کد خبر 1573590
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
دین‌محمدی: مقابل قطر باهوش و زیرک بازی نکردیم/ قلعه‌نویی نمره قبولی می‌گیرد

پیشکسوت تیم ملی فوتبال معتقد است که بازی پر اشتباه تیم ملی برابر قطر و لایه‌های ضعیف دفاعی، سبب شد که تیم ایران با شکست برابر میزبان از صعود به فینال جام ملت‌های آسیا بازبماند.

به گزارش مشرق، سیروس دین‌محمدی، درباره شکست ایران برابر قطر و حذف از جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: این طبیعت فوتبال است، وقتی از موقعیت‌ها استفاده نکنید، تنبیه می‌شوید و تاوان می‌دهید. مقابل قطر موقعیت‌هایی را هدر دادیم که در ادامه سبب شد حسرت آن را بخوریم. هر چند بدشانس بودیم اما به نظر من هر دو تیم شانس‌هایی داشتند و اینطور نبود که فقط ما شانس گلزنی داشته باشیم و از آن استفاده نکنیم.

وی افزود: وقتی از قطر جلو افتادیم باید اولویت را به جای حمله روی حفظ نتیجه و گل زده می‌گذاشتیم و عملکرد دفاعی بی‌نظیر را انجام می‌دادیم و روی ضد حمله‌ها به دنبال گل دوم بودیم. بعد از گل با توجه به فشار قطر عقب نشستیم و قطر هم با توجه به استفاده از میزبانی فشار را روی تیم ما بیشتر کرد.

دین‌محمدی با بیان اینکه مقابل قطر زیرک و باهوش بازی نکردیم، تصریح کرد: بعد از جلو افتادن باید بازی را نگه می‌داشتیم که با توجه به عملکرد بهم ریخته تیمی این اتفاق نیفتاد و روی یک اتفاق گل سوم را هم خوردیم و حذف شدیم.

وی با بیان اینکه اگر جلوی ژاپن به جای قطر شکست خوردیم و حذف می‌شدیم تا این اندازه ناراحت کننده نبود، تصریح کرد: با توجه به اینکه از راه عمق رسیدن به دروازه قطر سخت بود، با ارسال‌های بلند به دنبال گلزنی بودیم که مدافعان قطر در سیستم ۲-۵-۳، توپ‌های هوایی را زدند. به همین خاطر معتقدم باید از ارسال از کناره‌ها برای گلزنی مقابل قطر استفاده می‌کردیم.

دین‌محمدی درباره اینکه با توجه به بازی فوق‌العاده تیم ملی در نیمه دوم برابر ژاپن، همه به بازی با قطر امیدوار بودند، یادآور شد: هر بازی شرایط خودش را دارد و تیم در هر بازی با تاکتیک مبتنی بر آنالیز حریف به میدان می‌رود. جلوی ژاپن در نیمه دوم با پرس از جلو، بی‌نظیر عمل کردیم و به گل هم رسیدیم اما در بازی با قطر این شرایط به وجود نیامد.از سوی دیگر لایه‌های دفاعی تیم ضعیف‌تر از قبل بود و این سبب شد آسیب‌پذیری تیم ملی در خط دفاعی بیشتر شود.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که تیم ملی در قطر داشت، اذعان کرد: جلوی فلسطین خوب بودیم، در بازی با هنگ‌کنگ اما زیاد خوب نبودیم، مقابل امارات یک نیمه خوب بودیم، در بازی با سوریه هم نتوانستیم عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم. نیمه دوم مقابل ژاپن خوب بودیم اما در بازی دیروز آن عملکردی که انتظار می‌رفت را نشان ندادیم. معتقدم در این دوره تیم روی عملکرد انفرادی بازیکنان پیش رفت، در مواقعی بازیکنان سردرگم بازی می‌کردند و کمتر از کار ترکیبی استفاده شد.

وی در ادامه درباره آینده تیم ملی پس از جام ملت‌ها هم تصریح کرد: تیم ملی نیاز به پوست‌اندازی دارد و با توجه به سن بالای بازیکنان باید یک نسل جدید بیاید.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به میانگین سنی بالای تیم، تغییر نسل و استفاده از بازیکنان جوان ضرورت پیدا کرده است، افزود: معتقدم در همین جام ملت‌ها هم می‌توانستیم ۴، ۵ بازیکن جوان را هم کنار تیم به قطر ببریم و در بازی‌های آسان‌تر مانند دیدار با هنگ‌کنگ از آنها در ترکیب استفاده کنیم و این سبب می‌شد که بازیکنان جوان تجربه خوبی را کسب کنند.

دین‌محمدی همچنین درباره عملکرد کادر فنی تیم ملی هم خاطرنشان کرد: صعود به جمع ۴ تیم نشان می‌دهد که عملکرد امیر قلعه‌نویی قابل قبول بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دادا IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 0
    نقش کادر فنی درباخت به قطر موثر بود وهیچ کارمثبت وحتی تعویض درستی نکردند بجای اسدی ومغانلو هردو سرزن بودند باتوجه به حضور طارمی وسردار ترابی وقایدی دربارکردن ودروزدن دفاع می‌توانستند موثر باشند قطر تمام‌توپ های هوایی بی هدف ما را زد ما بجای کارهای ترکیبی،ادامه دادیم ودرست همان چیزی که قطر دوست داشت هم وقت وهم فرصت های گل زنی را هدر دادیم
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 1
    تو نگی کی بگه!!!!!
  • محمودسلمانی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    قبلا گفته ام میزان توفیق مربیان در ایران متاسفانه به میزان گند کمتریست که بتوانند در بازی طبیعی بازیکنان و چینش تیمی آنان بزنند!
  • SE ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 1
    کدام قبولی؟!!! تیم بی نظم و بی تاکتیک و ناهماهنگ بزمین فرستادن را توپ جمع کنها هم بلدند
  • حصارک،،،،کرج IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 1
    اگه تیم ببره درایت خودتون بوده اگه تیم ببازه ،،بدشانسی؟
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 0
    فقط کی روش. شما باید به فکر مردم باشی نه رنگ لباس.....
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    نمره قبولی؟ترکیب اولیه بازی با قطر رو با ۵ تا تعویض هم نمیشد درست کنی. تعویض رامین با مغانلو عیار واقعی قلعه و تیم مریی گریش رو نشون داد خوب باید یکی سانتر کنه که مغانلو سر بزنه
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 1
    بعنوان یک معلم که چهل سال است فوتبال ها دیده ام نمره ایشان از ۲۰ حداکثر ۸ است.
  • حمیدرضا IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 0
    دقیقا با اقای دین محمدی موافقم اقای قلعه نویی بهترین عملکرد وداشت بدون هیچ شک وشبه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس