کد خبر 1572270
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
فیاض در مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی: آمریکا با آتش بازی کرد

رئیس سازمان حشد اشعبی عراق فالح الفیاض، امروز یکشنبه در مراسم تشییع شهدای این سازمان، تجاوز بامداد شنبه آمریکا به غرب عراق را «بازی با آتش» توصیف کرد که بی‌پاسخ نمی‌ماند.

به گزارش مشرق، مراسم تشییع پیکرهای شهدای تجاوز اخیر آمریکا به غرب عراق، امروز (یکشنبه، ۴ فوریه) با حضور خیل عظیمی از مردم و نیروهای سازمان حشد الشعبی و برخی مقامات سیاسی این کشور از جمله وزیر بهداشت و رئیس سازمان حشد الشعبی برگزار شد.

رئیس سازمان حشد الشعبی، فالح الفیاض با حضور در مراسم بزرگداشت و تشییع پیکرهای شهدای منطقه «القائم» و عکاشات تصریح کرد که آمریکا با هدف قرار دادن حشد الشعبی با آتش بازی کرد و این تجاوز بی‌پاسخ نخواهد ماند. آمریکا در این تجاوز مستقیما نیروهای حشد الشعبی را هدف قرار داد.

وی افزود که خون نیروهای حشد الشعبی نشان دهنده جایگاه و منزلت عراق است، اجازه نخواهیم داد که خونهای فرزندان ما یک ماده سیاسی ارزان باشد. حشد الشعبی مایه افتخار نیروهای مسلح و همه عراقی‌است. کشور ما باید از حضور بیگانگان پاک شود.

دولت عراق، ظهر شنبه اعلام کرده بود که در حمله بامداد شنبه آمریکا، منطقه‌های عکاشات و القائم در غرب این کشور و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفت و طی آن ۱۶ نفر از جمله چند غیرنظامی شهید و ۲۵ نفر دیگر مجروح شدند و به برخی ساختمان‌های مسکونی و اموال شخصی مردم خسارت وارد شد.

«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق در واکنش به شهادت شماری از نیروهای حشد الشعبی و غیرنظامیان این کشور در حملات آمریکا، عزای عمومی اعلام کرد و وزارت خارجه عراق، بعدازظهر شنبه، اعلام کرد که کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار و اعتراض بغداد را به وی ابلاغ کرد.

واشنگتن بامداد شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که جنگنده‌هایش ۸۵ موضع را در خاک عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور طی روزهای اخیر هدف حمله قرار دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس