کد خبر 1569788
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
بیرانوند به نابغه قرن می‌رسد؟

تهران- ایرنا- دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران در بازی برابر سوریه می‌تواند به رکورد دروازه‌بان افسانه‌ای سعودی‌ها برسد.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران با قرار گرفتن در جایگاه نخست گروه سوم به این مرحله رسیده و تیم سوریه نیز با کسب چهار امتیاز بعد از استرالیا و ازبکستان گام به این مرحله گذاشت. تیم سوریه در گروه دوم مسابقات حضور داشت.

دیدار برابر سوریه فرصت مناسبی است تا علیرضا بیرانوند از رکورد احمدرضا عابدزاده عبور و به دروازه‌بان افسانه‌ای سعودی‌ها برسد. عابدزاده با ۶ کلین‌شیت به همراه بیرانوند در جایگاه سوم برترین دروازه‌بانان ادوار جام ملت‌های آسیا قرار دارند. رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ جام ملت‌های آسیا، ایگور نستروف دروازه‌بان افسانه‌ای ازبکستان و خالد عبدالله الدعایه اعجوبه سعودی ها است . این ۲ گلر صاحب نام آسیا ۸ بار در ادوار جام ملت‌ها دروازه خود را بسته نگه داشتند.

عبدالله الدعایه دروازه‌بان افسانه‌ای تیم ملی عربستان و برادر بزرگتر محمد الدعایه است. لی وون جائه، متیو رایان، عامر شریف و محمد الدعایه دروازه‌بانانی هستند که در این رقابت‌ها ۷ کلین‌شیت داشته‌اند.

بیرانوند در بازی برابر سوریه می تواند در کنار نامدارانی مانند محمد الدعایه قرار بگیرد. با توجه به مدعی بودن تیم ایران و حضور احتمالی در فینال مسابقات بیرانوند این شانس را دارد تا شمار کلین‌شیت‌های خود را به عدد ۹ برساند و به تنهایی به این عنوان مهم برسد. البته در سمت جدول ایران تیم‌های سوریه، ژاپن و قطر میزبان قرار دارند و کلین‌شیت در آن کار راحتی نیست.

پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا در قطر سعد الشیب به ۶ کلین‌شیت در کنار عابدزاده قرار داشت که این دروازه‌بان قطری در بازی آخر مرحله گروهی برابر چین کلین‌شیت کرد و بالاتر از بیرانوند و عابدزاده قرار گرفت. قطر در این دوره از مسابقات تاکنون گلی دریافت نکرده اما دروازه‌بان اصلی آنها مشعل برشم است.

سعد الشیب در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا در امارات تنها یک گل در فینال رقابت‌ها برابر ژاپن دریافت کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 1
    کلین شیت یعنی چه ،لطفا فارسی بنویسید
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 2
      شیت چه ربطی به دروازه‌بانی دارد و چه جوری با کلین وصل می‌شود کار خبرنگاران فوتبالی است.
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 0
      باید بگید 7 بار دروازه رو بسته نگه داشتن یا گل نخوردن...
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 1
    با نخواندن سرود ملی در جام جهانی خائن قرن هم هست
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 0
      شما رو بخدا این همه به این مفت خورها بها ندید.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    کلین شیت در باز ی زمانیست که گلر گلی در آن مسابقه نخورد.
  • آرش چویل IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    دروازه بان قطر با استفاده از فیلم های تمرین پنالتی ازبکستان در زمین تمرین مسیر توپ ها رو از قبل پیش‌بینی کرده بود . ما باید تو تمرینات مون مواظب دوربینهای مخفی هم باشیم و برعکس جهت تمرینات بچها پنالتی بزنن . اینو به بچها بگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس