کد خبر 1573309
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
سنگ‌تمامِ رئیس جمهور آرژانتین برای اسرائیل

رئیس‌جمهور آرژانتین خاویر میلی که به فلسطین اشغالی سفر کرده، امروز در دیدار با نتانیاهو گفت قصد دارد گروه حماس را در فهرست موسوم به تروریستی قرار دهد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آرژانتین خاویر میلی که به دلیل شباهت افکارش به رئیس‌جمهور سابق آمریکا به او ترامپِ آرژانتین می‌گویند، دیروز سه‌شنبه در اولین سفر خارجی خود از زمان انتصاب وارد فلسطین اشغالی شد و امروز چهارشنبه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو دیدار کرد.

میلی از حزب راست‌ افراطی «آزادی پیشرو» حدود دو ماه پیش سوگند یاد کرد و کارش را به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین آغاز کرد. او سه‌شنبه وارد فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو شد و مورد استقبال اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری آرژانتین در جریان این سفر از دیوار ندبه در قدس بازدید کرد و گفت که قصد دارد سفارت آرژانتین را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

نتانیاهو، میلی را که به گفته خودش برای اعلام حمایت از اسرائیل در میانه جنایات این رژیم در غزه به فلسطین اشغالی سفر کرده، دوست بزرگ اسرائیل خواند و از او به این خاطر که قصد دارد سفارت آرژانتین را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، تشکر کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، میلی همچنین امروز گفت که کشورش حماس را در فهرست سازمان‌های موسوم به "تروریستی" قرار خواهد داد.

جنبش حماس روز سه‌شنبه اعلام تصمیم رئیس‌جمهور آرژانتین درباره انتقال سفارت کشورش را محکوم کرد و آن را تجاوز به حقوق ملت فلسطین خواند.

جنگ رژیم اسرائیل در غزه تاکنون به شهادت بیش از ۲۷ هزار فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر منجر شده است. این جنگ همچنین آوارگی بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه را در پی داشته است.

اسرائیل این جنگ را پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» آغاز کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه رژیم اسرائیل بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند و شماری از صهیونیست‌ها را به اسارت گرفتند. بر اساس گزارش‌ها، حماس در حال حاضر ۱۳۶ اسیر اسرائیلی را در غزه نگهداری می‌کند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با این حال، آنطور که تحلیلگران می‌گویند عملیات طوفان‌الاقصی تحمیل شکست بزرگ امنیتی-سیاسی به اسرائیل بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    39 3
    رئیس جمهور جدید آرژانتین یه شخص هرزه و زن باره است و به کمک رژیم صهیونیستی شتافته
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    9 3
    این رئیس جمهور چقدر احمق است
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    8 3
    زیر نفوذ آمریکاست، از بریکس هم آمد بیرون. ب خیال خودش از اسراییل تکنولوژی می‌گیرد ولی بعدا متوجه میشه داستان چی هست.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    16 2
    دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
  • حمیدی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    5 2
    خنده داره که آرژانتین گرسنه......
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    1 1
    مقاومت باید هر سفارتخانه ای را که در بیت المقدس دایر میشود با موشک بزند تا هیچ دولتی جرات این کار ظالمانه را نداشته باشد
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 0
    آرژانتین جزایر فالکلند را که انگلیس از چنگش در آورد عرضه داره پس بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس