مجلس اصرار دارد تا در اسرع وقت لایحه عفاف و حجاب به نتیجه برسد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستیم تا در اسرع وقت لایحه عفاف و حجاب نهایی شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: متأسفانه اتفاقاتی در مجلس رخ می‌دهد که قابل قبول نیست؛ الان اعلام شده که تخلف کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در بررسی لایحه عفاف و حجاب محرز است و دو نامه در این زمینه منتشر شده است.

وی بیان کرد: من نمی‌دانم آیا می‌خواهند بگویند آقای قالیباف در مورد عفاف و حجاب پیگیر بوده، اما کمیسیون قضائی پیگیر نبوده است؟ در مورد نامه اول باید این توضیح را دهم که معاون حقوقی اصلاً در جلسات کمیسیون ما در بررسی طرح مذکور حضور نداشته است.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به دلیل تسریع در اصلاح ایرادات به مصوبات لایحه عفاف و حجاب، مصوبه را به شورای نگهبان ارسال کردیم تا نظرات کارشناسان را دریافت کنیم. ما با دولت نیز هماهنگ کردیم تا نظرش را درباره موادی که مشمول اصل ۷۵ می‌شود، اعلام کند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی‌ها تصور می‌کنند که در مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای است تا قبل از برگزاری انتخابات قانون عفاف و حجاب اجرایی نشود، در حالی که ما نمی‌خواهیم حکم خداوند حتی یک ساعت مانده به انتخابات و لحظه‌ای بر زمین بماند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، اظهار کرد: همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصرار دارند تا در اسرع وقت لایحه عفاف و حجاب نهایی شود. ممکن است که در برخی جاها بحث طولانی شود، اما مجلس شورای اسلامی چه در کمیسیون قضائی و چه در هیأت رئیسه پیگیر این موضوع است تا در اسرع وقت انجام و تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: یک ماه اصلاحات لایحه مذکور در کمیسیون قضائی زمان برد و الان هم بیش از ۲۵ روز است که بنده به دولت نامه زدم که با اصل ۷۵ موجود در این لایحه موافقت کند، اما هنوز پاسخ آنان به دست ما نرسیده است. ما حتماً این موضوع را دنبال می‌کنیم تا زودتر به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که مصوباتی را که به شورای نگهبان رفته و تأیید شده است، دیگر نمی‌توان در کمیسیون اصلاح کرد و این خلاف قانون اساسی است. البته بنده با دوستان شورای نگهبان صحبت کردم و آنها نیز بر این موضوع تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسن روحانی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 0
    عفاف و حجاب 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 یه سری تو پاساژهای شهرهای بزرگ من جمله تهران بزنید و ببینید خانم ها چقدر خوب شدند.
    • ج د ا IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      4 1
      خاک توی سر اسمت...
    • ج د ا IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      4 0
      خاک توی سر اسمت...
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    نزدیک انتخابات فعال شدید حداقل شفافیت که چهارسال سرکار گذاشتید تصویب کنید
  • ج د ا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    62 0
    طرح عفاف و حجاب ؟ خخخخ اسرع وقت ؟ خخخخ بعد از دو سال از موج بی حجابی بانوان تازه یادشون افتاده... خخخخ قالیباف تازه بیدار شده ... خخخخ
  • شهروند IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    76 0
    اگه واقعا بخوان کار کنن ، در چنین مواردی به جای شعار و اعلام در رسانه ها و این کارهای ظاهری واکنش برانگیز ، برنامه ریزی و عمل میکنن . این حقیقت ماجراست . پس بدونید اراده ی واقعی خاصی برای مبارزه با بد حجابی و فحشا و تخریب خانواده ها و فرهنگ ، در کلیت دولت و مجلس وجود نداره
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 0
    تخم مرغ دانه ای ۱۲۵۰۰ تومان . انقلابیون گرامی توجه بفرمایید . تخم مرغ ۲۵ سنت.
  • هادی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    69 0
    قالیباف اون دنیا باید جواب این کارهاشو بده. وضع حجاب دیگه به لختی و عریانی رسیده. خودتونو مسخره کردین؟
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    آقای اژه ای وآقای رادان ، در قرآن خداوند بی حجابی را بازگشت به دوران کفر وجاهلیت اعلام کرده ، آقای رادان زیرکی کنید و موی سر زن ودختر بی حجاب را از ته با ماشین اصلاح نمره صفر بزنید ،مطمئن باشید با این روش تا ۷۰ درصد جلو ترویج بی حجابی گرفته می شود چون حداقل ۶ ماه طول می کشد موی سر آن زن یا دختر دوباره بلند شود تا بتواند دوباره با موهایش در بین مردم خود نمایی کند بعد ۶ ماه اگردوباره بی حجابی کرد دوباره موهایش را با نمره صفر بزنید بار سوم قطعا دیگر بی حجابی را تکرار نمی کند چون اگر آن زن شوهر داشته باشد شوهرش راضی نمی شود تا مدت طولانی با زن کچلش سپری کند و شوهر او را مجبور می کند که حجابش را رعایت کند و اگر دختر باشد چون دختران به موهایشان وزیبایشان خیلی اهمیت می دهند با یک بار تراشیدن دیگر روسری از سر بیرون نخواهد کرد وخیلی از دخترها حساب کار دستشان می آید واز ترس کچل شدن روسری از سر بر نمی دارند ، زنان کچل هم در دوره کچلی از بیرون امدن در مکانهای عمومی با کله کچل خجالت خواهند کشید نتیجتا مجبور خواهد بود روسری سرش کند وتا شش ماه خیال شما از این زن راحت است و عمل زشتش خنثی شده واگر دختر کچل بیرو ن آید زیبایی ندارد که بخواهد خود نمایی کند ،این یک نسخه زیرکانه و منطقی و شرعی وقانونی برای جلوگیری از گسترش بی حجابی است ونیاز به این همه بگیر وببند وارشادهای مسخره بی حاصل و جرایم ندارد. ولی اجرای اینکار نیاز به جسارت وشجاعت وقاطعیت برخورد با زنان ودختران بازگشت کننده به دوران جاهلیت دارد ونباید از عکس العمل و شارلاتان بازی این زنان ودختران بازگشت کننده به دوران جاهلیت قبل اسلام ترسید و نیروی انتظامی باید با قاطعیت این روش را اجرا واز احکام دین مبین اسلام حراست کند وگرنه جامعه ایرانی به دوران جاهلیت و بی حجابی وکفر وبی دینی بازخواهد گشت .روش‌هایی که نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابی در پیش گرفته نه تنها جلو گسترش بی حجابی را نگرفته بلکه بی حجابی بیشتر هم شده‌. با این روش ملت و حکومت ومذهبیون و نیروی انتظامی تا حد زیادی از شر زنان ودختران بی حجاب خلاص می شوند‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس