نمایش «یونسکو شدن» در عمارت ارغوان روی صحنه می رود

نمایش «یونسکو شدن» به تهیه کنندگی و نویسندگی دکتر بهنام ترابی و کارگردانی نگار حاجیانی از اول بهمن ماه 1402 در عمارت ارغوان روی صحنه خواهد رفت.

اوژن یونسکو، میرچا الیاده و امیل چوران، سه دوست جدانشدنی، میهمان این روزهای تئاتر تهران هستند. نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر ایران با نمایش «یونسکو شدن» به‌ روی صحنه می آیند. این یکی از زیباترین رویدادهای تئاتری در سالیان اخیر است که پیوندی از هنر، اسطوره و فلسفه را به روی صحنه می آورد.

نمایش «یونسکو شدن» در عمارت ارغوان روی صحنه می رود

«یونسکو شدن» داستانی شیرین، تلخ، شگفت انگیز و حیرت آور درباره ی تاثیر گذاری یک اسطوره شناس و یک فیلسوف بر یک هنرمند است. شاید همین تاثیر پذیری ها، منجر به دوستی مادام العمر اوژن یونسکو ، میرچا الیاده و امیل چوران گردید. «یونسکو شدن» چیزی بیش از یک تئاتر است. فرصتی است برای اندیشیدن. اثری قابل تأمل است که برای همیشه گریبان مخاطبان خود را می‌گیرد و آنها را به سطح بالاتری از شناخت نسبت به خودشان می‌رساند. این خودشناسی حاصل تعامل سه عرصه ی هنر، فلسفه و اسطوره شناسی است. «یونسکو شدن» ، به نقطه ای از مسیر تاریخ هنر نمایش می‌پردازد که فرآیند آفریده شدن یک اثر هنری با فرآیند آفریده شدن یک هنرمند بزرگ، با همدیگر تلاقی می یابند. به تمامی علاقه مندان تئاتر، فلسفه، اسطوره شناسی و آنانی که دغدغه ی خودشناسی دارند، تماشای «یونسکو شدن» را به شدت توصیه می‌کنیم. این کار به تهیه‌ کنندگی و نویسندگی دکتر بهنام ترابی و به کارگردانی نگار حاجیانی، میزبان علاقمندان هنر تئاتر خواهد بود.

نمایش «یونسکو شدن» در عمارت ارغوان روی صحنه می رود

هنرمندان این رویداد تئاتر عبارتند از: «محمد حاجی زاده، محمد تخشی، اهورا معمارنیا، رومینا حسینی، رضا منصوری، محبوبه نورداد، سامان ولی سلطانی، عرفان ظروفچیان، مسعود شقاقی، کیمیا جلیل زاده، نازنین مقصودی، معصومه نوروزی، هلیا فرهمندی، ماهنیا مدنی، نازنین اوحدی، سارا امیرخانی، ساره سیاحی، فائزه سلطانی، امیر حسین منصوری، صالح آب سواران، مرتضی اسکندری، مهرزاد آرین مهر،کامیاب رحیمی، مانی عبدالمالکی، عباس قلی نیا، فاطمه حسینی خطیب، شکوفه شیخی، بنیامین شیراسب، رضا جاویدی و پریناز جهانی» هستند.خ

علاقه مندان به خرید اینترنتی بلیت های این نمایش میتوانند از 29 دی ماه به سامانه تیوال مراجعه نمایند.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس