چین به عنوان دشمن فرضی رزمایش ژاپن و آمریکا انتخاب شد

رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا در حالی آغاز شد که برای نخستین بار، چین به عنوان دشمن فرضی در این تمرینات در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق،منابع دولتی ژاپن اعلام کردند: نیروهای دفاعی ژاپن و ارتش آمریکا برای نخستین بار در یک رزمایش مشترک، چین را به عنوان دشمن فرضی در نظر گرفتند. این اقدام بر این اساس انجام گرفته است که در آینده احتمال درگیری در تایوان با حمله پکن وجود دارد.

به گزارش کیودو نیوز، رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا، یک تمرین شبیه‌سازی رایانه‌ای است از یک فوریه (۱۲ بهمن) آغاز شده است و تا روز پنجشنبه (۸ فوریه، ۱۹ بهمن) ادامه خواهد داشت. برنامه‌ریزی برای این رزمایش بر اساس وضعیت فوق العاده در تایوان صورت گرفته است.

گمان می رود وزارت دفاع ژاپن این سناریو را به عنوان یک «راز ویژه تعیین شده» طبق قانون «رازداری» این کشور طبقه بندی کرده است.

با توجه با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه، این عملیات بر اساس واکنش گسترده در صورت اقدام چین علیه تایوان برنامه‌ریزی شده است.

این اقدام نشان دهنده وضعیت ویژه و توجه کشورهای منطقه به تایوان است زیرا نگرانی ها در مورد اینکه چین می تواند در چند سال آینده در میان افزایش تنش های ژئوپلیتیکی علیه تایوان اقدام کند، افزایش یافته است.

ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در ماه فوریه سال گذشته میلادی (بهمن ۱۴۰۱) گذشته گفت: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به ارتش کشورش دستور داده که تا سال ۲۰۲۷ برای حمله به تایوان آماده باشند.

ایالات متحده و ژاپن چندین طرح عملیات مشترک دارند که شرایط اضطراری را پیش بینی می کند. پیش نویس این طرح در مورد تایوان در پایان سال گذشته میلادی تکمیل شد.

نتایج تمرین کنونی که «لبه تیز» نام دارد در برنامه‌های نهایی که تا پایان سال جاری میان دو کشور تدوین می‌شود، منعکس خواهد شد، در حالی که انتظار می‌رود نیروهای دو کشور در سال ۲۰۲۵ یک بخش دیگر از رزمایش را با عنوان «شمشیر برّان» انجام دهند.

این کشورها پیشتر از نقشه‌هایی استفاده می‌کردند که کمی با توپوگرافی کشورهای واقعی متفاوت بود تا در صورت فاش شدن نقشه‌ها از واکنش متقابل جلوگیری کنند، اگرچه در رزمایش فعلی از نسخه‌های بدون تغییر استفاده شده است.

ژاپن و آمریکا از سال ۱۹۸۶ رزمایش‌های مشترکی را آغاز و رزمایش های «لبه تیز» و «شمشیر برّان» را به طور متناوب برگزار کرده اند.

ژنرال یوشی‌هیده یوشی‌دا، رئیس ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این رزمایش «کشور یا منطقه خاصی را متصور نشده است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 2
    فقط یک دیوانه می تواند چین را دشمن خودش اعلام کند. کشوری که حتی اسکندر مقدونی متجاوز را با سیاست و حکمت از جنگ منصرف کرد، کشوری که بزرگترین صادرکننده محصولات به جهان است و جهان را امن می خواهد، کشوری که اگر مردمش فقط چماغ دستشان بگیرند می توانند جهان را تصرف کنند، دشمنی با این کشور حماقت محض است. می توان با سیاستهای چین مخالف بود یا از آن بدتان بیاید. ولی اینکه بگویید چین دشمن من است یعنی خودت را هلاک کرده ای.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس