کد خبر 1570157
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
تولید گوشت قراردادی در کشور کلید خورد

رئیس سازمان امور عشایر ایران از تولید گوشت قراردادی توسط جامعه عشایری کشور خبر داد و گفت که این موضوع، ۳۰ هزارتن به آمار تولید گوشت کشور اضافه می‌کند.

به گزارش مشرق، شایان نادری امروز در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که برای افزایش سهم ۲۵ درصدی عشایر در تولید گوشت قرمز کشور چه برنامه‌ریزی شده است؟ ‌اظهار داشت: «تولید گوشت قراردادی» در کشور اجرا می‌شود، در این مدل خوراک دام دامداران را می‌دهیم و زمانی که دام آماده عرضه به بازار شد از آنها به قیمت روز خریداری می‌کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود:‌ در گام نخست با صاحبان یک میلیون راس دام در جامعه عشایر قرارداد بستیم و در گام بعدی این تعداد را به ۶ میلیون راس دام سبک می رسانیم.

به گفته این مسئول این قرارداد، تولید گوشت توسط جامعه عشایر را ۳۰ هزار تن افزایش می‌دهد و سهم عشایر را در تامین گوشت قرمز کشور افزایش خواهد داد.

وی در پاسخ به سئوال فارس که ضمانت اجرایی این طرح چیست؟ گفت با گزارشی که از شرکت پشتیبانی امور دام کشور گرفتیم تامین نهاده در وضعیت مناسبی است و برای این طرح هم ۵۰۰ هزار تن نهاده لازم است که از نظر تامین مشکلی وجود ندارد.

نادری در باره سوال فارس که چه برنامه‌ای برای ماندگار کردن نسل جدید عشایر در این بخش دارید، گفت: اگر درآمد عشایر کافی باشد آنها این کار را رها نخواهند کرد و ما تلاش می کنیم که با طرح های مختلف از جمله تولید قراردادی گوشت درآمد آنها را افزایش دهیم.

* ۳۰ درصد دام کشور روانه کشتارگاه شد

به گفته رئیس سازمان امور عشایر ایران، با وقوع بحران خشکسالی در سال گذشته و مشکلات تامین خوراک دام، ۳۰ درصد دام کشور که بخشی از آنها مولد بودند روانه کشتارگاه شدند که عرضه به بازار را در سال جاری کاهش داد.

وی اضافه کرد که برای جبران کاهش دام‌های مولد، روش‌های ویژه آبستن‌سازی را در دام‌ عشایر به کار می‌گیریم تا بخش قابل توجهی از این دام‌ها جایگزین شود.

نادری همچنین از افزایش ۳ برابری بودجه امسال عشایر نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت که این رقم از ۸۷۵ میلیارد تومان به ۲۶۳۲ میلیارد تومان رسیده است.

نادری‌ از پرداخت ۱.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۲ از محل تبصره ۱۸ به جامعه عشایری خبر داد.

وی با بیان اینکه تامین رفاه و نیازهای جامعه عشایر به مجموعه از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها گره خورد است، تاکید کرد که اگر وزارت نیرو پنل‌های خورشیدی که تکلیف شده است را در اختیار جامعه عشایری قرار دهد، در درآمد آنها تاثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین درباره تامین نیاز به خانه بهداشت و مدارس مورد نیاز جامعه عشایر هم گفت که وزارتخانه‌های مربوطه باید در این زمینه حمایت کنند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از ۲۹۴ طرح آماده افتتاح در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح‌ها به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان است که ۲۰ هزار خانوار عشایری از آن بهره مند خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 4
    مصرف ماهی یکبار گوشت مردم شد سالی یکبار!!!
    • مجتبی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      3 0
      کارگر و کارمندی که 10 میلیون حقوق میگیره چطوری میتونه گوشت کیلویی 700 هزارتومان بخره؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • امیر IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 0
    این کار با نظارت درست از خیلی قبل تر باید انجام میشد هم نهاده سر از بازار آزاد بیرون نمیامد نه دام مولد کشتار میشد و تمامی مراحل زیر نظر بود با نظارت نه وسط کار رها بشه نهاده از بین بره همه پیز مجدد افسار گسیخته بشه
  • مصرف کننده US ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    گوشت کم گران است با ط رح قراردادی گرانترش کنیید ای بابا فقط وفقط با واردات به داد مردم بیچاره برسید این دامداران ما اگر هردام ۴ قلو هم بزاید گوشت را ارزان نخواهند کرد والسلام
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    ماشاءالله
  • اشکان IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    بیشتر تسهیلات به عشایر نیازمند اصلی نمیرسه چون اکثرا احتیاج به ضامن رسمی داره خیلی ها توان اینکارندارن پس به روال رانت میرسه به کسانیکه از عهده ی تهیه ی تعهد رسمی برایند
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    درآمد متوسط یک چهلم دنیا(جاهای معمول) قیمت گوشت ۳ برابر لندن و نیویورک(جاهای گرون تو کشورهای گرون) ۳x۴۰=۱۲۰ قدرت خرید گوشت=یک صد و بیستم
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    خودشون دامدارها رو ورشکست کردند حالا به دنبال ...
  • علی کوهمره سرخی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    باباباران نمیاد نمیشه نگه داشت صادقانه شوخی نیست بخداوند قسم نابود شدیم رفت دارودرمانی کاه گران خرید کنیم تاکی دیگه گوسفند دانه چند می‌شود ۱۰۰میلیون دقیق سال ۱۴۰۴میشود شرط
  • کیا FR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام بنده خودم قسابی دارم ولی خدای این کار درست نیست مردم توان ندارن. گوشت ۷۰۰تومنی بخرن خیلی سخت بعزی افراد مستجرن. زیف هستن از کجا بیارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس