کد خبر 1574153
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
ابراهیمی: فوتبال شانسی نیست و تیم ملی بدشانس نبود

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: فوتبال شانسی نیست! اینکه بگوییم بدشانس بودیم را قبول نمی کنم چون بدشانس نیستیم.

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی در مورد اینکه چرا تیم ملی فوتبال کشورمان نتوانست به فینال جام ملت ها این دوره برسد اظهار داشت: بیش از ۴۴ سال است که نتوانسته ایم به فینال برسیم. ۱۹۸۴ من خودم سرمربی تیم ملی بودم و در زمان جنگ تحمیلی بود که تیم ملی چهارم شد. آن زمان مسابقات رده بندی هم برگزار می شد.

وی افزود: در دوره های مختلف جام ملت ها با سرمربیان متفاوت از ایرانی گرفته تا خارجی نتوانسته ایم فینالیست شویم. حتی کارلوس کی روش دو دوره سرمربی تیم ملی در جام ملت ها بود که نتوانست ما رابه فینال برساند.

سرمربی اسبق تیم ملی در مورد اینکه مشکل فنی تیم ملی در این دوره چه بود، عنوان کرد: یک جای قضیه کم آوردیم اما فوتبال شانسی نیست! اینکه بگوییم بدشانس بودیم را قبول نمی کنم چون بدشانس نیستیم. در فوتبال هر تیمی که بهتر بازی کند پیروز می شود.

ابراهیمی: فوتبال شانسی نیست و تیم ملی بدشانس نبود

ابراهیمی با اشاره به زمان سرمربیگری خود در ۱۹۸۴ سنگاپور در جام ملت های آسیا گفت: در سنگاپور ما در همه بازی ها خوب بودیم ولی در نهایت در مسابقات نیمه نهایی و رده بندی در ضربات پنالتی باختیم و در آسیا چهارم شدیم. در مسابقه نیمه نهایی به عربستان در ضربات پنالتی باختیم. آن زمان من احمدرضا عابدزاده را به جای بهروز سلطانی به میدان فرستادم تا در ضربات پنالتی حضور داشته باشد اما هر ۵ ضربه پنالتی را گل خورد. از من خیلی انتقاد کردند و ایراد گرفتند که چرا عابدزاده را درون دروازه گذاشتم.

وی افزود: در دیدار رده بندی مقابل کویت قرار گرفتیم واین مرتبه بهروز سلطانی که عقاب آسیا بود را درون دروازه گذاشتم بماند که او هم هر ۵ پنالتی را گل خورد. آن تیم ملی هم از بهترین ها بودند. بازیکنانی نظیر محمد پنجعلی، اصغرحاجیلو، میرآخوری، شاهین و شاهرخ بیانی، ضیا عربشاهی و چنگیز در آن بازی می کردند. خوب هم بودیم اما شاهین بیانی یک گل به خودی زد! چه باید می کردم؟ کاری از دست مربی بر نمی آید. در پنالتی هم باختیم.

ابراهیمی در مورد اینکه امیر قلعه نویی نسبت به سال ۲۰۰۷ چقدر تغییر داشته گفت: در جام ملت های ۲۰۰۷ حضور داشتم و همراه تیم ملی بودم. تیم ملی با سرمربیگری امیر قلعه نویی به کره جنوبی در ضربات پنالتی باخت. قلعه نویی در سال ۲۰۲۴ با تجربه تر و پخته تر شده است. به هر حال مقصر ناکامی تیم ملی فقط مربی نیست. باید او را حفظ کنند. مگر کی روش را دو دوره در جام ملت ها حفظ نکردیم؟ با مربیان مختلف از خود من تا پرویز دهداری، منصور پورحیدری، پروین و ... تیم ملی نتیجه نگرفته است و به فینال نرسید.

وی افزود: اکنون تیم ملی نیاز به تغییر نسل دارد میانگین سنی تیم ملی حدود ۳۲ سال است و اکنون امیر قلعه نویی و کادرش را باید حفظ کرد تا تیم ملی جوان شود. باید تیم ملی به سراغ بازیکنان ۱۹ و ۲۰ ساله برود و تیمی جوان شده بسازیم برای آینده.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    3 13
    فقط دعای مردم عامل نتیجه نگرفتن تیم ملی شد.چون هر کسی را میدیدم از باخت ایران خوشحال بودند .
    • محمدقزل IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      0 0
      کسی از باخت تیم ملی فوتبال کشورش خوشحال نمیشود مگر خائنین به کشور....ما ایرانیان عاشق تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران هستیم
    • ع ص IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      0 0
      ما که هر کسی رو دیدیم از باخت تیم ملی ناراحت بود
    • الخلج IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      کاربر نا محترم تو کجای ایران زندگی می کنی که آنها از باخت ایران خوشحال بودند؟اسم آن اشخاص راخاعن می شود گذاشت مگر شنونده انتراشغال بوده باشی چون مردک میرزایی خوشحال بود
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    2 0
    تیم ایران وقتی به ژاپن رسید خسته بود ولی ژاپنی ها از ما خسته تر بودند و هرچه داشتند در نیمه اول گذاشتند و ایران هم هرجور بود انها را برد . امار نشان میدهد که ژاپن در نیمه اول حوالی 70% مالک توپ بود ولی در اخر نیمه دوم این مالکیت به 53% افت کرده بود. در بازی با قطر هم که ایران توانی برایش نمانده بود و بازی مستقیمش نشان میداد که دیگر نمیتواند روی زمین با پاس کوتاه از مدافعین پر تعداد قطر عبور کند. از طرف دیگر قطر میزبان جدول را جوری چیده بود که تا نیمه نهائی بی درد سر بالا امد و در مقابل ایران کاملا از نظر قوای جسمانی برتر بود و بازی را تا حدی با کمک تماشاگران بیشمار و داور عرب به سود خود پایان داد.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    این توجیه از قلعه نوعی ناکارامد درامده درموقع پیروزی میگوید عالی بازی کردیم در تاریخ بنویسید که تیم ملی شایسته بوده ولی به محض شکست ازتوجیهات مشمیزکننده ای چون بدشانسی وناداوری وغیره استفاده میکند تا ضعف بزرگ خودش را ماست مالی کند
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    1 0
    عدم قطعیت همه جا هست، کسی که میگه نیست، کلا تجربش زیر سواله. در واقعیت زندگی میکنیم و شانس هم تعریف داره. با تلاش فقط شانست رو با میبری.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    فوتبال با رشوه دوز و کلک بهتر از این نمیشه
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    2 0
    آره وقتی طرف شوتش یکدفعه تبدیل به پاس گل میشه اسمش "برنامه و عملکرد خوب" هستش!! چقدر مغرضانه و احمقانه نظر میدن یه عده. اگه درک فوتبالی دارید و مغرض نیستید، برید آمار بازی های قطر با ایران و اردن رو ببینید تا متوجه بشید این تیم چقدر در خلق موقعیت نسبت به حریفاش ضعیف تر بوده... و عملا سر یک سری اتفاقات فوتبالی گل زده. نه فقط این، مهارت هم دخیله، اما وزن مسائل تصادفی در برد قطر خیلی بالاتر بوده. آمار رو بررسی کنید میفهمید
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    1 0
    آخه آدم عاقل مگه بازی رو ندیدی . کدوم گل قطر با استفاده از تاکتیک بود تو بازی با ایران که دو گلشون رو کمونه کردن شوت بود . تو بازی با اردن هم کلا با پنالتی بردن بعد میگی شانس نیست اتفاقا تو فوتبال شانس خیلی دخیله همین هم غیر قابل پیشبینیش می کنه
  • ناصر IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    1 1
    بله فوتبال شانسی نیست ولی afcدر اختیار سعودی است وهزار سال دیگه نیز اجازه نخواهند داد ایران قهرمان اسیا شود
  • احسان IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    بنظر من تیم ملی استرس شدید گرفت و پاسکاری انها خیلی بد بود . و طارمی نیمه دپم باید تعویض می شد . استفاده از قایدی و قلی پور نشد .
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    تو مآمور کجایی که این حرفو میزنی ؟هر کسی رو دیدم خوشحال بود! کدام احمقی از باخت تیم ملی خودش خوشحاله؟ آدم یاباید مزدور این و اون باشه ویا از مغز مرخص!!! که دراین مورد خوشحالی کنه.حالاتو فکرکن از کدوم دسته ای؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس