زارع پور: در حال پیگیری برای رفع فیلتر گوگل پلی هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا ۲ سال آینده ماهواره کشورهای دیگر را نیز توسط ماهواره‌برهای ایرانی و از پایگاه پرتاب ایرانی در مدار قرار دهیم.

به گزارش مشرق، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه صنعت فضایی کشور به ریل پیشرفت پرشتاب خود بازگشته، گفت: در طول بیش از ۲ سال گذشته در حوزه فضایی شاهد تحولات بزرگی بودیم، به گونه‌ای که در این ۲ سال به اندازه ۱۰ سال پیش از آن رویداد فضایی و پرتاب داشتیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که صنعت فضایی کشورمان را به نقطه‌ای برسانیم که با اطمینان خاطر ماهواره بقیه کشورها را از ایستگاه‌های پرتاب ایرانی به فضا بفرستیم، گفت: هدفگذاری کرده‌ایم که تا ۲ سال آینده ماهواره کشورهای دیگر را نیز توسط ماهواره‌برهای ایرانی و از پایگاه پرتاب ایرانی در مدار قرار دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در صنعت فضایی، ادامه داد: در حوزه ساخت ماهواره‌های تصویربرداری و سنجشی خودکفا هستیم و در حال کار بر روی افزایش دقت ماهواره‌های ایرانی هستیم.

زارع‌پور اذعان داشت: پرتابگرهای ایرانی امکان پرتاب ماهواره‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلویی را دارا هستند، ما ایستگاه پرتاب ماهواره و ایستگاه‌های زمینی دریافت سیگنال‌های ماهواره را نیز دارا هستیم. همه اینها نشان می‌دهد که کاربردهای صنعت فضایی در کشورمان بومی شده است چراکه در حال استفاده از چرخه کامل صنعت و فناوری فضایی برای بهبود سطح زندگی مردم عزیزمان در بخش‌های گوناگون هستیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه کشور نیازمند توسعه صنعت فضایی در بخش‌های مختلف است، افزود: به عنوان مثال پرتابگر ایرانی تا ۷۵۰ کیلومتری پرتاب انجام می‌دهد و با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش دانشمندان ما، به فضل الهی طی برنامه پنج ساله به لایه ژئو نیز دست پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: ماهواره‌های متعددی در دست پرتاب داریم که با اتفاقات خوب اخیری که افتاد و پرتابگرهای ما تثبیت شدند، انشالله با اطمینان خاطر ماهواره‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران را یکی پس از دیگری در مدار قرار خواهیم داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تک سوتر DE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    وزیر دولت روحانی هم همین حرف رو می زد. از اون دو سال الان حدود ۷ سال گذشته
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 3
    نظامی که همه چیش گره زد به دولت و معلوم نیست کی چیکارست همیشه عقب می افته
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    ههههه. تازه وعده 2 سال دیگه رو میده! ما زمان اعلیحضرت شیپیش (همون شاه بیشرف) نیم تیغ جنس سناتوری میزدیم میرفتیم فضا! تا اینکه اشرف (ملکه هروئین) هروئین رو به ایرانیا معرفی کرد.روحش شاد!!!! چه ایران خوب و پیشرفنه ای داشتیم!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 1
    لفت ولیسه وگرنه چیزی نداره
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    2 6
    هزاران آفرین و شکر خدا . پیشرفت بیشتر ایران عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس