کد خبر 1573713
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
مهار زبانه‌های آتش در جنگل‌های کمدره آمل

آتش‌سوزی بخشی از عرصه جنگلی منطقه کمدره بخش دشت سر شهرستان آمل با تلاش عوامل مردمی و مأموران اداره منابع طبیعی مهار و اطفا شد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر اسماعیل‌زاده اظهار کرد: بخش زیادی از عرصه جنگلی منطقه کمدره بخش دشت سر شهرستان آمل طعمه حریق شد و زباله‌های آتش بسیاری از درختان را دچار آتش‌سوزی کرد.

وی با اعلام اینکه این آتش‌سوزی پس از ساعت ها تلاش عوامل مردمی و مأموران اداره منابع طبیعی مهار و اطفا شد، افزود: بیش از یک‌هزار متر مربع از عرصه جنگلی در منطقه کمدره دچار حریق شد و پس از گزارش‌های لازم با ورود سریع و به‌ موقع مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل و نیروهای مردمی زبانه‌های آتش خاموش شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل تصریح کرد: مأموران سرجنگلبانی کرسنگ پس از مشاهده حریق، با کمک نیروی‌های مردمی و همیاران طبیعت حریق را مهار کردند.

اسماعیل‌زاده در بیان علت این آتش‌سوزی در دل جنگل‌های هیرکانی شمال کشور، یادآور شد: آتش‌سوزی در اثر سهل‌انگاری گردشگران اتفاق افتاد که بلافاصله مأموران منابع طبیعی شهرستان آمل نسبت به کنترل و اطفا اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از ورود به موقع ممانعت از سرایت زبانه‌های آتش به دیگر نقاط جنگل انجام شد، گفت: همیاران طبیعت پس از مشاهده دود و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گرگانی ریکا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    2 0
    عجب! اینها آتش نیست، پوله که قرار بره تو جیب بعضیا.. تو زمستون آتش سوزی نوبره وَلا! دیگه چیزی از درختان جنگل‌های هیرکانی باقی نمانده، از جنگل گلستان تا گیلان مافیای چوب مشغول کارند!
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 0
    مگه چیزی از جنگلای شمال مونده؟ مافیای چوب پدر جنگل رو در آورده، چرا هیچکی به فکر نیست؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس