کد خبر 1567034
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
خالد مشعل: راه حل دو دولتی را قبول نداریم

رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد که پس از نبرد هفتم اکتبر امید به تشکیل کشور فلسطین از بحر تا نهر و از شمال تا جنوب در میان اکثریت فلسطینیان زنده شد.

به گزارش مشرق، «خالد مشعل» رهبر حماس در خارج ضمن اشاره به مخالفت جنبش متبوعش و ملت فلسطین با راه حل دو دولتی، تاکید کرد که ملت فلسطین به دنبال آزادی و رهایی از بند اشغالگری، استقلال و تشکیل کشور مستقل خویش است.

خالد مشعل اظهار داشت که غرب می‌گوید نبرد هفتم اکتبر چشم‌اندازی را برای موضوع رویکرد و نگرش سیاسی ایجاد کرد و از اینجا موضوع قدیمی خود یعنی راه حل دو کشور را مطرح می‌کنند که حماس این راه حل را قبول ندارد و با آن مخالف است، زیرا این راه حل بدین معناست که ما یک زمانی کشوری موعود خواهیم داشت و در مقابل باید طرفی دیگر یعنی رژیم اشغالگر را به رسمیت بشناسیم که این کاملا باطل و مردود است.

مشعل با اشاره به اینکه پس از نبرد هفتم اکتبر امید به تشکیل کشور فلسطین از بحر تا نهر و از شمال تا جنوب در میان اکثریت فلسطینیان زنده شد، تاکید کرد که مرزهای سال ۱۹۶۷ تنها یک پنجم فلسطین را شامل می‌شود، بنابراین ملت فلسطین هرگز آن را نخواهد پذیرفت.

وی بیان کرد که اجماع فلسطینیان بر این است که ما از حق مشروع خود یعنی از بحر تا نهر و از راس الناقوره تا ام رشراش یا خلیج عقبه کوتاه نمی‌آییم و این حق ماست و ما از قدیم در این سرزمین بودیم و این رژیم اشغالگر است که از سال ۱۹۴۸ در این سرزمین به وجود آمده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IN ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    اسموتریچ و بن گویر هم قبول ندارند. چه تفاهمی!
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    عجب؛ پس چرا .... در عربستان دو دولتی رو امضا زده؟
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 1
    طبق گفته آقایمان فلسطین از نهر تا بحر است ولا غیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس