کد خبر 1572804
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
یونان ارسال سامانه «اس-300» به اوکراین را تکذیب کرد

سخنگوی دولت یونان روز دوشنبه اظهار داشت که این کشور سامانه دفاع موشکی به اوکراین برای مقابله با روسیه ارسال نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام دولت یونان دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش‌ها در خصوص ارسال یک سامانه دفاع موشکی به اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش منابع خبری، «پاولوس ماریناکیس» سخنگوی دولت یونان دریک نشست خبری گفت که آتن سامانه‌های موشکی زمین به هوای «اس-۳۰۰» را به کی‌یف منتقل نخواهد کرد. وی گفت که یونان با یک چنین اقدامی دفاع خود را به خطر نمی‌اندازد.

سخنگوی دولت یونان گفت:«باید حدی برای اخبار جعلی وجود داشته باشد، به خصوص وقتی صحبت از دفاع از کشور می‌شود.»

پیشتر، روزنامه «کاثیمرینی» نوشت که رهبری سیاسی و نظامی یونان با انتقال سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین موافقت کرده است.

رسانه‌های یونانی در آن برهه نوشته‌اند که آتن تسلیحات دست دوم را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اخیرا گفت که یونان در برنامه آموزش خلبانان اوکراینی برای جنگنده‌های «اف-۱۶» مشارکت خواهد کرد.

در ماه‌های گذشته مخالفت‌ها با کمک‌های نظامی به اوکراین افزایش یافته است. با آنکه اعضای کنگره امریکا کماکان خواستار تداوم حمایت از اوکراین هستند، اما آنها توافق بر سر ارسال تسلیحات بیشتر را متوقف کرده‌اند. ناکامی ارتش اوکراین در کسب دستاوردهای نظامی در جریان ضدحمله اخیر این کشور از جمله دلایل افزایش مخالفت‌ها با ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین قلمداد می‌شود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین اظهار داشته که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

وی گفت:«می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند، اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Ti IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    پوتین بیا تحویل بگیر این هم از یونان .
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    اوکراین هیچ شانسی در برابر روسیه ندارد چون فاقد هماهنگی تجهیزات و تسلیحات است مثلا پدافند یکپارچه ندارد پشتیبانی هوایی ندارد جنگنده ای در اسمانش ندارد فقط سربازپیاده دارد که برای ادامه جنگ با روسیه باید 5 برابر روسها باید تلفات نظامی و تجهیزاتی را قبول و ادامه دهد یا عقب نشینی و شکست را قبول کند مثلا روسها به ازای هر تانک که از دست می دهند 5 تانک اوکراین را نابود می کنند این یک شکست نظامی اقتصادی در صورت ادامه جنگ است گرچه روسها پریگوژین را ندارند تا یک تهاجم ترتیب دهند ولی می توانند دفاع را ادامه دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس