسعت و گستره‌ای ندارد و رزمندگان سلحشور کشورمان بر جغرافیای منطقه تسلط تام و تمام دارند؛ دوم آنکه صهیونیست‌هایِ گیرکرده در باتلاق غزه با عملیات بامداد سه‌شنبه، به وضوح دریافتند که با طراحی و انجام عملیات ایذایی و تروریستی در گوشه‌وکنار منطقه و با ترور فرماندهان محور مقاومت، نمی‌توانند خود را از باتلاق غزه رها سازند و برای نابودی حماس، مؤتلفان ملت مطلوم فلسطین را درگیر گروکشی کنند؛ نکته سوم آنکه، برخلاف تصور دشمنان، فرایند انتقام ایران اسلامی صرفاً تدریجی نیست و صبر استراتژیک ایران مختصات و مشخصاتی دارد که این امر برای دشمن پیش‌بینی‌ناپذیر است و دشمنان نمی‌توانند رفتار ایران را در وارد آوردن ضربه به ایادی شیطان در منطقه، مورد تخمین و سنجش و محاسبه قرار دهند.

نکته چهارم اما مرتبط با ویژگی‌های فنی عملیات بامداد سه‌شنبه است؛ در جریان این عملیات، ۴ فروند موشک «خیبرشکن» از خوزستان به مقر گروهک تکفیری داعش در منطقه ادلب سوریه به صورت دقیق و نقطه‌ای اصابت کرد؛ این دور بُردترین حمله موشکی ایران در تاریخ محسوب می‌شود چراکه موشک‌های سپاه از فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری مقرهای «تحریرالشام» و «الترکستانی» در ادلب سوریه را هدف قرار دادند. این بُعد فنی ماجرا، پیام واضحی برای صهیونیست‌های کودک‌کُش داشت و به آن‌ها فهماند که پیاده‌سازی هر نوع نقشه شیطانی از ناحیه این «مسخ‌شدگان ابلیس» علیه امنیت ملی ایران اسلامی، مساویِ با خاک یکسان شدن «حیفا» و «تل‌آویو» خواهد بود.

مشت محکم «سپاه اسلام» بر دهان جواسیس و تکفیری‌ها

«شاه ماهی موساد» به درَک واصل شد

اما بپردازیم به جزئیات عملیات بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی؛ در یکی از اطلاعیه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون عملیات ضدتروریستی بامداد سه‌شنبه آمده بود: «در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمودیم. این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصاً کشور عزیزمان بوده است».

یکی از عناصر تروریستی به هلاکت‌رسیده در حمله سپاه به مقر موساد در اربیل، فردی به نام «پیشرو دیزایی» بود که از او به عنوان «شاه ماهی موساد» یاد می‌شود؛ او در حوزه نفت تجارت می‌کرد و به عنوان اسپانسر عناصر موساد، از آن‌ها در پیشبرد اقدامات تروریستی و جاسوسی در سطح منطقه پشتیبانی می‌کرد.

وفق اخبار منتشره در رسانه‌ها، «پیشرو دیزایی» مالک مجموعه شرکت‌های امپایر بود که در حوزه تجارت نفت فعالیت می‌کرد؛ این مجموعه نفتی در سال ۲۰۰۳ و پس از حوادث عراق تأسیس شد؛ از قرار معلوم، «دیزایی» و شرکت‌اش در نقش تسهیل‌گر صادرات نفت به اسرائیل نیز عمل می‌کردند؛ همچنین طبق اخبار موثق، گروه «فالکون» دیگر شرکت تحت تملک «دیزایی»، یک ارتش خصوصی کوچک نیز داشت که پرسنل نظامی سابق آمریکا را استخدام می‌کرد و مسئولیت پشتیبانی از عناصر جاسوسی و تروریستی موساد را برعهده داشت.

مشت محکم «سپاه اسلام» بر دهان جواسیس و تکفیری‌ها

اما علاوه بر «پیشرو دیزایی»، یکی دیگر از همکاران و حامیان موساد یعنی «کرم میخائیل» نیز در حمله سپاه به مقر جاسوسی و تروریستی اربیل به هلاکت رسید. «کرم میخائیل» یک تاجر مسیحی و مالک شرکت «سامسون» بود که بامداد سه‌شنبه در مقر «پیشرو دیزایی» حضور داشته و کشته شده است؛ نامبرده از همکاران نزدیک دیزایی بوده که نقش مهمی در پشتیبانی از شبکه جاسوسان رژیم صهیونیستی در منطقه داشته است.

مطابق اخبار منتشره، عملیات موشکی سپاه علیه موضع جاسوسی موساد، در جاده اربیل به صلاح‌الدین در ۱۵ کیلومتری اربیل بوده است و تا شعاع ۳۰۰ متری هیچ محل مسکونی نبوده است. این مقر، مستحکم‌ترین مقرِ موساد در اربیل بود که از چند لایه بتنی ساخته شده و به همین دلیل سپاه از موشک‌های چند زمانه برای حمله به آن استفاده کرد. زیرزمین این بنا، مقر تجهیزات و عملیات‌های سایبری علیه ایران بوده است؛ این بنا مکانی برای قرار و تفرجگاه با سرویس‌های جاسوسی مختلف بود؛ سپاه پاسداران در این عملیات ۱۱ فروند موشک شلیک کرد.

دور بُردترین عملیات موشکی ایران

اما همانطور که در سطور ابتدایی این گزارش قید شد، در واکنش به جنایت کرمان، پایگاه‌های تروریست‌های تکفیری نیز در حملات بامداد سه‌شنبه سپاه، زیر ضربه قرار گرفت و موشک‌های بالستیک سپاه به مواضع گروه‌های تروریستی «تحریرالشام» و «حزب الترکستانی» در منطقه جبل‌السماق ادلب اصابت کردند. فاصله این منطقه از نقطه شلیک موشک‌های سپاه در ایران، بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر بود که به نوعی دور بُردترین عملیات موشکی ایران تاکنون محسوب می‌شود. در این منطقه تروریست‌های مسلح گروه موسوم به «داعش خراسان» آموزش می‌بینند و از ادلب سوریه از طرف عوامل آمریکایی به افغانستان و مرزهای ایران منتقل می‌شوند.

مشت محکم «سپاه اسلام» بر دهان جواسیس و تکفیری‌ها

۲۴ فروند موشک بالستیک نقطه‌زن، با تروریست‌های تکفیری و صهیونیستی چه کرد؟

در اطلاعیه شماره ۴ سپاه پاسداران که حوالی ظهر دیروز انتشار یافت، مختصات و مشخصات دقیقی از اقدامات ضد تروریستی بامداد سه‌شنبه تشریح و تبیین شد؛ در این اطلاعیه آمده بود: «با اشراف همه‌جانبه اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه بر مراکز جاسوسی دشمن و تحرکات و محل استقرار و اجتماع تروریست‌های جنایتکار، فرزندان مؤمن، انقلابی و غیرتمند ایران عزیز در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه شب سه‌شنبه عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با اقدامات تروریستی در کشور به ویژه گروهک تروریستی داعش را با موفقیت کامل انجام دادند. طی این عملیات اهداف موردنظر با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک مورد اصابت دقیق و انهدام قرار گرفت؛ از جمله تعداد تعداد ۴ فروند موشک از غرب و نیز تعداد ۷ فروند موشک دیگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق؛ تعداد ۹ فروند انواع موشک به محل‌های استقرار سایر گروهک‌های تروریستی در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی سوریه».

تشریح عملیات علیه تروریست‌ها در ادلب و اربیل توسط سردار حاجی‌زاده

سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات موشکی علیه داعش در سوریه و عوامل موساد در اقلیم کردستان عراق گفت: «در هفته‌های اخیر شاهد چند جنایت بودیم؛ یک جنایت اقدام گروه‌های تکفیری و داعش در شهر کرمان بود که حادثه دلخراش کرمان را رقم زد و شهادت جمع کثیری از هموطنان عزیزانمان را به همراه داشت که طبیعتاً این اقدام باید پاسخ داده می‌شد به همین دلیل نقاطی در مناطق شرق سوریه و در حوالی ادلب مقر گروه‌های تکفیری و داعشی مورد هدف قرار گرفته و تعداد کثیری از آن‌ها را به فضل الهی توانستیم به درک واصل کنیم».

وی در ادامه با اشاره به شهادت سردار «سید رضی موسوی» در سوریه گفت: «در کنار این شاهد بودیم رژیم صهیونیستی به واسطه فشاری که در غزه تحمل می‌کند عملیات‌هایی را در سوریه انجام داد و دو تن از پاسداران سپاه را به شهادت رساند که ما باید با این اقدام مقابله می‌کردیم و انتقام خون شهدا را می‌گرفتیم؛ در نتیجه نقطه‌ای در اقلیم کردستان شناخته شد که یک ساختمانی بود که به ظاهر ویلاست اما همانطور که بعد از حملات سپاه، تصاویر نشان می‌دهد یک ساختمان محکم بتونی و مستحکمی است که از آن برای جاسوسی و انجام عملیات‌های ویژه تروریستی داخل ایران مانند ترور و عملیات‌های کوادکپتری استفاده می‌شد؛ البته این محل چهارمین نقطه از این مناطقی بود که در روزهای اخیر مورد هدف قرار گرفت».

سردار حاجی‌زاده گفت: «در این روزها چندین هدف توسط عزیزان‌مان در محور مقاومت و از طریق ایران هدف قرار گرفت و هدف که سحرگاه امروز مورد هدف قرار گرفت چهارمین هدف بود که با این اقدام، این محل از بین رفت و تجهیزاتی که در دو طبقه زیرین این ساختمان بود نیز از بین رفتند و کسانی که باید به درک واصل می‌شدند به درک واصل شدند و خبرهای این تلفات در حال رسانه‌ای شدن است».

مشت محکم «سپاه اسلام» بر دهان جواسیس و تکفیری‌ها

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که آیا این حملات ادامه خواهد داشت گفت: «نبرد بین حق با تمام ناشدنی است». اما حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌های تکفیری در سوریه و تروریست‌های وابسته به رژیم موقت صهیونیستی در اربیل، واکنش‌های گسترده‌ای را نیز به همراه داشت.

دوران بزن در رو مدت‌هاست تمام شده است

«محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه نیروهای تروریست در منطقه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «دست و بازوی برادرانم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجاهدان نستوه در سراسر منطقه را می‌بوسم که به آمریکا، رژیم صهیونیستی و تروریست‌های حامی آنها مجدداً و با قدرت یادآوری کردند که دوران بزن در رو مدت‌هاست تمام شده است».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در خصوص اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مرکز وابسته به موساد در اربیل و مقر وابسته به تروریست‌ها در ادلب گفت: «اقدام صورت گرفته، در راستای دفاع مقتدرانه از حاکمیت و امنیت کشور، مقابله با تروریسم و بخشی از مجازات عادلانه جمهوری اسلامی علیه متجاوزان به امنیت کشور بود. ایران همواره حامی صلح، ثبات و امنیت منطقه است و به رعایت حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورها پایبند است، در عین حال در استفاده از حق مشروع و قانونی خود برای برخورد بازدارنده با منابع تهدیدکننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد. در حالی که دشمن با محاسبات غلط خود، دست به جنایت علیه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران زد، جمهوری اسلامی با توان بالای اطلاعاتی خود، در یک عملیات دقیق و هدفمند، مقرهای جنایتکاران را شناسایی و با استفاده از پرتابه‌های دقیق و نقطه‌زن، آن‌ها را هدف قرار داده است و این بخشی از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام‌کنندگان علیه امنیت ملی ایران و امنیت شهروندان ایرانی بود».

ضربه سهمگین به شبکه پنهان صهیونیست‌ها

«مهدی محمدی» فعال رسانه‌ای نیز درخصوص عملیات ضدتروریستی سپاه چنین نوشت: «حمله ۲۶ دی بر دو مفهوم کلیدی تمرکز کرده است: «پنایبان منطقه‌ایِ پنهان اسرائیل و شبکه تأمین کالا و انرژی رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ به کمپین ترور صهیونیست‌ها، برخی از مهم‌ترین عوامل نیابتی اسرائیل که تغذیه زیرساخت ترور رژیم به اضافه صادرات انرژی به آن را تسهیل می‌کردند ضربه خوردند. کنترل محاسبات و در نتیجه پیش‌بینی‌پذیر کردن رفتار ایران و به طور خاص ایجاد هراس از واکنش نامتناسب مثلاً به شکل حمله نظامی، در یک ماه گذشته مهم‌ترین دستور کار راهبردی علیه ایران بوده است؛ اما عملیات ۲۶ دی خروج از محاسبه‌پذیری و تمرین شکل جدیدی از عملیات دسته‌جمعی علیه اهداف چندگانه بود که ژانر متفاوتی در الگوی رفتار نظامی ایران محسوب می‌شود. به‌ویژه این نکته مهم است که نشان داده شود ایران همیشه مطابق قواعد، بازی نخواهد کرد. عملیات ۲۶ دی نشان داد حمله با موشک بالستیک دوربُرد به اهداف بسیار دوردست می‌تواند پاسخی به عملیات اطلاعاتی باشد. پاسخ‌ها از این پس نه هم‌سطح خواهد بود و نه هم‌جنس و این عدم پیش‌بینی‌پذیری در پاسخ، می‌تواند مبنای دور جدیدی از بازدارندگی باشد».

مشت محکم «سپاه اسلام» بر دهان جواسیس و تکفیری‌ها

آتش در بهشت تروریست‌ها

حجت‌الاسلام «ذوالنوری» نایب‌رئیس مجلس نیز با اشاره به اینکه اربیل و اقلیم کردستان عراق، بهشت تروریست‌ها و جاسوسان بود، گفت: «قدرت عملیاتی، اشراف اطلاعاتی، سرعت کار، غافل‌گیری و دقت و تمیز بودن عملیات سپاه بسیار قابل‌تحسین است، دشمن متنبه نشود این عملیات در وسعت بیشتر قابل تکرار است‌». وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران توانمندی لازم را برای انتقام از کسانی که بخواهند امنیت و جان ملت ما را تهدید کنند دارد و این توانمندی را هم‌بارها اعلام کرده بود؛ ولی متأسفانه دشمنان عنود، ابله و احمق از هشدارهای جمهوری اسلامی ایران درس نگرفتند و عبرت‌گیری نکردند».

«وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر سپاه پاسداران در موشک‌باران و انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه، اظهار کرد: «سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر این بوده است که دوران بزن و دررو تمام شده است و اگر دشمن ما را تهدید کند، تهدید می‌شود و اگر حمله کند، ما هم حمله می‌کنیم و به آنان آسیب می‌زنیم. ما به خوبی می‌دانیم که پشت صحنه تروریست‌ها، رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند؛ آمریکا مسؤول لجستیکی و تدارکات گروه‌های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران است. گروه‌های تروریستی در سوریه مورد حمایت تجهیزاتی و لجستیکی آمریکا قرار دارند و در منطقه اقلیم کردستان، رژیم صهیونیستی، هم کمک‌های اطلاعاتی و آموزشی به گروه‌های تروریستی می‌دهد و هم به آنان کمک مالی می‌کند. رژیم صهیونیستی و آمریکا پیام حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران را به خوبی دریافت کردند. زبان روابط بین الملل امروز در دنیا زبان زور و قدرت است و به یُمن نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران امروز از این ابزار به خوبی بهره‌مند هستیم و هر کجا اراده کنیم دشمن را مورد حمله قرار دهیم، این کار را انجام می‌دهیم».

«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفت‌وگو با تحسین اقدام سپاه در موشک‌باران مقر جاسوس‌ها و تروریست‌ها گفت: «ما بارها به مقامات کشورهای همسایه تاکید کردیم که نباید خاک خود را فرصتی برای عملیات علیه مردم کشورمان یا جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دهند و مسؤولیت حُسن همسایگی را باید به درستی پیگیری کنند».

جیغ بنفش «حامیان کت‌وشلواری» تروریست‌های تکفیری و صهیونیستی

اما یکی از آثار جالب عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه سپاه پاسداران علیه تروریست‌های تکفیری و صهیونیستی در ادلب و اربیل، بلند شدن جیغ‌های بنفش حامیان کت‌وشلواری این تروریست‌ها در غرب بود؛ آن‌ها کمپین راه انداختن تا دولت سوئیس را مجبور کنند از حضور و سخنرانی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» جلوگیری به عمل آورد؛ جیغ‌های بنفش تروریست‌های کت‌وشلواری غربی بیانگر آن است که «سپاه اسلام» همچون همیشه، درست به هدف زده است.

از سویی دیگر، حامیان کت‌وشلواری تروریست‌های تکفیری و صهیونیستی، پس از عملیات پیروزمندانه سپاه، خط خبری کوچک‌نمایی را علیه این عملیات در دستور کار قرار دادند و سعی کردند چنین القا کنند که عملیات سپاه، دستاوردی نداشته است؛ اما انتشار مستندات آشکار این عملیات و نقطه‌زنی سپاه که در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده یافت، نقشه آن‌ها را خنثی کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس