کد خبر 1568181
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
واشنگتن عامل مرگ نوجوان آمریکایی در کرانه باختری

پدر نوجوان فلسطینی-آمریکایی که درکرانه باختری توسط اسرائیل کشته شد، آمریکا را عامل این قتل خواند.

به گزارش مشرق، یک روز پس از تایید کشته شدن «توفیق عبدالجبار» شهروند آمریکایی در کرانه باختری توسط واشنگتن، پدر او گفت که «دولت آمریکا» عامل قتل پسر هفده ساله او است.

توفیق روز جمعه در نتیجه تیراندازی نیروهای اسرائیلی به او در کرانه باختری جانش را از دست داد. این نوجوان فلسطینی-آمریکایی در شهر «گرتنا» در ایالت لوئیزیانا متولد و بزرگ شد و از ماه می ۲۰۲۳ با پدرش در کرانه باختری زندگی می‌کرد.

واشنگتن عامل مرگ نوجوان آمریکایی در کرانه باختری

حافظ عبدالجبار با اشاره به حمایت‌های نظامی چندین دهه‌ای واشنگتن از تل‌آویو گفت که آمریکا در کشته شدن پسرش توسط اسرائیل دست داشته است.

پسرش به همراه برخی از دوستانش می‌خواستند با خودرو برای گردش به یک منطقه در شمال رام الله بروند که هدف تیراندازی قرار گرفتند. یک شاهد عینی به پدر او گفت که سربازان ارتش اسرائیل و شهرک نشینان خودروی را متوقف و شروع به شلیک به آنها کردند که در نتیجه آن، دو تیر به سر و سینه پسرش خورد و جانش را گرفت.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه (دیروز) کشته شدن یک شهروند آمریکایی را تایید کرد و از اسرائیل درباره این موضوع توضیح خواسته است.

وزارت بهداشت فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان اعلام کرده که از زمان عملیات طوفان الاقصی، نظامیان اسرائیلی و شهرک نشینان این رژیم، بیش از ۳۶۰ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند.

حافظ عبدالجبار در مصاحبه با سی‌ان‌ان درباره مرگ پسرش گفت، اسرائیل «تحت حمایت ایالات متحده است و پسرم با گلوله‌های خودی کشته شد. پسرم توسط دولت خودمان کشته شد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    تو دیگه چقدر بدبختی؟! گلیم کسی را که بافتند سیاه دیگه تمومه دیگه، طرف از ترس جنگ بلند شده رفته امریکا تابعیت گرفته، برگشته ولایت که دو طرفه حال کنه اما ... هم اینطرف رو از دست داده و هم اونطرف را !!چکارها که نمیکند تقدیر! خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرما.
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      چرا پشت مرده حرف میزنی اصلا این گونه است مگر ما زوایای این قضیه صد در صد اگاهی داریم این اوج رذالت صهیونیستا را میرسونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس