قانونگذار سابق عراق: فردی که در اربیل کشته شد، مرتبط با موساد بود

یک عضو ائتلاف «دوله القانون» در عراق گفت اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد فردی که در عملیات سپاه در اربیل کشته شد، مرتبط با موساد بوده است.

به گزارش مشرق، «عبدالهادی السعداوی» از اعضای ائتلاف «دوله القانون» در عراق گفت درباره فردی که در عملیات سپاه در اربیل کشته شده است، اطلاعات دارد.

براساس گزارش امروز (شنبه) وبگاه «العهد نیوز»، السعداوی که با برنامه «قبل الغد» شبکه «العهد» مصاحبه می‌کرد، در این باره گفت: «اطلاعاتی دارم که نشان می‌دهد فردی که در اربیل هدف قرار گرفت، مرتبط با موساد اسرائیل بود. او برای عملیات‌های کرمان برنامه‌ریزی کرده بود».

سپاه، بامداد سه‌شنبه هفته گذشته، با ۲۴ فروند یک ساختمان مرتبط با موساد در اربیل عراق و همچنین مواضع تروریست‌های تکفیری در استان ادلب سوریه را هدف قرار داد.

سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه به دنبال این حمله اعلام کرد نقطه‌ای که سپاه هدف قرار داد در ظاهر یک ویلا بود، اما صهیونیست‌ها از آنجا استفاده‌هایی را برای کارهای جاسوسی و نیز عملیات‌های ویژه‌ای که داخل ایران انجام می‌شد، راهبری می‌کردند.

السعداوی همچنین در ادامه گفت که «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق پیش از پایان تحقیقات در اربیل عجله و درباره این حمله پیش‌ داوری کرد.

پیش از این، «حیدر البرزنجی» رئیس مرکز تحقیقاتی «الوان» در عراق نیز به سخنان قاسم الاعرجی درباره حمله به مقر موساد در اربیل واکنش نشان داده بود. او در این باره گفته بود: «مشاور امنیت ملی وقتی به نمایندگی از نخست‌وزیر به محل ساختمان رفت، گفت ادعای ایران درباره اینکه اینجا مرکز موساد بود باطل است. ایشان رفت در آن‌جا خرابه‌ها و آوار ساختمان را دید، مگر جایی که مقر موساد است، بر در و دیوارش می‌نویسند که اینجا مقر موساد است؟ برای اثبات یا رد این مسئله باید اطلاعات داشته باشیم که دولت عراق ندارد، من موضوع را رد یا تأیید نمی‌کنم، می‌گویم اطلاعات نداریم».

عبدالهادی السعداوی همچنین در مصاحبه با العهد به انتقاد از دولت عراق پرداخت و گفت وزارت خارجه این کشور از حملات آمریکا به نیروهای الحشدالشعبی چشم‌پوشی می‌کند و عراقی‌ها تاکنون واکنشی از وزارت خارجه یا اظهارنظری از طرف رئیس جمهور این کشور ندیده‌اند که در آن حمله به الحشدالشعبی محکوم شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    6 20
    چقدر پول گرفته تا داستانهایی را بگوید که به او دیکته کرده اند .
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      9 3
      خودت دونه ای چندمیگیری؟
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    7 7
    اولا زدن خانه ای در شهری مسکونی که مرگ غیر نظامیان را درپی دارد جنایت جنگی است نه افتخار. ثانیا سپاه عزیز که هدفش نابودی اسرادیل است و برد موشک هایش تا ادلب می رسد اگر جرات دارد اسرائیل را بزند نه اهداف واهی را.
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      3 2
      داخل شهرنبوده وخارج ازمحدوده مسکونی بوده والا کلی کشته میداد فقط چندتا جاسوس کشته شدند
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 1
      احسنت
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 2
      بله بله شما اطلاعات دقیق تری از سپاه داریید ؟
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    5 1
    جاسوس بود ؟
  • اكبر IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    7 1
    اينقد ما رو اسباب خنده نكنين
  • مولایی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 0
    الان صهیونیستها سالهاست سوریه را بمبارالن میکنند همین امرور داخل شهر مناطق مسکونی دمشق را بمباران کردند وچهار نفر هم از پاسداران مقیم سوریه کشته شده اند خاصیت جنگ همین ویرانی و نابودی و مرگ هست . اینجا خاورمیانه هست 75 درصد ثروت عظیم انرژی جهان از اینجا تامین میشود واینها جنکها صرفا برای غارت انهاست مردمانشاان در فقر و بدبختی و ذلت وفقر زندگی میکنند بخاطر جهلشان
  • هتل آپارتماند IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 0
    خب اسراییل جواب اربیل رو در دمشق و محله زمله داد .
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 2
    یشان تدارکاتچی اصلی اقتصاد رژیم شیطانی یهود بود و بدرستی به درک واصل شد .
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 0
    خب مدارکت را منتشر کن که همه بدونن.انچه مشخصه و همه هم می دونستن این بازرگان به اسرائیل نفت فروخته ولی بهتر بود حتی اگر قراره هدف بگیریدش خودش را می زدید نه خانه اش را که زن و بچه اش هم انجا کشته شدند
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 2
    تمام جنگ های دنیا زیر سر سرمایه دارهای صهیونیست است ضربه اربیل خیلی آنها را عصبی کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس