کد خبر 1572649
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۸

به گزارش مشرق، علی رضا کمیلی، عضو اتحادیه بین المللی امت واحده، محقق فلسفه اسلامی در مطلبی با عنوان چرا دو دولت می تواند تیر خلاص به طوفان الاقصی باشد در کانال تلگرامی خود نوشت:

آمریکایی ها بر رژیم فشار می آورند که حق نداری از اشغال غزه و کرانه حرف بزنی! عربستان و امارات و اروپایی ها از طرح «دو دولت» دفاع می کنند و آن را راه حل پایان منازعات منطقه می دانند. اینها یعنی چه؟ یک سوی تحلیل این است که خوش بین باشیم و بگوییم اینها مثل بخشی از لیبرال ها می خواهند فلسطینی ها هم به دولتی برسند و جنگ دیگر تکرار نشود ولی هدف اصلی این ایده که حالا دارند طرفداران دولتی آن را به بهانه جنگ غزه توسعه می دهند فقط و فقط «حذف مقاومت» از صحنه فلسطین است.

طوفان الاقصی و خصوصا جنگ چهارماهه پس از آن نشان داد که خطر یک دولت مسلح در فلسطین تا چه حد است و چطور می تواند ارتش تا دندان مسلح رژیم را تارومار کند و در آن شرایط سخت، تاب بیاورد و این دقیقا نقطه هدف گیری طرح دو دولت است که اتفاقا در سخنان امثال سیسی و دیگران هم مطرح شده که دولت فلسطینی بدون سلاح را می پذیریم! چه کسی از حمله احتمالی رژیم به این دولت دفاع خواهد کرد؟ نهادهای بین المللی که کارکرد و خاصیت شان امروز هویدا شده است؟

اما خطر مهمتر کجاست؟

اینجا که بسیاری از مردم جهان و حتی آنها که امروز برای دفاع از غزه بیرون ریخته اند با این نظریه مشکلی ندارند و چه بسا حاضرند برای دفاع از آن هم راهپیمایی کنند!

رژیم همواره به مرگ گرفته که ما به تب راضی بشویم و چه بسا اگر تندروها در این کشور خصوصا در این یک دهه روی کار نبودند تا حالا طرح دو دولت پذیرفته و اجرا می شد! این آن خطری است که همه هستی فلسطین را تهدید می‌کند چون دولت مستقل فلسطینی هیچ حقی را تامین نخواهد کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    3 4
    نمونه دولت فلسطینی همان تشکیلات مثلا خودگردان است که محمود عباس ملک سلمان را پادشاه واقعی اش میخواند! تشکیلاتی که با پول امریکا و تجهیزات اسرائیل و حمایت سعودی مقاومت را سرکوب میکرد و میکند. هنوز هم اعضایی از حماس و جهاد به جرم مقاومت در زندانهای عربستان و حتی زندانهای خود فلسطین اسیر هستند.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 4
    تیر خلاص زدن ...
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    با خطر بیان شده کاملا موافقم. البته در آنسوی دیگه، فلسطینیها دارن میبینن که اگه حماس نبود، کسی چنین رویکردی نداشت. همینقدر که به فلسطینیها فکر میکنن هم قبل از این از بین رفته بود. در نهایت، سرنوشت رو دقیقا خود فلسطینیها تعیین میکنن نه راهپیمایی های ملل دیگه
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    جالب اینجاست که خود عرب ها هم تعلق سرزمین های اشغالی را به فلسطین قبول ندارند ! و حاضر نیستند اسرائیلی ها از اونجا کوچ کنند. اما طرح دو دولتی هم محاله تحقق پیدا کنه و این حرف هم که اونها به مرگ گرفتند تا طرف به تب راضی شه حرف مفتی بیش نیست ! خداوند مقدر فرموده این دو قوم سامی رو با دست هم تیکه پاره کنه !
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    هدف همین بوده ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس