کد خبر 1572853
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
رئیس نهاد ریاست جمهوری قزاقستان به عنوان نخست وزیر جدید معرفی شد

به دنبال استعفای دولت قزاقستان، حزب حاکم «امانت» رئیس نهاد ریاست جمهوری را به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی کرد.

به گزارش مشرق، دفتر ریاست جمهوری قزاقستان امروز سه‌شنبه خبر داد که یرلان کوشانوف، رئیس مجلس و رهبر حزب امانت اولژان بکتنوف را برای سمت نخست وزیر پیشنهاد کرده است.

روز دوشنبه قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان استعفای دولت این کشور را پذیرفت درحالیکه هنوز علت آن به طور رسمی اعلام نشده است.

بر اساس فرمان توکایف، رومن واسیلیویچ اسکلیار به طور موقت به عنوان نخست وزیرT اداره امور را بر عهده دارد و اعضای دولت جمهوری قزاقستان نیز تا تصویب ترکیب جدید دولت به انجام وظایف خود ادامه می‌دهند.

نشریه اینترنتی دیپلمات چند روز پیش گزارش داده بود که دولت قزاقستان به علت واکنش ضعیف در مورد زلزله ۵ ریشتری که ماه گذشته (اوایل بهمن) این کشور را لرزاند، مورد انتقاد قرار دارند.

پیش از این نیز دولت قزاقستان به علت وقوع یک آتش سوزی در معدن کوستنکو در استان قراغندی در اواخر ماه اکتبر (مهر/ آبان) که به کشته و زخمی شدن نزدیک به ۲۵۰ نفر منجر شده بود، تحت فشار و انتقاد قرار داشت.

بکتنوف ۴۴ ساله فارغ التحصیل آکادمی حقوقی قزاقستان است و از سال ۲۰۰۶ کار خود را از نهاد ریاست جمهوری آغاز کرد. او همچنین سابقه ریاست آژانس مبارزه با جرایم فساد و اقتصادی، ریاست دفتر شهردار آستانه و ریاست دفتر ملی مبارزه با فساد شهر آستانه را بر عهده داشته است.

این سیاستمدار جوان که در وزارت دادگستری در آلماتی نیز خدمت کرده، آوریل سال گذشته طی حکمی به عنوان رئیس نهاد ریاست جمهوری قزاقستان انتخاب شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 1
    پهلوی های ملعون هم از نژاد قزاقها بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس