کد خبر 1570868
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کلاهبرداری

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداران با ترفند فروش حواله خودرو باشند.

به گزارش مشرق، سرهنگ عبداله چولکی در این باره گفت: با ارجاع پرونده‌ای از پلیس آگاهی تهران بزرگ با موضوع کلاهبرداری به شیوه فروش حواله خودرو که از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان به ارزش تقریبی ۲ هزار میلیارد تومان اخاذی شده بود کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: طی تحقیقات مشخص شد شخصی به هویت معلوم با ادعای صاحب نفوذ بودن در مراجع دولتی و داشتن روابط با شرکت‌های بزرگ خودرویی و سپس با اجاره یک باب مغازه با همدستی شرکای خود ضمن اخذ مبالغ هنگفتی از متقاضیان، یک برگ حواله خرید خودرو را در اختیار آنان قرار داده تا ظرف مدت سه ماه خودرو را تحویل آنها دهد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه این افراد کلاهبردار در موعد مقرر به بهانه‌های مختلف تحویل خودروها را به تعویق انداخته، گفت: متهمان به حدود ۷۰۰ نفر از مشتریان چک مدت دار معادل قیمت روز خودرو ثبت نامی ارائه و سپس متواری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پس از مراجعه مشتریان به بانک، بلامحل بودن چک‌ها و وقوع کلاهبرداری محرز می‌شود، تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و تجمع شکات در مقابل نهادهای کشوری، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ضمن شناسایی و دستگیری متهم اصلی تعداد ۶۰۰ فقره چک به نام شرکت در یکی از بانک‌ها دریافت شد.

سرهنگ چولکی خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضائی، تمامی حساب‌های متهم و ۲۰ نفر از همدستان وی مسدود و متعاقباً ۲۵ نفر از شرکای اصلی نیز دستگیر که در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: ضمن استعلامات لازم از مراجع ذی صلاح تعداد ۱۷ دستگاه انواع خودروهای ایرانی و خارجی، ۱۱ باب آپارتمان، یک باب مغازه، یک باب گلخانه به مساحت تقریبی ۱۲ هزار مترمربع و یک قطعه زمین به مساحت ۸۰۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد تومان از متهمان ضبط و توقیف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تمامی متهمان دستگیر شده با قرار مناسب روانه زندان و تلاش برای شناسایی دیگر همدستان ادامه دارد به شهروندان توصیه کرد: در انجام معاملات خود از دریافت چک از افراد ناشناس جداً خودداری کنید و عندالزوم هویت فرد ارائه دهنده چک با صاحب حساب یکی باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی US ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    وصل به حکومت نباشی چک وسفته هیچ فایده نداره ولی شما کارمند ساده باش صدتومن چک بده بلافاصله دراداره از پشت دیت بند میزنن وازکار بیرونت میکنن وحسابهای خودت وزنتو بچه هاتو میبندن
  • رضا IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    در رفسنجان هم این اتفاق افتاد از ۳۰۰ نفر کلاه برداری کرد بعد از سه سال هیچکس به داد مالباخته ها نمیرسد سایپا پایش را کنار کشیده دادگاه هم بیشتر هوای کلاهبردار را داره طبق معمول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس