نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای دستگاه های اجرایی را مکلف کردند تا کلیه حساب‌های فرعی خود را در سال آینده مسدود کنند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را بررسی کرده و بخش هزینه‌ای بند ب تبصره ۳ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۱) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت از جمله دستگاه‌ها و شرکت‌های مستلزم ذکر نام یا تصریح نام مانند شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت به جز سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و صندوق‌های حمایت از سرمایه گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلفند کلیه حساب‌های فرعی خود را مسدود نموده و تمام از طریق خزانه داری کل کشور و نزد بانک حساب‌های ریالی و ارزی خود (درآمدی و هزینه‌ای) را صرفاً مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح کنند.

دستگاه‌های یادشده موظفند کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را فقط از طریق حساب‌های افتتاح شده نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

نگهداری هر گونه حساب توسط دستگاه‌های یادشده در بانکی غیر از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.

نهادهای عمومی غیردولتی در رابطه با آن بخش از منابع خود که از محل منابع عمومی یا کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، مشمول حکم این بند می‌شوند.

اجرای این حکم در خصوص نیروهای مسلح و دستگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) اداره می‌شوند، منوط به اذن معظم له است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف به پیگیری اجرای این بند و مسدود نمودن حساب‌های فرعی دستگاه‌های اجرایی مذکور می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • من IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    مثلا یعنی جلوی فساد رو میگیرید هههه...
  • محمودسلمانی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    حساب باید کنترل بشه نه متمرکز
  • محمودسلمانی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    حساب باید کنترل بشه نه متمرکز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس