کد خبر 1571984
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
نقره داغ شدن رانندگان متخلف تهرانی؛۵۰ هزار خودرو از چراغ قرمز رد شدند!

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت، آخرین آمار اعمال قانون رانندگان متخلف تهرانی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، امروز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت در برنامه تلویزیونی شهر امن به اعمال قانون رانندگان حادثه ساز اشاره و اظهار داشت: پلیس برای آنکه از وقوع تصادفات پیشگیری کند بحث اعمال قانون تخلفات حادثه ساز را برنامه ریزی کرده و اعمال قانون را انجام می دهد؛ چراکه با اعمال قانون به رانندگان گوشزد می‌کنیم تا مرتکب این تخلفات نشوند.

سرهنگ جوانبخت تصریح کرد: در ده ماهه سال ۱۴۰۲ درشهر تهران و در بحث تخلف حرکات نمایشی بیش از ۱۶۰۰ راننده‌ای که مرتکب این تخلف شده بودند اعمال قانون شدند؛ همچنین در خصوص رانندگانی که بیش از ۵۰ کیلومتر بیش از حد مجاز سرعت داشتند نیز ۳۰ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته است که این نشان دهنده آن است که رانندگان خیلی به سرعت مجاز توجهی ندارند.

وی گفت: تخلف رانندگی با بیش از ۵۰ کیلومتر بیشتر از حد مجاز نیز از تخلفاتی است که بسیار حائز اهمیت و خطرساز است و در کارنامه راننده آن ۱۰ نمره منفی در صورت بروز این تخلف ثبت خواهد کرد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: سرعت و سبقت دقیقا دو مولفه ای هستند که کنترل را از دست راننده خودرو خارج کرده و وقتی با هم همراه شوند تصادفات جرحی و فوتی حتما اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در بحث سرعت و سبقت همکاران بنده ۱۴۰۰ مورد اعمال قانون در این مدت داشته و در بحث تخلف عبور از چراغ قرمز نیز در این مدت ۵۰ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اعمال قانون تخلف حرکت بطور مارپیچ نیز در این مدت ۷۰ هزار فقره بوده است؛ همچنین حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها نیز یکی از تخلفات حادثه ساز و خطرناک است که در این مدت ۲۳ هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته است.

وی گفت: اعمال قانون رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گردان در حین رانندگی نیز در مدت ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲ هزار فقره و اعمال قانون عبور از محل ممنوع نیز ۴۰۰ هزار مورد و همچنین اعمال قانون تجاوز به چپ در این مدت نیز ۱۳ هزار مورد بوده است.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: این اعداد واقعا آمار بالایی را نشان می دهد و می طلبد که رانندگان گرامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس