رئیس جمهور کره‌جنوبی مانع از تحقیقات درباره فاجعه ۲۰۲۲ سئول شد

یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی از انجام تحقیقات جدید در مورد فاجعه سال ۲۰۲۲ سئول که در جریان آن ۱۵۹ نفر بر اثر ازدحام جمعیت در جشن هالووین کشته شدند، ممانعت بعمل آورد. 

به گزارش مشرق، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که یون سوک یول لایحه ویژه برای شروع تحقیقات جدید درباره حادثه ازدحام جمعیت در منطقه ایته‌وون سئول را وتو کرد.

مخالفان در حزب دموکراتیک کره‌جنوبی اوایل ماه جاری میلادی طرحی را برای انجام تحقیقات در مورد این حادثه به مجمع ملی ارائه کرده بودند که اکنون با وتوی رئیس جمهور این کشور روبرو شده است.

این طرح، ایجاد یک کمیته تحقیقات ویژه برای بررسی مجدد عوامل حادثه مرگبار در یک کوچه باریک در جشن هالووین سال ۲۰۲۲ را خواستار است تا حق و حقوق بازماندگان قربانیان را تضمین کند.

هان دوک سو نخست وزیر کره جنوبی باور دارد که این لایحه با پشتیبانی مخالفان اهداف سیاسی دارد و به طور بالقوه در تناقض با قانون اساسی است. وی در جلسه کابینه گفت: درد ناشی از این فاجعه نمی‌تواند به عنوان ابزاری برای توجیه اختلافات سیاسی و مغایرت با قانون اساسی استفاده شود.

اقدام رئیس جمهور کره جنوبی برای وتوی این طرح مورد انتقاد وابستگان قربانیان و مقام‌های حزب مخالف قرار گرفته که رسیدگی دولت در مورد این فاجعه را ناکافی می‌دانند.

خانواده درگذشتگان، آبان ماه امسال در اولین سالگرد این حادثه در بیانیه مشترکی گفتند: رفتار دولت و حزب حاکم زخم‌های عمیق و دردناک‌تری را بر ما وارد می‌کند. ما فقط می‌خواهیم دلایل اصلی رخداد این حادثه در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۲۲ (۷ آبان ۱۴۰۱) را بدانیم که باعث به زمین افتادن هزاران نفر و کشته شدن ۱۵۹ نفر از آنان و وارد شدن آسیب روحی و جسمی به سایرین شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    اینم آخر و عاقبت نوکری یه مشت یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس