کد خبر 1573961
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی محلل نوشت:

هیئت حماس به ریاست حاج خلیل الحیه اولین رایزنی‌ها با قطر و مصر را در قاهره انجام داد. در این جلسات، هیئت حماس بار دیگر بر موضع مثبت خود به شرط توقف جنگ تاکید کرد. این هیئت همچنین یادآور شد که صحبت‌های تهدیدآمیز اخیر مقامات صهیونیست و حمله به رفح تاثیری در مواضع مقاومت نخواهد داشت زیرا همانطور که در ۴ ماه گذشته مقاومت کردیم، در آینده نیز مقاومت خواهیم کرد.

مصر نیز اعلام کرد که اکنون منتظر پاسخ اسرائیل است. در مصر اکنون همه منتظر جمع‌بندی در تل‌آویو و سفر هیئت سیاسی رژیم به قاهره هستند(هیئت قبلی که در پست ریپلای شده ذکر شده یک هیئت نظامی بود که در خصوص حمله ارتش اشغالگر به رفح به مصر سفر کرده بود).

پیش‌بینی می‌شود علی‌رغم موضع بالای نتانیاهو اما جمع‌بندی تل‌آویو یک فضای مثبت باشد ولی خواسته‌های زیادی مطرح شود که در این صورت مذاکرات در مصر برای تکمیل توافق بین ۱۰ تا ۱۴ روز طول خواهد کشید.

همچنین در خصوص آخرین وضعیت حمله به رفح، مصر علی‌رغم آمادگی هوایی و زمینی در مرز، به هیئت نظامی رژیم اعلام کرده احتمال تعلیق توافقنامه صلح دو طرف وجود دارد؛ مقاومت نیز به دنبال رو کردن برگه‌های جدید خواهد بود و آمریکا نیز تاکید کرده باید فکری به حال ۱ میلیون آواره شود وگرنه حمله به آنها دور تازه‌ای از فشار به آمریکا را در سطح افکار عمومی بین‌المللی کلید خواهد زد. احتمال کمی وجود دارد که اسرائیل با مصر در این خصوص به توافق نرسد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    از رژیم اسرائیل حرومزاده تر رژیمهای حامی او هستند یعنی رژیم کثافت آمریکا و انگلیس بی پدر و بقیه. تکلیف گاگول های وطنی و مزدوران بیشرف و پست فطرت ماهواره هم که معلومه. اونهایی که قتل عام فلسطینی هارو تایید کردن در خون اونا شریکن.قتل عام غزه هم مثل کشتار هیروشیما و ناکازاکی تاریخی شد.
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    نه به آتش بس چه بکشند چه کشته شوند پیروزند پس بگذاریم پیروز بشن no o warning

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس