جزییات برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: استفاده از فناوری‌های نوین از ویژگی‌های برجسته این رزمایش است.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده، فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور گفت: مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ از بعدازظهر امروز (28 دی ماه) با حضور یگان‌های برگزیده نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین بخش‌هایی از نیروی زمینی ارتش تحت فرماندهی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور در منطقه عمومی آبادان تا چابهار، سواحل خلیج فارس و آب‍های سرزمینی و دریایی عمان، در محدوده‌ای به وسعت ۵۸۳ کیلومتر و از نوار ساحلی تا عمق ۴۰۰ کیلومتری کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی روش‌ها و راهکنش‌های به‌کار گرفته شده در این رزمایش، ترکیبی، بومی و خلاقانه است که متناسب با ساختارها و تهدیدات روز دنیا طرح‌ریزی و اجرا خواهد شد، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین از ویژگی‌های برجسته این رزمایش است.

امیر سرتیپ رحیم زاده ادامه داد: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ به منظور ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها، ایجاد بازدارندگی، ارزیابی سامانه‌های بومی پدافند هوایی برای مقابله با تهدیدات متنوع، پرحجم و دفاع همه جانبه و ۳۶۰ درجه در فضای جنگ الکترونیک و سایبری، ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان جوان عملیاتی و فنی، اشراف اطلاعاتی و تمرین هم‌افزایی و هماهنگی مراکز فرماندهی و کنترل ارتش و سپاه در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، اجرای عملیات تهاجمی با پهپادهای پرسه زن و انهدامی را از دیگر مراحل رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ اعلام و تصریح کرد: دفاع از مراکز حساس و حیاتی مانند پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های هسته‌ای، بنادر و… با اجرای اقدامات آفند جنگالی و سایبرالکترونیکی، دفاع در برابر تهاجم هواپایه دورایستا، مهمات هوشمند، موشک‌های کروز و هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین پنهانکار از دیگر برنامه‌های این رزمایش است.

امیر سرتیپ رحیم زاده اظهار کرد: تعدادی از سامانه‌ها امسال برای اولین بار در این رزمایش حضور دارند، این سامانه‌ها بعد از اینکه تست‌های لازم و آزمایش‌های مربوطه را پشت سر گذاشتند در سازمان‌ رزم یگان های پدافند هوایی برای اولین بار سازماندهی شدند و ان شاالله در این رزمایش عملیات خودشان را انجام خواهند داد و مورد ارزیابی در سازمان رزم قرار خواهند گرفت.

وی گفت: سامانه‌های پدافند هوایی، هواپیماها و به ویژه پهپادهای بدون سرنشین که در این رزمایش حضور دارند و آن‌هایی که قبلاً در رزمایش‌های قبلی شرکت کرده بودند، این سامانه‌ها به یک قابلیت‌ و توانمندی‌های بیشتری دست پیدا کرده‌اند و ما در این رزمایش تلاش خواهیم کرد تا آن قابلیت‌هایی که بر این سامانه‌ها اضافه شده‌اند را در اینجا به دقت مورد ارزیابی قرار دهیم.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با تاکید بر اینکه در این رزمایش کارکنان متعهد و پر تلاش ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر تحت کنترل و هدایت عملیاتی قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور مقابله با اهداف هوایی را تمرین می‌کنند، تصریح کرد: کلیه مراحل این رزمایش تحت نظارت و ارزیابی کارشناسان و ارزیابان ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    178 7
    جمع کنید بابا.این پدافندها باید دیشب جلوی جنگنده های پاکستانی های گرسنه رو میگرفت که نگرفت و اون پاپتی ها اومدن بمباران کردن و رفتن.الان این نمایش شما به چه درد میخوره.چرا توی سیستان و بلوچستان پدافند ها نتونستن جنگنده های پاکستان رو بزنن؟؟چرا نیروی هوایی ما در مرز مستقر نبود؟؟بعد از صدام این اولین بار بود که بعد از انقلاب به خاکمون تجاوز شد.
    • US ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      15 4
      بروید دنبال جنگنده، موشک کافی نیست، حضرات تخصصی
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      0 17
      در خاک ایران نبوده پر ادعا , در خاک خود پاکستان و مرزنشینان خودش که به چند کیلومتری مرز ایران رسیده بودند مورد حمله قرار گرفتند یه شب دیگه میومدن ایران
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      6 0
      عمق خاک ایران رو زده حالا یه عده میخان ماسمالی کنن که خاک ما نبوده.اومده سراوان رو زده رفته.حتی خودشون گفتن نیروی هوایی پاکستان نشون داد راحت میشه ایران رو بمباران کرد ولی ما به دنلال تنش نیستیم.این یک تحقیر بزرگ بود.وقتی پاکستان رو زدیم باید آمادگی برای حمله پاکستان رو میداشتیم و با دفع حمله و ساقط کردن جنگنده ها و پهباد و موشک های پاکستانی بی آبروشون میکردیم تا با چشیدن یک تحقیر تاریخی دیگه محل اختفای گروه های تروریستی نباشه.
    • . IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      منظورت از جنگنده ، راکت هست؟؟
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    10 3
    رزمایش
  • علی BR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    9 5
    اینقدر موشک و سامانه موشکی درست کردید ، هیچ پاکستان جواب داد و شما خواب بودید.بله وقتی به پاکستان حمله میکنید انتظار نداشته باشتید اونا هم جواب ندن
  • GB ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    16 2
    رزمایش بود وبعد جنگنده وپهپادهای پاکستان راحت اومدن زدنو رفتن
  • آراس IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    42 5
    همش دروغ هست، اقتدار کجا بود، دیشب زدن خاک یکسان کردن، پاکستان، شما شعار میگن، داغ دل یه موشک یا پهبادشون نزدین، من تا الان اقتار باور داشتم، الان نه چون امروز معلوم شد همش تبلیغ
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      3 7
      ما هم بهشون موشک زدیم و متاسفانه سهل انگاری مسئولین باعث شد پاکستان حمله کنه. البته چیز خاصی نیست به نظر من دوباره روابط دوکشور درست میشه
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      3 17
      نشریه گاردین چند روز پیش منتشر کرد ایران قدرت اول خاورمیانه است. پاکستان جز خاورمیانه نیست ولی همین که همش دارن عذرخواهی میکنن خودش یعنی به غلط کردن افتادن
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    5 0
    رزمایش
  • محمد DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    11 2
    اینا اگ کار میکردم جلوی حمله پاکستانو میگرفتن
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    9 1
    واقعا فک کردین دولت پاکستان مثل دولت عراق شل میگیره و میزاره توش دخالت کنید؟
  • مهدی US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    21 1
    با تمام احترام به نیروهای مسلح پدافند هواهی ایران کجا تشریف داشتند موقع حمله پاکستان به ایران. شما عزیزان مردم را سر کار گذاشت.
  • US ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    13 3
    این پاکستان با جنگنده‌های در پیت چینی نتواستین رهگیری کنید خدا کنه آمریکا حوس گوشمالی شما رو نکنه
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    9 1
    به خاک سراوان در ایران تجاوز شده شماها می گید اتباع غیر ایرانی.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    7 1
    یادمه چقدر مسئول پدافند کشور رجزخوانی میکرد یک پهپاد را نتونستید بزنید ادعا میکننداف ۳۵ میزنند .البته چهارتا ده کوره زدن ارزش نظامی نداره حتی ماهم زدیم ارزش نظامی نداره منتها بیشتر کمک کننده به قوای انتظامی کشور مربوط به امور داخلی کشور بود .تکلیف جیش الظلم را روشن کنید تاقبل اززدن اهمیت نداشت الان که ارتش دوکشور را روبروی هم قرار داد تا آخر بروید بمانید جیش جسورتر خواهد بود من اطمینان دارم اینها بازدوباره با احساس پشتیبانی پاکستان کارهای بیشتری انجام خواهند داد من اصلا شک هم ندارم الان ازبین بردن آنان خیلی خیلی اهمیت داره دولت سایه باید تکلیف را روشن کنه مهم نیست آنان آزادیبخش پاکستان را بکوبند بما ربطی ندارد ولی یک نکته جیش دیگه بمیان شهرها ی پاکستان خواهند رفت وازآنان سپر انسانی برای خود قرار میدهند پس تاکتیک را عوض کنید .
  • DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    4 2
    پاکستان نشون داده که در آینده همچنان تروریستها از این کشور به سرزمین ما تجاوز میکنن و اگه ما اونها رو بزنیم، بایستی منتظر پاسخ پاکستان باشیم.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    2 1
    اخه انجام رزمایش برای چیه وقتی پاکستان مثل اب خوردن میاد میزنه میره بدون اینکه سامانه دفاعی بیدار شه ، !!!!!!!!! ابروی هرچی نیروی نظامی و امنیت هوایی رو بردین
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    7 0
    قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء یعنی چه؟ پاکستان آمد چهار کودک را به عنوان تروریست راحت کشت و رفت
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    1 0
    درگیری مرزی بین کشورهای دیگه هم پیش میاد این چیزا باعث جنگ نمیشه عقل و دیپلماسی و برا اینجها استفاده میکنن پاکستان اگه دیپلماسی و عقل سیاسی داشت این اشتباه انجام نمیداد که اجازه حمله های بعدی و به ایران بده ایران با حوصله دنبال همین اشتباه پاکستان بود
  • رضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    1 1
    به نظر می رسد مثلث غربی، عبری، عربی و پادوهای داخلی و خارجی آن ها در اچقضیه پاکستان خیلی فعال شده و دو طرف را تحریک به جنگ می کنند، ما گوشمان فقط به هدایت و اوامر رهبر حکیم و شحاعمان است، هرچه فرزند زهرا و نائب مهدی عجل گفت, همان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس