رکوردشکنی تاریخی تیم ملی با مربی ایرانی؛ یوزها بهترین تیم آسیا

تهران- ایرنا- تیم ملی ایران با حضور در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رکوردهای جالب توجهی را از خود به ثبت رسانده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها باید از ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی قطر برود.

تیم ملی ایران درحالی برابر سامورایی‌ها به پیروزی ۲ بر یک رسید که پیش از این بازی این دو تیم در ۱۸ بازی برابر هم به میدان رفتند که سهم هر یک از تیم‌ها ۶ برد بوده است و ۶ دیدار نیز با نتیجه مساوی به پایان رسید. یوزها با برتری در برابر ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها حالا تعداد بردهای خود برابر این تیم را به عدد ۷ رساند تا از این حیث از سامورایی‌ها نیز پیش بیفتد. ایران حالا با این برتری صاحب یک رکورد جالب توجه در قاره کهن شده است. تیم ملی کشورمان حالا در بازی‌ها رو در رو با هر یک از حریفان آسیایی خود صاحب بیشترین برد برابر آنها شده است. هیچ یک از تیم‌های آسیایی تعداد پیروزی‌هایش برابر یا بیشتر از تیم ملی ایران نیست و کفه ترازو به سود ایران در مقابل با حریفان خود در آسیاست.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی با این پیروزی توانست رکوردها را به نفع تیم ایران کرده و شرایط را تغییر دهد.

آمار بردهای ایران برابر حریفان مطرح آسیایی به شرح زیر است:

ایران ۷ برد - ژاپن ۶ برد

ایران ۱۳ برد - کره جنوبی ۱۰ برد

ایران ۵ برد - عربستان ۴ برد

ایران ۳ برد - استرالیا یک برد

ایران ۱۶ برد - قطر ۳ برد

ایران ۱۸ برد - عراق ۶ برد

نکته دیگر این است که ایران در شرایطی موفق شد با شکست تاریخی ژاپن جواز حضور در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را کسب کند که این نهمین حضور یوزهای سرزمین پارس در این مرحله است تا از این حیث نیز تیم ملی کشورمان رکورددار حضور در این مسابقات باشد. بعد از تیم ملی ایران، کره جنوبی با ۸ حضور در مرحله نیمه نهایی رکورددار حضور در این مرحله از رقابت‌هاست. تیم ملی عربستان و ژاپن نیز هر کدام با ۶ دوره حضور در این مرحله در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیروزه IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    سلام با عرض خسته نباشی به بازیکنان تیم ملی که با بازی خویشان تیم ژاپن را بردند . غرور نگیرشان دو بازی فینال دارند و به نظر من هنوز هیچ کاری انجام ندادند و از سال ۷۸میلادی تاکنون یک جام قهرمانی به ملت ایران بدهکارند پس هر بازیکن ملی برای آوردن جام قهرمانی باید دو برابر تلاش کند تا مزد تلاش خود را با بردن جام کامل کنند .به امید قهرمانی کشور عزیزم ایران انشالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس