کد خبر 1567844
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
حمایت ویژه فدراسیون از تیم ملی و قلعه‌نویی؛ در یک تورنمنت برشی از یک بازی مدنظر قرار نمی‌گیرد

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال بر لزوم حمایت حداکثری از تیم ملی در جام ملت‌های آسیا تاکید کرد.

به گزارش مشرق، امیر مهدی علوی درمورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: در ابتدا از حمایت مردم، رسانه‌ها و خانواده فوتبال از تیم ملی تشکر می‌کنیم. خوشبختانه علاقه‌مندان به فوتبال در تهران و سایر شهرهای کشور، شور و حال زیادی دارند و با علاقه وضعیت تیم ملی را پیگیری می‌کنند. می‌بینید در بیشتر نقاط تهران و سایر شهرها نیز تصاویری از تیم ملی و افتخارآفرینی‌های گذشته این تیم در جام ملت‌های آسیا دیده می‌شود. ان‌شاالله این فضا و علاقه در ادامه جام بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در مقطع کنونی، نکته حائز اهمیت این است که در یک تورنمنت فشرده، نه برشی از یک مسابقه بلکه بررسی روند یک تیم از آغاز تا پایان مدنظر قرار می‌گیرد. تیم‌های قدرتمند براساس راهبردهای پیدا و پنهان خودشان به سمتی می‌روند که در نهایت اهداف‌شان را در یک بستر زمانی محقق کنند. حال این اهداف به نتیجه، عملکرد، تغییر نسل و برنامه‌ ریزی‌های مختلف فنی که در این حوزه وجود دارد و وفق نظر مربیان است بازمی‌گردد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اطلاع از اتمسفر رسانه‌ای جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا تصریح کرد: تیم‌ها به زمین می‌روند و اشکالات خود را می‌بینند. ترمیم و تقویت می‌شوند و بار دیگر بازمی‌گردند. مهم‌ترین موضوع در فرآیند فراز و نشیب‌های مرتبط با عملکرد یک تیم در یک تورنمنت، بازیابی توانایی‌شان برای مسابقات بعدی است. در همین راستا کادرفنی و بازیکنان ما هر بازی از تورنمنت جام ملت‌ها را به چشم یک فینال می‌بینند. روز گذشته و پس از بازی ایران و هنگ‌کنگ، یکی از خبرنگاران اشاره کرد در تمامی کنفرانس‌های خبری رقبای ایران حضور پیدا می‌کند و موردی درباره وجود هرگونه اثری از فشار برای کسب نتیجه یا قهرمانی درباره آن تیم‌ها نمی‌بیند.

علوی افزود: خود این موضوع می‌تواند یکی از کلیدهای اساسی حل مساله باشد. همانطور که یکی از مربیان پرافتخار فوتبال کشورمان که به روانشناسی ورزشی شهره است، بین دو نیمه بازی ایران و هنگ‌کنگ نیز در رسانه ملی گفت شکست غیرمنتظره ژاپن مقابل عراق روی روحیه بازیکنان این تیم اثر منفی گذاشته و این موضوع به یکی از رقبای اصلی ژاپن یعنی ایران هم می‌تواند منتقل شود. این جمله هزاران بار قابلیت مفهوم‌سازی و تجزیه و تحلیل دارد. اصلا نباید به سادگی از آن عبور کرد.

وی درمورد اینکه احتمال هر اتفاقی برای رقیبان در مرحله حذفی وجود دارد، گفت: حتما تمامی تیم‌های مدعی و قدرتمند در جام ملت‌ها به بازی‌های یکدیگر نگاه می‌کنند و هر نوع نتیجه و عملکردی روی نگاه و نگرش تیم‌های دیگر مرتبط می‌شود. سوال آن خبرنگار و جمله ژرف کارشناس کشورمان بسیار جای بررسی دارد.

وی با اشاره به صعود زودهنگام ملی پوشان به دور حذفی، عنوان کرد: ایران جزو اولین تیم‌هایی است که صعود خود را خیلی زود قطعی کرده‌، به نظر می‌رسد این روند درمسیر انرژی مثبت و حمایتی و بار روحی و روانی که موضوع انتظارات است، قابلیت بررسی دارد. در ادامه هم ان‌شاالله فضا به سمتی باشد که بازیکنان در یک محیط بدون استرس با آمادگی بالای روحی و روانی بتوانند شایستگی‌های خود را در حد اعلا نشان بدهند. این موضوع دور از دسترس نیست‌.

منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    1 0
    یه چیز جالب تماشاگران ایرانی تو این دوتا بازی چرا همه یه شکل هستند تقریبا انگار کارمندای ارگانی رو فرستادن اونجا حداقل تلویزیون قطر همش این هارو نشون میده همه ام مرد
  • CN ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    کلا با گندی که ژاپن و کره زدند، امیر قلعه نوعی شاهکار کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس