کد خبر 1568444
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز سئول

به‌دنبال آزمایش شهپاد هسته‌ای زیردریایی کره شمالی، آمریکا یک هواپیمای جاسوسی را بر فراز کره جنوبی به پرواز درآورد.

به گزارش مشرق، براساس گزارش چندین تارنمای رهگیری، نیروی هوایی آمریکا پس از آزمایش تسلیحات هسته‌ای زیردریایی کره شمالی، یکی از هواپیماهای جاسوسی خود را در آسمان کره جنوبی به پرواز درآورد.

براساس گزارش سامانه رهگیری پرواز، یک فروند هواپیمای جاسوسی آر.سی(RC-۱۳۵W Rivet Joint) نیروی هوایی آمریکا بر فراز آسمان شهر اینچئون واقع در غرب سئول شناسایی شده است.

این هواپیمایی جاسوسی در حال در آسمان کره جنوب رویت شده است که سه روز پیش کره شمالی در واکنش به تازه‌ترین رزمایش مشترک دریایی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن که هفته گذشته انجام شد، از آزمایش شهپاد هسته‌ای زیردریایی خود موسوم به «هائیل-۵-۲۳/Haeil-۵-۲۳» در دریای ژاپن(دریای شرقی) خبر داد.

به گفته منابع، اعزام هواپیمای پیشرفته جاسوسی بخشی از عملیات‌های جمع‌آوری اطلاعات معمول آمریکا است اما پروازهای آشکار در مسیرهای گسترده، احتمالا با هدف مخابره پیام و اعمال فشار بر پیونگ‌یانگ صورت می‌گیرد!

پس از پرواز دو هواپیمای شناسایی آمریکایی در حریم هوایی کره جنوبی در چهارم و هفدهم ژانویه، این سومین پرواز شناسایی‌شده واشنگتن در سال جاری است.

پس از آنکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از نیروهای مسلح این کشور خواست تا آمادگی جنگی خود را برای اقدامات «بی‌سابقه» ائتلاف تحت رهبری آمریکا تقویت کند، سئول و واشنگتن تدابیر بیشتری را برای رصد آنچه نشانه‌های تحرکات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ خوانده شده است، اتخاذ کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس