کد خبر 1573952
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
اعتراف مشاور بایدن به اشتباهات واشنگتن در جنگ غزه

در حالیکه جو بایدن از هیچ تلاشی برای حمایت از اسرائیل دریغ نمی‌کند، مشاورش در یک جلسه محرمانه به گام‌های اشتباه دولت آمریکا در جنگ غزه اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید جان فاینر در جلسات پشت درهای بسته هفته گذشته با رهبران جامعه عرب و مسلمان آمریکا در «میشیگان» به اشتباهات دولت آمریکا در جنگ غزه اعتراف کرد.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشته است که مشاور بایدن تصریح کرده که «هیچ اعتمادی» وجود ندارد که تل‌آویو به دنبال «گام‌های هدفمند» برای تشکیل کشور فلسطینی باشد.

اعتراف دولت بایدن به نوع واکنش واشنگتن به جنگ غزه ، چند ماه پس از آن‌که بیش از ۲۷ هزار فلسطینی که اکثرا زن و کودک هستند در جنایات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

اعتراف مشاور بایدن به اشتباهات واشنگتن در جنگ غزه

شخص بایدن نیز علی‌رغم آن‌که حاضر به لغو کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی نیست، روز پنجشنبه هفته گذشته تأکید کرد که اسرائیل در پاسخ به عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) طوفان الاقصی حماس، «بسیار فراتر از حد رفته است».

فاینر برای «گام‌های اشتباه» دولت بایدن در نوع واکنش به جنگ غزه ابراز تأسف کرد و متعهد شد که عملکرد دولت بهتر شود.

وی در جریان جلسه پنجشنبه با رهبران سیاسی اعراب آمریکا در «دیربورن» میشگان تصریح کرد « ما به خوبی می‌دانیم که از ۷ اکتبر در مسیر واکنش به این بحران، گام های اشتباهی داشته‌ایم».

اعتراف مشاور بایدن به اشتباهات واشنگتن در جنگ غزه

نیویورک‌تایمز گزارش کرده که به فایل صوتی این گردهمایی دست یافته است و یکی از مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعتبار و صحت این فایل صوتی را تأیید کرده است.

جنگ غزه به بخشی از مشکلات سیاسی بایدن تبدیل شده است زیرا او در انظار عمومی از حامیان رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و حاضر نیست به درخواست هم‌حزبی‌های دموکرات خود برای اعمال فشار به تل‌آویو برای آتش‌بس با حماس پاسخ مثبت دهد.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد که جدیدترین اظهارات مشاور بایدن در جلسه با رهبران سیاسی اعراب آمریکا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بیشتر نشانه‌ای از تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای جلب حمایت رأی‌دهندگان مخالف جنگ غزه در ایالت کلیدی میشگان به نظر می‌رسد.

طبق گزارش‌ها، جمعیت زیادی از جامعه اعراب آمریکا در دیربورن و حومه دیترویت زندگی می‌کنند. آمار و ارقام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت رأی‌دهندگان میشگان از بایدن روند نزولی داشته است و متحدان بایدن به او هشدار داده اند که احتمال شکست وی در این ایالت وجود دارد.

فاینر در جریان جلسه پنجشنبه با اعراب آمریکا از تلاش‌های دولت آمریکا برای توقف جنگ غزه سخن به میان آورد و گفت که برقراری روابط دیپلماتیک رسمی بین ریاض و تل‌آویو گام مهمی درتشکیل کشور فلسطین به حساب می‌آید.

وی در بخشی از اظهارات خود درباره اشتباهاتی که بایدن در جنگ غزه مرتکب شد، همچنین تأکید کرد که دولت بایدن می‌بایست خیلی سریع‌تر به طور آشکارا اظهارات مقامات اسرائیلی که «شهروندان غزه را با حیوانات» مقایسه کرده بودند، محکوم می‌کرد.

وی گفت مقام‌های آمریکایی از آن‌جایی که تلاش داشتند با رژیم صهیونیستی همکاری کنند، اقدام به چنین کاری نکردند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در روزهای اولیه جنگ غزه در توجیه جنایات علیه فلسطینیان گفته بود «ما با انسان‌های جانور مبارزه می‌کنیم».

فاینر حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش نیویورک‌تایمز نشد. او دومین فرد مهم در شورای امنیت ملی کاخ سفید محسوب می‌شود.

با این‌حال سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید آدرین واتسون گفت «رئیس‌جمهور و فاینر، نگرانی‌هایی که ما در برهه‌ای از زمان داشتیم را منعکس کرده‌اند و با ادامه عملیات اسرائیل، همچنان این نگرانی‌ها درباره مرگ فلسطینیان و لزوم کاهش خسارات و آسیب‌های غیرنظامیان وجود دارد».

از طرف دیگر، اعراب میشیگان که در این جلسه پنجشنبه حضور داشتند ابراز تأسف کردند که چرا هیأت واشنگتن متعهد به اعمال تغییرات در سیاست‌های خود در قبال جنگ غزه نشدند.

در ماه اکتبر، بایدن با رهبران اعراب و مسلمان آمریکا دیدار کرد و برای زیرسؤال بردن آمار تلفات جنگ غزه عذرخواهی کرد اما در عین حال از حمایت خود از جنگ اسرائیل دفاع کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    اینکه که در چنین جنایاتی که امریکا پایه اصلی آن است نهایتا موضوع انتخاب دیوانه مشنگی مثل بایدن مبنای تحلیل قرار گیرد واقعا غیر قابل تحمل است
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    شرم بر انسان‌نماها..........
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    باید وقتی از جنگ حمایت می کرد نی رفتن بیرون مردم امریکا انگلستا اینهمه تطاهرات کردند جنگ اوکراین عزه و عیره حالا می گند رایی بدی انریکایی ها رای بدند که چی بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس