افشای اطلاعات محرمانه دیپلماتیک ژاپن در پی حمله سایبری چین

رسانه‌های ژاپن اعلام کردند که در پی حمله سایبری هکرهای چین به وزارت خارجه این کشور در سال ۲۰۲۰ اطلاعات محرمانه و دیپلماتیک این کشور فاش شد.

به گزارش مشرق، یک منبع دولتی در ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که اطلاعات محرمانه دیپلماتیک ژاپن در پی حمله‌های سایبری چین به وزارت امور خارجه در سال ۲۰۲۰ افشا شده است.

به نوشته «ژاپن‌تایمز» این درز اطلاعاتی نشان‌دهنده آسیب پذیری دیجیتالی ژاپن را آشکار کرد.

به گفته این منبع آگاه دولت ژاپن این حمله گسترده سایبری و انتشار اطلاعات دیپلماتیک را در دوره «شینزو آبه»، نخست وزیر وقت، شناسایی کرد، اما ماهیت اطلاعات فاش شده هنوز ناشناخته است.

وی همچنین افزود که توکیو و واشنگتن در پی افشای پیام‌ها و اطلاعات، درباره اقدامات متقابل گفت‌وگو کردند؛ اطلاعات افشاشده حاوی اسناد بسیار محرمانه ای هستند که روزانه بین وزارتخانه و نمایندگی های دیپلماتیک خارج از کشور مبادله می‌شوند.

پیام‌های دیپلماتیک از طریق یک شبکه خصوصی مجازی با پروتکل اینترنت رمزگذاری شده یا IP-VPN ارسال شده است. از این نوع شبکه برای انتقال داده‌های حساس استفاده می‌شود.

یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد و سخنگوی دولت در یک نشست خبری مدعی شد که دولت کنونی فومیو کیشیدا تایید نکرده است که اطلاعات محرمانه وزارت خارجه از طریق حملات سایبری در دسترس بوده است. وی همچنین افزود: وزارت‌ خارجه به طور معمول و همیشه برای حفظ و تقویت امنیت سایبری کار کرده است.

به نوشته ژاپن‌تایمز، ژاپن در توسعه دفاع از امنیت سایبری خود از دیگر کشورهای توسعه یافته عقب مانده است و این موضوع باعث نگرانی شدید ایالات متحده، متحد امنیتی نزدیک خود شده است. واشنگتن از توکیو خواسته است تا قابلیت های امنیت سایبری خود را بهبود بخشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    به به، خیلی هم عالی!! دم چین گرررررم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس