کد خبر 1568073
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
واکنش تند اینفانتینو به نژادپرستی در فوتبال

رئیس فیفا به نژادپرستی در دیدارهای روز شنبه در اروپا واکنش نشان داد و خواستار تنبیه شدید تیم‌هایی شد که هوادارانشان توهین می‌کنند.

به گزارش‌ مشرق، جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، خواستار بازنده‌ اعلام‌شدن باشگاه‌هایی شد که هوادارانشان به دلایل نژادی به بازیکنان بی‌احترامی می‌کنند. او این موضوع را در صفحه اینستاگرامش بیان کرد.

شنبه‌شب هواداران اودینزه در جریان رقابت‌های سری آ به مایک مانیان، دروازه‌بان فرانسوی میلان، توهین نژادی کردند که باعث شد این بازیکن زمین را ترک کند و بازی متوقف شود. میلان در نهایت با نتیجه سه بر دو پیروز شد. در یک مسابقه از رقابت‌های چمپیونشیپ انگلیس نیز هواداران شفیلدونزدی توهین‌های نژادپرستانه‌ای را نسبت به کیسی پالمر، هافبک کاونتری، انجام دادند و در نهایت کاونتری با نتیجه دو بر یک پیروز شد.

اینفانتینو در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: «اتفاقاتی که روز شنبه در اودینزه و شفیلد رخ داد کاملا مشمئزکننده و غیر قابل قبول‌اند. هیچ جایی برای نژادپرستی به هر شکلی در فوتبال و جامعه وجود ندارد. من حمایتم را از بازیکنانی که در مسابقات روز شنبه متحمل توهین‌های نژادپرستانه شدند اعلام می‌کنم. ما به همه ارکان نیاز داریم تا آموزش را در این زمینه از مدرسه شروع کنند تا اطمینان حاصل شود که نسل‌های آینده بدانند نژادپرستی در فوتبال یا جامعه جایی ندارد. ما باید الان تصمیم‌گیری کنیم و تیمی را که هوادارانش رفتارهای نژادپرستانه داشته‌اند، جریمه کنیم و بازی را تمام‌شده اعلام و تیمی را که هوادارانش توهین نژادپرستانه کردند، بازنده اعلام کنیم.

اینفانتینو قبلا اعلام کرده بود که هدف اصلی فیفا این است که یک بار برای همیشه به نژادپرستی در فوتبال پایان دهد: «وقتی در ورزشگاهی نژادپرستی وجود دارد باید بازی متوقف شود. اصلا اجازه این را نداریم که به نژادپرستان اجازه خودنمایی و پیروزی دهیم. نباید آنها در این نبرد پیروز شوند. باید فوتبال در چنین شرایطی متوقف و با نژادپرستان برخورد شود.»

در هفته بیست‌ویکم سری آ، اودینزه و میلان به مصاف هم رفتند که این دیدار به دلیل شعارهای نژادپرستانه در دقیقه ۳۵ متوقف شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    غلط کرده چرا روسیه محروم شد ولی اسرائیل و عربستان نه شما خودتون خدای نژاد پرستی هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس