آمریکا به بیش از ۸۵ هدف در عراق و سوریه حمله کرده است

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) اعلام کرد که نظامیان آمریکایی به دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور به هفت پایگاه و تاسیسات شامل ۸۵ موضع در عراق و سوریه حمله کردند.

به گزارش مشرق، فرماندهی مرکزی تروریست‌های آمریکا مدعی حمله مستقیم به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه شد.

در بیانیه سنتکام ارتش تروریستی ایالات متحده آمریکا چنین آمده است:

«نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.»

«نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.»

«در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق به کار گرفته شد. تاسیساتی که مورد اصابت قرار گرفت شامل عملیات فرماندهی و کنترل، مقرها، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها و انبارهای وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها) و تأسیسات زنجیره تأمین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.»

حمله امریکا به مواضعی در عراق و سوریه/ بایدن: حملات به دستور من انجام شد/ اکثر مناطق بمباران شده به طور کامل تخلیه شده بودند +فیلم

نقشه مناطق بمباران شده توسط آمریکا

انفجارهای پی درپی در شهر القائم و عکاشات عراق

شبکه النجباء، صدای چندین انفجار مهیب در شهر "القائم" و "عکاشات" به گوش رسیده است.

تاکنون از جزییات این انفجارها و شمار کشته و زخمی‌های احتمالی آن خبری منتشر نشده است.

شبکه العهد عراق نیز با تأیید حمله آمریکا به این کشور اعلام کرد که غرب استان الانبار هدف حمله واشنگتن قرار گرفته است.

یک مقام عراقی به شبکه النجباء گفته که انبار کوچک سلاح سبک در عکاشات در خاک عراق هدف حمله قرار گرفته است.

این شبکه خبری به نقل از منابع خود همچنین اعلام کرد که تا این لحظه حمله آمریکا به غرب عراق تلفات جانی به دنبال نداشته است.

بایدن: حملات به دستور من انجام شد

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در رابطه با این حملات گفت: «امروز به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.»

وی گفت: «پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت.»

وی افزود: «آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست.»

فیلمی از پرواز هواپیماهای شناسایی آمریکا بر فراز بغداد

وزیر دفاع آمریکا: به هفت پایگاه در عراق و سوریه حمله کردیم

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) اعلام کرد که نظامیان آمریکایی به دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور به هفت پایگاه و تاسیسات شامل ۸۵ موضع در عراق و سوریه حمله کردند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا شامگاه جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پس از حمله روز یکشنبه گذشته به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در شمال شرقی اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی شد، نیروهای ارتش آمریکا امروز (عصر جمعه به وقت محلی) به دستور رئیس جمهور بایدن به هفت پایگاه و تاسیسات که شامل بیش از ۸۵ هدف در عراق و سوریه بود، حمله کردند.

رئیس پنتاگون مدعی شد که سپاه پاسداران و گروههای وابسته به آن برای حمله به نیروهای آمریکایی از این پایگاهها استفاده می کنند.

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: این آغاز پاسخ ماست. رئیس جمهور دستور داده است اقدامات بیشتری برای پاسخگویی سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن، برای حملاتشان به نیروهای آمریکایی و ائتلاف انجام شود.

آستین گفت که پاسخ آمریکا به حمله پهپادی به پایگاهش در اردن ، در زمان و مکان انتخابی واشنگتن خواهد بود و ادعا کرد: ما به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هر جای دیگر نیستیم، اما رئیس جمهور و من حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد. ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده آمریکا، نیروهای خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

مقام‌های آمریکایی: این حملات آغازگر مجموعه‌ای از حملات هستند

در همین رابطه رسانه‌های سوری گزارش دادند که آمریکا ۱۲ نقطه را در شهرهای المیادین، ابوکمال و گذرگاه قائم در شرق سوریه هدف قرار داده است.

فاکس‌نیوز نیز به‌نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شد که حملات آمریکا در خارمیانه «از چندین پلتفرم» انجام شده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا هم به نیویورک‌تایمز گفت واشنگتن مجموعه‌ای از حملات علیه نیروهای تحت حمایت ایران را در ۶ نقطه در عراق و سوریه انجام داد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که آمریکا با یک حملۀ هوایی مراکزی که گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه از آن‌ها استفاده می‌کردند را هدف قرار داد.

بر اساس ادعای این خبرگزاری، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که این حملات آغازگر مجموعه‌ای از حملات در پاسخ به کشته‌شدن ۳ نظامی آمریکا در پایگاه «برج -۲۲» در مرز اردن و سوریه است.

طبق ادعای آسوشیتدپرس این حملات توسط هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین انجام شد و مقرهای فرماندهی و کنترل، انبارهای مهمات و دیگر ساختمان‌های این گروه‌ها را هدف قرار داد.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از مقامات پنتاگون گزارش داد که حملات امشب با استفاده از بمب افکن‌های b1 انجام شده است.

آمریکا: هیچ حمله‌ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به شبکه خبری سی ان ان آمریکا نزدیک به دموکرات ها و دولت بایدن گفت که ایالات متحده به داخل خاک ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز است.

این مقام آمریکایی افزود: چند روزی است که مقامات آمریکایی می‌دانند که اولین حملات امشب انجام خواهد شد.

برخی منابع خبری از حمله ارتش تروریست آمریکا به مقر فرماندهی عملیات حشد شعبی در استان الانبار و مقر و گردان زرهی تیپ ۱۳ در عکاشات خبر دادند.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که حملات دیگری در روزهای آینده انجام خواهد شد و دامنه آنها ممکن است به سایر تأسیسات و شبه نظامیان گسترش یابد.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز به نیویورک‌تایمز گفت ایالات متحده روز جمعه مجموعه‌ای از حملات علیه نیروهای تحت حمایت ایران را در ۶ نقطه در عراق و سوریه انجام داد.

در پی حملات امشب آمریکا برق دیرالزور در شرق سوریه به طور کامل قطع شد.

حملات موشکی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در سوریه

همزمان با حملات آمریکا به مواضعی در سوریه و عراق منابع خبری از هدف قرار گرفتن پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان گازی کونیکو در سوریه خبر دادند.

همچنین تلویزیون دولتی سوریه از آتش‌سوزی در داخل پایگاه نیروهای آمریکایی در داخل میدان گازی کونیکو در شرق دیرالزور خبر داد.

تلویزیون سوریه گفته این آتش‌سوزی بعد از یک حمله راکتی اتفاق افتاده است.

حمله آمریکا به مقر گروه‌های مقاومت در عراق سه کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشت

حمله آمریکا به مقر گروه‌های مقاومت در عراق سه کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشت.

شبکه الجزیره گزارش داد: یک منبع وابسته به گروه‌های مسلح عراق با تأیید این آمار افزود که این افراد در حمله به مقرهای الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت در الانبار کشته و زخمی شدند.

یک مقام مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه به شبکه الجزیره گفت: مقر فرماندهی عملیات الانبار الحشد الشعبی در عکاشات از سوی آمریکا هدف قرار گرفته شده است.

آمریکا: هیچ حمله ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن همزمان با آغاز حملات ارتش این کشور به سوریه و عراق اعلام کرد: هیچ حمله ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد.

حمله امریکا به مواضعی در عراق و سوریه/ بایدن: حملات به دستور من انجام شد/ اکثر مناطق بمباران شده به طور کامل تخلیه شده بودند +فیلم

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به شبکه خبری سی ان ان آمریکا نزدیک به دموکرات ها و دولت بایدن گفت که ایالات متحده به داخل خاک ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز است.

این مقام آمریکایی افزود: چند روزی است که مقامات آمریکایی می‌دانند که اولین حملات امشب انجام خواهد شد.

واکنش رسمی بغداد به حمله آمریکا: این حملات نقض حاکمیت عراق است

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است.

شبکه الجزیره قطر، رسول گفت: شهرهای القائم و مناطق مرزی عراق و سوریه هدف حمله هوایی و بمباران جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته است.

وی افزود: این حمله در زمانی انجام می‌شود که عراق تلاش دارد که ثبات منطقه را تأمین کند.

رسول هشدار داد: تأثیر این حملات بر امنیت و ثبات عراق و منطقه بسیار وخیم خواهد بود.

سخنگوی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت: این حملات تهدیدی جدی برای عراق است و منطقه را به سوی عواقب ناگواری سوق می دهد.

افزایش شمار تلفات حمله آمریکا به شرق سوریه

منابع خبری سوری یکشنبه شب اعلام کردند که در حمله آمریکا به شرق سوریه تا کنون 10 تن کشته و 18 تن دیگر زخمی شده اند.

رسانه‌های سوری بامداد شنبه اعلام کردند که دستکم ۱۲ سایت در المیادین و البوکمال و اطراف گذرگاه "القائم" در شرق سوریه هدف قرار گرفته شده است.

منابع محلی سوری به شبکه الجزیره قطر گفته‌اند که نقاط مشترک ارتش سوریه به همراه نیروهای مورد حمایت ایران در شهرک "عیاش" در حومه غربی دیرالزور سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

منابع رسانه ای سوری اعلام کردند که تجاوزات آمریکا به دیرالزور همچنان ادامه دارد.

شبکه العهد عراق جمعه شب اعلام کرد که براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شهرهای "البوکمال" و المیادین در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

منابع محلی سوری نیز به الجزیره گفته‌اند که مناطق "الحیدریه" و "الشبلی" در المیادین در حومه استان دیرالزور نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

این منابع اعلام کردند که جنوب شهر المیادین در شرق استان دیرالزور هدف حمله هواپیماهای ناشناس قرار گرفت.

همزمان با انتشار این خبرها رسانه‌های سوری از شنیده شدن صدا چندین انفجار در پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر در حومه دیر الزور خبر دادند.

خبرنگار بی‌بی‌سی: بخش بزرگی از مقرهای مورد حمله آمریکا خالی بوده‌اند

رسانه‌های رسمی سوریه و عراق: اکثر مناطق بمباران شده به طور کامل تخلیه شده بودند

در حالی که ارتش آمریکا از حملاتی به مناطقی در سوریه و عراق خبر داد منابع رسمی در این دو کشور اعلام کردند اکثر مراکز بمباران شده به طور کامل تخلیه شده بودند.

منابع رسمی سوریه اعلام کردند مناطقی که مورد حمله آمریکا قرار گرفتند اکثر به طور کامل تخلیه شده بودند.

در همین حال منابع امنیتی عراقی نیز اعلام کردند اهداف بمباران شده توسط هواپیماهای آمریکایی در القائم قبلا تخلیه شده بود.

در همین رابطه جرمی دایموند خبرنگار سی‌ان‌ان در تل‌آویو نیز در مصاحبه‌ای با این شبکه گفت که تاخیر ۵ روزه در این عملیات به ایران فرصت داد تا فرماندهان و تسلیحات مهم را از مقر آماده و انتقال دهد.

حمله امریکا به مواضعی در عراق و سوریه/ بایدن: حملات به دستور من انجام شد/ اکثر مناطق بمباران شده به طور کامل تخلیه شده بودند +فیلم

همچنین مایک مکال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی گفت: حملات امروز پس از تاخیری صورت گرفت که این اجازه را به دشمنان ما داد تا آماده شوند.

الجزیره: نیز گزارش داد که اکثر مکان‌هایی که در سوریه هدف قرار گرفتند، قبلاً تخلیه شده بودند.

مقاومت عراق : یک پایگاه الحشد الشعبی هدف حمله جنایتکارانه آمریکا قرار گرفت

یک مقام مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه به شبکه الجزیره گفت: مقر فرماندهی عملیات الانبار الحشد الشعبی در عکاشات از سوی آمریکا هدف قرار گرفته شده است.

ادعای کاخ سفید: عراق را از حملات مطلع کرده بودیم/ حمله‌ها موفقیت آمیز بود

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی ادعا کرد که ارتش آمریکا، پیش از حملات به خاک عراق، دولت این کشور را مطلع کرده و این حملات موفقیت آمیز بود.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه جمعه به وقت محلی پس از حمله ارتش این کشور به مواضع در عراق و سوریه مدعی شد قبل از آغاز حملات در عراق دولت این کشور را مطلع کرده بود.

این سخنگوی دولت بایدن همچنین اعلام کرد: به سه تاسیسات در عراق و چهار تاسیسات در سوریه حمله کردیم.

او گفت که (وزارت دفاع آمریکا) پنتاگون در حال انجام ارزیابی نتایج است. کربی در عین حال مدعی شد: "اما ما معتقدیم که موفقیت آمیز بود."

کاخ سفید: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

در پی تجاوز نظامی پنتاگون به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت:ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست و حملات ادامه خواهد داشت.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران آمریکایی در پی حمله ارتش آمریکا به عراق و سوریه گفت: «ایالات متحده دنبال درگیری با ایران و در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه نیست. اما همان‌طور که رئیس‌جمهور به صراحت گفته است، ما در دفاع از مردم خود تردید نخواهیم کرد و همه کسانی را که به آمریکایی ها اسیب می زنند در در زمان و مکانی که انتخاب می کنیم ، پاسخگو خواهیم کرد.»

این مقام ارشد کاخ سفید گفت: « پیام ما به سپاه و دیگر شبه نظامیان این است که حملات به نیروهای آمریکایی باید متوقف شود.»

کربی افزود که آمریکا هنوز نمی داند که چه تعداد در حملات امشب به عراق و سوریه کشته یا زخمی شده اند. او افزود: حملات از امشب آغاز شد، اما قرار نیست امشب پایان یابد.

این سخنگوی دولت بایدن پیش از این مدعی شد آمریکا قبل از آغاز حملات در عراق دولت این کشور را مطلع کرده بود.

او گفت: به سه تاسیسات در عراق و چهار تاسیسات در سوریه حمله کردیم. (وزارت دفاع آمریکا) پنتاگون در حال انجام ارزیابی نتایج است اما معتقدیم حملات موفقیت آمیز بود.

حمله داعش به مواضع ارتش و الحشد الشعبی عراق همزمان با تهاجم آمریکا

ساعاتی پس از تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند.

شبکه المیادین گزارش داد: درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

آمریکا با بمب‌افکن‌های بی-۱بی به سوریه و عراق حمله کرد

مقام‌های آمریکایی گفتند که هواپیماهای نیروی هوایی این کشور از جمله بمب‌افکن‌های بی-۱بی سه هدف در عراق و چهار هدف در سوریه با ۱۲۵ موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن و به مدت بیش از ۳۰ دقیقه بمباران کردند.

نیویورک تایمز شنبه به نقل از داگلاس سیمس مدیر ستاد مشترک آمریکا گفت که بمب‌افکن‌های بی-۱بی در این حملات مشارکت داشتند.

در همین حال، شبکه سی.ان.ان نیز گزارش داد که این حملات با مشارکت چند بمب‌افکن «بی ۱» و جنگنده‌های اف ۱۶ انجام شد.

واکنش انصارالله به حمله آمریکا به مقر نیروهای مقاومت در عراق و سوریه

"علی القحوم" عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن بامداد شنبه تجاوز آمریکا به مقر نیروهای مقاومت در عراق و سوریه را محکوم کرد.

به‌ گزارش شبکه المیادین، القحوم گفت: حمایت و همبستگی خود را با جنبش مقاومت در سوریه، عراق، فلسطین و منطقه را اعلام و تأکید می‌کنیم که ما در موضع گیری و میدان جنگ در کنار آنها خواهیم بود.

تجاوز نظامی دوباره آمریکا و انگلیس به اهدافی در خاک یمن

رسانه‌های یمنی از حملات متجاوزانه ائتلاف آمریکا و انگلیس به صعده واقع در شمال غرب صنعا خبر دادند.

شبکه خبری المیادین بامداد شنبه گزارش داد که آمریکا و انگلیس طی سه نوبت شرق استان صعده را هدف حمله هوایی خود قرار دادند.

هنوز از جزئیات این حمله و نیز تلفات و خسارت‌های آن گزارش بیشتری منتشر نشده است.

انتقاد قانونگذار ارشد آمریکایی از شیوه حملات در عراق و سوریه

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تأخیر دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور در حمله به ده‌ها هدف در عراق و سوریه به تلافی کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی انتقاد کرد.

مایک جانسون در بیانیه‌ای گفت که کشته شدن سه نظامی آمریکایی نیازمند «پاسخی روشن و قدرتمندانه» بوده است «اما متأسفانه دولت یک هفته ماجرا را کش داد و ماهیت پاسخ ما را برای دنیا، از جمله برای ایران مخابره کرد.»

او از اظهارات تهدیدآمیز علنی مقام‌های آمریکایی در این یک هفته و علامت‌دهی‌های آنها انتقاد کرد و گفت چنین اقداماتی «توانایی ما را برای ترسیم پایانی قاطعانه برای مجموعه حملاتی که طی چند ماه گذشته تحمل کرده‌ایم از بین می‌برند.»

جانسون یادآوری کرد از ماه اکتبر به این سو ۱۵۰ حمله به نیروهای آمریکایی انجام شده که باعث تلفات در میان نیروها و تحمیل هزینه‌های مالی شده است.

او در این بیانیه نوشته است: «دولت بایدن بایستی مدت‌ها پیش اعتراف می‌کرد که راهبردش در زمینه مماشات با ایران برای جامعه بین‌المللی و ثبات منطقه‌ای، فاجعه‌بار بوده است.»

جانسون گفته اکنون وقت آن است که بایدن چشم‌هایش را به روی این واقعیت بگشاید که «سیاست راه آمدن با ایران شکست خورده است.»

او گفت: «آمریکا برای پیشبرد صلح باید قدرت‌نمایی کند.»

وزارت برق سوریه قطعی سراسری برق در استان دیرالزور را تکذیب کرد

یک مقام مسئول در وزارت برق سوریه روز شنبه اخبار برخی رسانه‌های خبری مبنی بر قطع سراسری برق در استان دیر الزور در پی حملات هوایی شبانه ارتش آمریکا به مواضعی در این استان شرقی سوریه را تکذیب کرد.

این مقام سوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری اسپوتنیک ضمن تأیید وقوع برخی آسیب‌ها به ایستگاه تولید برق شهر «المیادین» در پی بمباران‌های ناشی از حملات ارتش آمریکا ضد اهداف گروه‌های مقاومت در سوریه و عراق گفت: این حملات تلفات انسانی نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    17 5
    ما هیچ ما نگاه!
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      14 5
      نگران نباش در عوضش ی پوستر قشنگ انتقام اماده میکنن تحویلمون میدن .
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      4 5
      رژیم وحشی و خونخوار آمریکا 30 هزار مسلمون رو مثل گوسفند تو غزه سلاخی کرده و حالا اومده برای انتقام 3 سربازش تو اردن!! حروم نطفه های بی پدر. 1_نیروهای مقاومت_ برای مبارزه با آمریکای وحشی_ باید در لبنان و سوریه و عراق و یمن اقدام به حفر تونل کنند مثل غزه تا از حملات رژیم سفاک و جلاد آمریکا در امان باشند.2_ حشدالشعبی عراق باید موشک های برکان با کلاهک 500 کیلویی تولید کند 3_ لبنان سیستم دفاع ضد هوایی کارآمد لازم دارد. باید این سیستم ها در خود لبنان تولید بشوند. 4_ ما باید نقشه جامعی برای بیرون کردن رژیم جلاد و بی پدر آمریکا از منطقه داشته باشیم و گام به گام آن را اجرا کنیم. آمریکا باید حساب پس بدهد. مسلمانان خرگوش نیستند که رژیم کثافت آمریکا 30 هزار نفرشان را سلاخی کند و از طریق مزدوران بیشرف و پست فطرت ماهواره این جنایت را توجیه کند. حتی گاو و گاومیش ماهواره هم شعار حقوق بشری رژیم جلاد آمریکا را دیگر باور نمی کنند.
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 10
      حشدالشعبی باید در عراق و سوریه "منطقه پرواز ممنوع" اعلام کنه. رژیم آدمخور آمریکا فقط با هواپیما حمله میکنه چون سرباز آمریکایی وجود جنگیدن نداره و خودش رو خیس می کنه.حشدالشعبی باید به سلاح های ضدهوایی دوش پرتاب و سیستم های متحرک میان برد ضدهوایی مجهز بشه تا به محض بلندشدن هر هواپیمای جنگی آمریکایی اون رو بزنه. رژیم شیطانی آمریکا ... خورده هواپیمای جنگی آورده تو خاک عراق و سوریه.با مجوز کی؟
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 1
      به چه بهانه ای ما حمله کنیم؟! میگه تخلیه شده بوده.
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      4 6
      اون مزدورای خاکبرسر عنترنشنال و BBC بی پدر که دوهفته پیش واق واق می کردن که با حمله موشکی ایران به عراق حاکمیت عراق نقض شد چرا حالا که رژیم رذل آمریکا 85 حمله کرده خفه خون گرفتن؟ خودشون حروم نطفه و بیشرفن خیال می کنن همه مثل خودشون گاون.
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      3 1
      - امریکا و داعش با هماهنگی، با هم حمله کردن. - - الان سخنگوی کاخ سفید اشک تمساح نمی ریزه که این کار تضعیف حاکمیت ملی عراق و سوریه بود؟ - سریع هم به غلط کردن می افتن که ما خواستار توسعه درگیری ها نیستیم ! یعنی بعد از این که ما زدیم لطفا دیگه شما نزنید!
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 3
      اون کسی که با پول مردم ایران تو دانشگاه تحصیل می کنه و مثل ... برای رفتن به آمریکا له له میزنه بعد از کشتار 30 هزار زن و بچه تو غزه و حملات مکرر رژیم جلاد و سفاک آمریکا فهمید که رژیم آمریکا چیه یا هنوز مثل گاو فقط دنبال یه چراگاه خوب برای چریدنه؟ "تو که _همچو گاو_از محنت دیگران بی غمی__ نشاید که نامت نهند آدمی". دولت باید برای تحصیل مفت در دانشگاههای ایران و زندگی در کانادا یه فکری بکنه. مگه ملت ایران نذر داره که برای وحوش عالم (آمریکا و کانادا و انگلیس و فرانسه و ...) دکتر و مهندس تربیت بکنه؟ این خریت تا چه زمانی قراره ادامه پیدا کنه؟ برای تحصیل رایگان در دانشگاهها وثیقه ملکی بگیرید و وقتی شازده رفت آمریکا ملک رو بفروشید و پولی را که ملت خرجش کرده بود پس بگیرید.
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 3
      شما چقدر داغونی!!؟ یارو قبلش هماهنگ کرده گفته خالی کنید من میزنم بعد میگم تلافی کردم !!؟ این بازی مسخره رو آمریکا از ترس ش چند ساله توی سوریه و عراق شروع کرده سند هم میخوای ببین چند نفر کشته شدن!!؟ صفر نفر اگر هم کشته شده باشه اطلاع از قضیه نداشته برای اینکه هیمنه پوشالی نریزه
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 2
      شما چقدر داغونی!!؟ یارو قبلش هماهنگ کرده گفته خالی کنید من میزنم بعد میگم تلافی کردم !!؟ این بازی مسخره رو آمریکا از ترس ش چند ساله توی سوریه و عراق شروع کرده سند هم میخوای ببین چند نفر کشته شدن!!؟ صفر نفر اگر هم کشته شده باشه اطلاع از قضیه نداشته برای اینکه هیمنه پوشالی نریزه
    • ناشناس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      3 1
      تو خودت از همه داغون تری تو همین حمله ۱۳ نفر کشته شدند.این چطور حمله هماهنگ شده ای هس خخخخخخ
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 1
      "ایران باید بمب هیدروژنی داشته باشه". آقای جمهوری اسلامی آیه وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ آیه قرآن هست که در آن به تدارک حداکثر قوه و توان نظامی توصیه شده.آیا اگر حماس بمب اتمی داشت رژیم ناحلالزاده آمریکا و سگش اسرائیل جرئت می کردن خون هزاران زن و بچه مسلمان غزه را بریزند؟ رژیم دیکتاتور و بیشرف آمریکا نه به 1 یا 2 یا 3 مقر نظامی بلکه به 85 مقر حمله کرده.دیگه باید چکار می کرد؟ کدوم وحشی گری بوده که رژیم آمریکا در تاریخش مرتکب نشده باشه؟ اگه رئیس جمهور عمله و بیشرف و حیوان آمریکا که دستور حمله به 85 مقر رو داده یه روز تصمیم بگیره روی تهران (مثل هیروشیما و ناکازاکی) بمب اتمی بندازه چی جلوش رو می گیره؟ لوطی گری و اخلاق مداری غربی؟!! سازمان ملل که نوکر خودشونه؟ دیوان لاهه؟ هههه. یاچی؟ یک حدیث نبوی از رسول الله (ص) هست که از ایشان پرسیدند امام زمان (عج) کی ظهور می کند؟ ایشان دستشان را روی شانه سلمان گذاشتند و فرمودند : "وقتی قوم سلمان_یعنی ما ایرانی ها_ به بهترین سلاح های زمان خود مجهز بشوند". معنای فرمایش ایشان روشن است و توحش اروپایی و وحشیگری بی حد و مرز آمریکایی در غزه و عراق و سوریه و یمن عبرت آموز.
    • رضا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      1 0
      یه جوری می‌گی انگار ما گفتیم هماهنگ شده خود بایدن داره می‌گه هماهنگ شده با عراق ضمن اینکه تو بمباران مناطق مسکونی مشخصه که آدم کشته می‌شه
    • ناشناس IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      1 0
      بایدن هیچ کجا نگفته هماهنگ شده بوده .مراکز شبه نظامیان رو هم زده نه مسکونی
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    7 4
    جبهه مقاومت باید درگیری را به پایگاه های امریکا در اردن بیاورند/ تا نیروهای مسلح مسیر رسیدن آذوقه و ... را که از اردن به رژیم اسراییل می رسد را نا امن کنند و این مسیر را از انتفاع ساقط کنند
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      3 1
      پاشو برو همین کاری که میگیو خودت انجام بده
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    6 3
    چاه های نفتی که در سوریه ؛ امریکایی ها غارت می کنند و تانکرهای نفتی که این محموله را به غارت می برند را باید منفجر کنند
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 3
      اونوقت اونا هم میزنن چاه های نفتتونو تو ایران دچار تیر غیب میکنن.امریکا میزنه هر جوری علیهش اقدام کنید 10 برابر میزنه
  • رض IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    5 3
    این آمریکایی های تروریست از خود امریکا بمب افکن بی ۱ بلند کردن، تا بگن در مواقع که نیاز بدونیم خود ایران از خود آمریکا با بمب اتم می زنیم،باید به خاطر حفظ جان مردم ایران، و گشور که بنا به فرموده امام خمینی حفظ انقلاب اسلامی واجب ترین کار عالم،،،باید حرمت ساخت بمب اتم برداشته بشه،،
  • US ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    6 3
    الان بارزانی ها و بعضی از شیخک ها چه شاد و خوشحال هستند!!
  • US ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 6
    آمریکا با این هماهنگ کردن های قبلی گور خودش را خواهد کند جنگ جهانی سوم شروع شده روسیه مستقیم وارد جنگ اوکراین شد نوچه هاش در خاورمیانه شروع کردند چین در حال پشتیبانی مالی و تسلیحاتی اون وقت آمریکا همچنان منفعل
    • alir IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 4
      آینده روشنی رو نمیشه پیش بینی کرد. جنگ جهانی دوم را بیاد بیاورید!به نظر من تا الان امریکا خویشتنداری کرده! و برخی را دچار توهم استراتژیک کرده بود.!
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    15 5
    ۳تا سرباز امریکایی کشته شده بود اونا ۸۵ منطقه را بمباران کردند به این میگن تلافی
    • رض IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      4 4
      احتمالا بیشتر از سه نفر کضته شده،چون اکثر سربازهای امریکایی بی خانواده هستن ،امار بی خانواده ها رو اعلام نمی کنند،یک سرچ بزن ببین چند درصدشون بی خانواده هستن
    • علی IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      4 1
      حضور نا مشروع در منطقه ای که مردمش از انها متنفر هستند و نا امنی را به منطقه آورده اند برای کشتن سربازان انها کافی است الان هم خوشحال نباشید چون جواب داده خواهد شد
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 1
      نخیر جناب بهش میگن بهانه جویی برای رسیدن به اهدافشان ! وگرنه هزار نفر در کشور های دیگر کشته شوند ، اینها نمیخواهند که حتی یک فحش بهشان دهند ...
    • رضا IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      1 1
      چه تلافی جالبی که قبلش انبار ها رو حالی کنن و به کشور مورد حمله اطلاعم دادن
    • ناشناس IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      1 0
      چطور خالی شده بودن که ۳۹ نفر کشته شدن خخخ
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    8 1
    داداش وقتی بایدن از ۳ روز قبل گفته میزنم. باید خالی باشه
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    بگفته منابع مطلع نظامی تا کنون 400 نظامی آمریکایی که در حال ارسال و آموزش سلاح به اکراینیها بوده اند در داخل کشور اکراین بر اثر حملات روسها کشته شده اند و اروپا و آمریکا دائم از ایران می خواهند به روسیه سلاح ندهد در حالی که خودشان به همراه اسراییل؛ سوریه و عراق و یمن را بمباران و موشک باران می کنند آیا ایران باید به خواسته های آنها توجه کند؟؟؟
    • ناشناس IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      0 0
      اوکراینی ها خارج از کشورشون آموزش میبین. ارسال سلاح هم از کشورای همسایه اوکراین اینکار رو انجام میدن نیازی نیس برن داخل اوکراین
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    5 8
    آمریکا گور خودشو در منطقه کند
  • US ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    6 2
    بله برای ۳ سرباز اینجوری می‌کند!؟ برای فرماندهان فقط شعار داده شد؟! مقایسه کنید!! بسازید سلاح هسته‌ای رو
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      1 4
      سمت هسته ای قدمی بردارید تک تک پایگاه هاتون تو کل خاور میانه همینجوری شخم میخوره
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 0
      اره
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    4 2
    ایران هم باید اعلام کنه دنبال درگیری با امریکا نیستیم ولی نیروهای شیطان بزرگ رو در منطقه تار و مار کنه
  • محمدتقی IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 3
    ببیند چه کسی این حمله های زاقارت که اول هماهنگ شد و اجازه گرفته شد بعد که خوب همه جا تخلیه شد و چند تا ساختمان به خاطر نمایش بمباران شد را یک عملیات موفق معرفی میکند ، این حمله میشه حمله دوزاری و تعریف کننده هاش میشن تعریف کننده های دوزاری. اینجوری آمریکا پرو میشه
    • ناشناس IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 1
      برای همین ۱۳ نفر کشته شدن چون هماهنگ شده بود و خالی
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    34 3
    ته این داستان آخرش تو تهران هست تا جنگ رو نکشونن تو خاک این مملکت دست بردار نیستن دست بر دارین از خراب کردن زندگی کشورهای منطقه و به بدبختی کشوندن ملت خودتون به جای این کارها پولها رو خرج ابادانی و رفاه مردمتون کنین
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      1 0
      برجاااااااااام امضا کنید
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 5
    دولت نمك نشناس عراق از حملات آمريكاي جنايتكار به خاك خودش تشكر هم مي كنه فقط ايرانه كه دستش نمك نداره.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    3 3
    حالا باید دید دولت خود فروخته عراق از آمریکا به شورای امنیت شکایت می‌کند یا فقط برای ایران شاخ بازی در می آورد؟
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      1 1
      به خودشون مربوطه.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 4
    این بایدن احمق دید که ترامپ با اون مدل رفتار های وحشیانه اش به زباله دان رفت و حتی خود مجلس امریکا ردصلاحیتش کردند . برای نتیجه گیری چطور از رو دست همچین ابلهی تقلید میکنه...
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 1
    نکته مهم این هست که برای جان سه سرباز کشته شده حمله کردند به دو کشور مستقل در خاور میانه و چندین برابر خسارت وارد کردند ، زدند چند سردار ما رو تو سوریه شهیدکردند و ما فقط وعده انتقام میدهیم! الان هم از ترس جنگ فرار گیر هیچ کس پاسخ قاطع به این تجاوزات امریکا نمیده و امریکا هم دوباره و در روزهای آینده بازهم حمله میکنه
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    حالا چرا 85 نقطه...
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    دهه ۹۰ میلادی یا ۷۰ شمسی هم به دستور کلینتون شمال عراق بمباران شد. قیقا به همین سبک.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 1
    آمریکایی‌ها باید منتظر کشته های بیشتری باشن، مقاومت مطمئنا پاسخ خواهد داد دوران بزن درو تموم شده
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 1
    در پاسخ 85 نقطه مقاومت باید 69 نقطه از پایگاهی رژیم امریکا رو هدف قرار بده ..مرگ بر آمریکا و رژیم خانواده کش صهیونیسمی
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 0
    سال هاست که منتظر این لحاظات بودیم جنگ با شیطان بزرگ
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 0
    تمام قدرت های مادی، پوشالی هستن منتظر جواب دندان شکن هستیم اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 1
    کتائب کوتاه آمد آمریکا پرررویی کرد .آمریکا رسما قلدری میکنه .باید پایگاه‌های منطقه ای اش در هم کوبیده بشه .تا از عراق و سوریه خارج نشده باید کوبیدش.هر روز بیشتر از دیروز
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 1
    باید به ماشین جنگی آمریکا ضربه زد محل استقرار جنگنده‌هاشون رو بمباران کنید
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    نصر من الله و فتح قریب
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 0
    عدد ۸۵ در این عملیات عدد عجیبی هست. نام بردن و اشاره مستقیم به شاخه قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بیانیه خیلی معنی می دهد. وزیر امور خارجه که مدام درباره گسترش جنگ و تبعات آن به آمریکا هشدار می داد الان چه می گوید؟؟
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 1
    مصیبت و خسارات وارده را به جبهه مقاومت تسلیت عرض می کنم.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 1
      خخخخخخح
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 1
    دلار چند خواهد شد؟ این عملیات در روزهای حکومتی دهه فجر تامل برانگیز است.
  • تاران IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 1
    مواظب باشيد سرگرمتان نكنند و از غزه غافل ،، هارت و پورت اونا شما رو نترسانند و از وظيفه فرماندهى و تامين جبهه مقاومت غافل . تو رو خدا با قدرت به راهتون ادامه بدين ، صداى خرد شدن استخوانهاى صهيون داره به گوش ميرسه اين يه زره راه باقى مونده هم ادامه بدين تا فروپاشيه اسراييل . از تصميمات و اقدامات و برنامه زمانيتون بي عمل نشين مجاهدان امام زمان عج
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    3 2
    بر مسرت آمیزی بود
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    4 3
    آمریکا دمت گرم باز بزن
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 0
    من نمیدونم این چه راهیه که پیش گرفته ..این سیاستها که باعث شده در منطقه جنگ براه بیوفته و عده زیادی کشته بشن
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    همه ی این مواضع که هدف قرار گرفتند به قول بایدن اهداف ایرانی و وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند. بایدن مجبور شد برای اینکه جلوی ترامپ در انتخابات پیشرو کم نیاورد مجبور به انجام این عملیات شد.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    خدا لعنتتون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس